Σταυρούλα Λογοθέτη: Παρουσιάστρια ταξιδιωτικών εκπομπών, Ηθοποιός

Σταυρούλα Λογοθέτη: Παρουσιάστρια ταξιδιωτικών εκπομπών, Ηθοποιός

5' 22" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μεγάλωσε στον Καναδά, έχοντας πάντα βαθιά συνείδηση της ελληνικής καταγωγής της. Μετά από ένα σύντομο πέρασμα από το Χόλιγουντ ως ηθοποιός -όπου υποδύθηκε την αδελφή της Νία Βαρντάλος στο «Γάμος α λα ελληνικά»- εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα το 2004, αναλαμβάνοντας την παρουσίαση της σειράς ταξιδιωτικών εκπομπών «Greek to me» για λογαριασμό του δικτύου CBC (Canadian Broadcasting Company).

Εργάστηκε ως ανταποκρίτρια μεγάλων καναδικών μέσων ενημέρωσης, παρουσίασε τις εκπομπές «The alternalive traveller» και «The alternative cook» στο ERT WORLD και σήμερα κατοικεί στην Κωνσταντινούπολη, έχοντας αφήσει πίσω της την Ντόχα του Κατάρ και τη θέση της παραγωγού στο τηλεοπτικό δίκτυο Al Jazeera International. Παρότι ζει πια στην άλλη πλευρά του Αιγαίου, η Σταυρούλα Λογοθέτη επιμένει να κολυμπά στα βαθιά νερά της ελληνικής κοινωνικής, πολιτικής και οικονομικής πραγματικότητας, την οποία γνωρίζει καλά.

Ποιον θεωρείτε κορυφαίο ελληνικό προορισμό, έξω από την τουριστική πεπατημένη;

Η βόρεια Ελλάδα είναι εκπληκτική. Την αγαπώ γιατί δεν μοιάζει με κανένα άλλο μέρος της χώρας και παραμένει ανεξερεύνητη για τους ξένους. Μου αρέσει επίσης πολύ η Πελοπόννησος και τα λιγότερο τουριστικά νησιά, γιατί έχουν διατηρήσει το χρώμα και τη φυσιογνωμία τους. Γνωρίζω καλά ότι οι Ελληνες θέλουν να βγάζουν προς τα έξω για τη χώρα την εικόνα ενός κλασάτου και κυριλέ προορισμού. Ξέρετε, όμως, τι ψάχνουν οι ξένοι στην Ελλάδα; Ειλικρίνεια, ζεστασιά και παρεΐστικη ατμόσφαιρα. Αν τα χάσουμε αυτά, θα χάσουμε μαζί και τον τουρισμό που πραγματικά χρειαζόμαστε.

Είναι η Ελλάδα ένας προορισμός του οποίου η σεζόν θα μπορούσε να διαρκεί όλο το χρόνο;

Φυσικά. Και νομίζω ότι θα πρέπει να ξεκινήσουμε να το διαφημίζουμε αυτό. Μπορεί οι τουρίστες να πηγαίνουν για σκι στις Αλπεις, η Ελλάδα όμως έχει πολλά να προσφέρει. Στα βόρεια της χώρας υπάρχουν εκπληκτικοί πέτρινοι ξενώνες, ενώ ακόμη και στην Κρήτη θα βρει κανείς υπέροχους χώρους διαμονής, όπως η Μηλιά.

Κατά πόσο έχει επηρεάσει η κρίση τον τρόπο με τον οποίο διαφημίζει η Ελλάδα το τουριστικό προϊόν της;

Εχω την εντύπωση ότι το βάρος έχει πέσει στην προβολή της χώρας ως προορισμού για υψηλά βαλάντια και ότι την προσοχή μονοπωλούν τα μεγάλα νησιά. Ας δείξουμε όμως και μια άλλη πλευρά της Ελλάδας. Με λίγα λόγια, καλό θα ήταν να αποδεχτούμε το ποιοι είμαστε. Και δεν είμαστε ούτε το Μονακό ούτε η Γαλλική Ριβιέρα. Οσοι διαθέτουν χρήματα ξέρουν πού να ταξιδέψουν για να τα ξοδέψουν. Εμείς χρειάζεται να απευθυνθούμε στα μεσαία στρώματα και να καλέσουμε τον κόσμο να δει τις παραλίες, τα χωριά, τις πόλεις, τα βουνά μας.

