Καλάβρυτα: Ενα Σαββατοκύριακο γεμάτο εμπειρίες

Μόλις δυόμισι ώρες από την Αθήνα, η ορεινή κωμόπολη του νομού Αχαΐας προσφέρεται για μια απόδραση με φυσιολατρικό, γαστρονομικό, πολιτιστικό και ιστορικό ενδιαφέρον

2' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ημέρα 1η

Αρχίστε την ημέρα σας εκμεταλλευόμενοι την ευκαιρία να περπατήσετε στον πεζόδρομο της 25ης Μαρτίου και να επισκεφτείτε τα παντοπωλεία με τα τοπικά προϊόντα, αφού τα Σαββατοκύριακα μέχρι το μεσημέρι το κέντρο των Καλαβρύτων είναι αρκετά ήσυχο, καθώς ο περισσότερος κόσμος βρίσκεται στο χιονοδρομικό κέντρο. Εμείς, αφήσαμε το αυτοκίνητο και πήγαμε στο «Νερό και Αλεύρι», όπου ήπιαμε καφέ και φάγαμε λουκουμάδες με διάφορες πραλίνες (25ης Μαρτίου 44, τηλ. 26920-29572).

Καλάβρυτα: Ενα Σαββατοκύριακο γεμάτο εμπειρίες-1
Ο Μητροπολιτικός Ιερός Ναός Κοιμήσεως της Θεοτόκου. (Φωτογραφία: Εύα Λούδη)

Στη συνέχεια περιηγηθήκαμε την κεντρική πλατεία, όπου δεσπόζει ο Μητροπολιτικός Ιερός Ναός Κοιμήσεως της Θεοτόκου με τα δύο ρολόγια στα κωδωνοστάσιά του. Το ένα δείχνει την ώρα, ενώ το δεύτερο είναι σταματημένο στις 14:34 – στην ώρα, δηλαδή, της εκτέλεσης του ανδρικού πληθυσμού της πόλης από τους Γερμανούς, στις 13 Δεκεμβρίου του 1943, για την οποία θα μάθετε περισσότερα επισκεπτόμενοι το Δημοτικό Μουσείο Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος (πληροφορίες στο dmko.gr/).

Το βράδυ, για δείπνο σας προτείνουμε το «Περί Ορέξεως» (25ης Μαρτίου 57, τηλ. 26920-24444), μια ζεστή παραδοσιακή ταβέρνα και με χορτοφαγικές επιλογές, όπου ό,τι δοκιμάσαμε ήταν εξαιρετικό – παραγγείλτε τα ρεβίθια τους, είναι μια ευχάριστη έκπληξη. Το κατάστημα δεν κάνει κρατήσεις. Αν θέλετε να συνεχίσετε τη βραδιά σας με ποτό, περάστε από το μπαρ «Σκηνικό» (25ης Μαρτίου 59).

Ημέρα 2η

Καλάβρυτα: Ενα Σαββατοκύριακο γεμάτο εμπειρίες-2
Στη διαδρομή με τον Οδοντωτό. (Φωτογραφία: Εύα Λούδη)

Ξεκινήσαμε με καφέ και pancakes στο «1977» (25ης Μαρτίου 37, τηλ. 26920-24153) και στις 11:00 π.μ. ήμασταν στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Καλαβρύτων για να επιβιβαστούμε στον περίφημο Οδοντωτό, με προορισμό το Διακοπτό. Το τραινάκι κινείται πλάι στον Βουραϊκό ποταμό, διασχίζοντας το ομώνυμο φαράγγι με χαμηλή ταχύτητα, κάτι που σας επιτρέπει να απολαύσετε τη διαδρομή και να τραβήξετε φωτογραφίες από τις κατάφυτες πλαγιές, τα γεφύρια και τους απότομους γκρεμούς. Η εμπειρία θα σας μείνει αξέχαστη! (Πληροφορίες για τον Οδοντωτό και τη διαδρομή στο odontotos.com. Για να εξασφαλίσετε θέση προνοήστε για έγκαιρη κράτηση την οποία μπορείτε να πραγματοποιήσετε και online στο hellenictrain.gr/odontotos-diakoptoy-kalabryton-mia-mageytiki-diadromi).

Καλάβρυτα: Ενα Σαββατοκύριακο γεμάτο εμπειρίες-3
Έξω από το Σπήλαιο των Λιμνών (Φωτογραφία: Εύα Λούδη)

Επιστρέφοντας στα Καλάβρυτα, περίπου στις 13:30, κατευθυνθήκαμε προς το Σπήλαιο των Λιμνών, μια διαδρομή περίπου 25 λεπτών. Το σπήλαιο αποτελεί καταφύγιο για 10 είδη νυχτερίδων και για τουλάχιστον 4 είδη ενδημικών σπηλαιόβιων ασπόνδυλων. Επίσης, παρουσιάζει βιοσπηλαιολογικό και παλαιοντολογικό ενδιαφέρον, καθώς βρέθηκαν εκεί οστά ανθρώπων και ζώων, μεταξύ των οποίων ιπποπόταμου. (Πληροφορίες στο kastriacave.gr). Στον γυρισμό αξίζει μια στάση στον Λόφο του Καππή, τον Τόπο Θυσίας με το μνημείο των εκτελεσθέντων το 1943.

Λίγο πριν φτάσουμε στο κέντρο της πόλης σταματήσαμε στην καντίνα «Μικρό Chalet», γνωστή για τα σάντουιτς με μπριζολάκια. Ακριβώς απέναντι, ο Πραξιτέλης μας κέρασε οινόμελο και ρακόμελο. Ζητήστε να δοκιμάσετε και τα τέσσερα μέλια παραγωγής του, τα οποία μπορείτε να αγοράσετε.
Αργά το μεσημέρι της Κυριακής οι ταβέρνες στο κέντρο των Καλαβρύτων είναι σχεδόν γεμάτες. Εμείς επιλέξαμε να φάμε λίγο έξω από την πόλη, στον δρόμο προς Αθήνα, στην ταβέρνα «Καταφύγιο» με την πανέμορφη θέα στο βουνό και στη θάλασσα και το πεντανόστιμο φαγητό – έχει και χορτοφαγικές επιλογές. (τηλ. 26910-97292).

Που θα μείνετε

Στα Καλάβρυτα υπάρχουν πολλοί ξενώνες και ξενοδοχεία. Εμείς επιλέξαμε τον Πύργο Γεροδήμου, έναν παραδοσιακό ξενώνα με ζεστά δωμάτια και φιλόξενους οικοδεσπότες.

Μετάβαση

Τα Καλάβρυτα απέχουν 2-2½ ώρες από την Αθήνα, μέσω της Ολυμπίας Οδού. Το κόστος των διοδίων είναι 9,30€ για την απλή μετάβαση.

Στο ταξίδι μας είχαμε μαζί μας ένα σκυλάκι και σε όλα τα μέρη που αναφέρονται επιτρεπόταν η είσοδος σε κατοικίδια. Το ίδιο και στο κατάλυμα που επιλέξαμε.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.