Οι νεότερες γενιές καταθέτουν πιο δημιουργικές και αυθεντικές προτάσεις στο χώρο του τουρισμού;

Το περασμένο καλοκαίρι χρειάστηκε να γράψω ένα άρθρο σχετικά με τους νέους ανθρώπους και την κρίση. Επισκέφτηκα την Κρήτη, την Υδρα και τα Κύθηρα και είδα μποέμικα καφέ, επιχειρήσεις οικολογικού προσανατολισμού, μικρές μονάδες με ενοικιαζόμενα δωμάτια υψηλών προδιαγραφών, καταστήματα με τοπικά προϊόντα, νεαρούς σχεδιαστές ρούχων ή κοσμημάτων. Ολα τα είχαν δημιουργήσει νέοι άνθρωποι που αποφάσισαν να επιστρέψουν στις ρίζες τους.

Τι εικόνα έχουν για την Ελλάδα τα διεθνή ΜΜΕ;

Στα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης δεν έχουν αλλάξει πολλά πράγματα: η Ελλάδα εξακολουθεί να παρουσιάζεται ως συναρπαστικός και συνάμα φθηνός προορισμός, ειδικά σε σύγκριση με το παρελθόν. Πράγματι, το 2004 ένα καλό ψάρι κόστιζε στο εστιατόριο κοντά στα 80 ευρώ το κιλό και σήμερα 80 ευρώ σού εξασφαλίζουν ένα χορταστικό γεύμα για 4-5 άτομα. Πάντως, οι άνθρωποι διαπιστώνουν πια ότι στην Ελλάδα καταβάλλεται σημαντική προσπάθεια να υπάρχει καλή σχέση ποιότητας-τιμής στις παρεχόμενες υπηρεσίες. Βέβαια, η ύπαρξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και το γεγονός ότι οι Ελληνες μιλούν πια με μεγαλύτερη εξωστρέφεια για όσα συμβαίνουν έχουν αρχίσει να διαφοροποιούν κάπως τα δεδομένα.

Εξακολουθούν να υπάρχουν στερεότυπα για την Ελλάδα και τους Ελληνες;

Ανέκαθεν μας θεωρούσαν… Ζορμπάδες. Στο μεταξύ, η οικονομική κρίση δημιούργησε μία ακόμη, εντελώς διαφορετική, εικόνα για εμάς: ότι είμαστε ανυπάκουοι και ασταθείς. Πρόκειται για μια εσφαλμένη εντύπωση την οποία θα πρέπει να αποκαταστήσουμε. Χρειάζεται να αντιδράσουμε δείχνοντας ότι όλο αυτό είναι απλώς ένα κομμάτι των όσων αντιμετωπίζουμε, αλλά όχι αυτό που είμαστε. Πιστεύουν, όμως, και κάτι ακόμη: ότι είμαστε ανεκτικοί και καλοί άνθρωποι. Γιατί με τη φιλοξενία και την ανθρωπιά που επιδείξαμε στην προσφυγική κρίση κερδίσαμε μεγάλο θαυμασμό.

Ποιο θα ήταν το θέμα μιας επιτυχημένης ταξιδιωτικής εκπομπής αφιερωμένης στη χώρα μας;

Αυτό που θέλουν να ανακαλύψουν οι ξένοι είναι τα άγνωστα και ανεξερεύνητα μέρη. Θα τους ενδιέφερε σίγουρα ένα ρεπορτάζ για την Αθήνα, ώστε να μάθουν τι θα μπορούσαν να κάνουν αν είχαν στη διάθεσή τους μια-δυο μέρες στην ελληνική πρωτεύουσα. Η Αθήνα θα μπορούσε να είναι ένας δημοφιλής προορισμός τύπου city break, όπως το Παρίσι ή η Ρώμη, αλλά οι ξένοι δεν γνωρίζουν πολλά γι’ αυτήν.

Ποιο επεισόδιο των εκπομπών σας αγαπήθηκε περισσότερο από το κοινό;

Στην εκπομπή «Greek to me» παρουσιάσαμε ένα σουβλατζίδικο στην Πλάκα – του κυρίου Αντώνη, όπου έτρωγα με την οικογένειά μου ως παιδί. Πήγαμε, λοιπόν, εκεί και με κατέκλυσαν οι αναμνήσεις. Συζήτησα με τον γιο του, που «τρέχει» πια την επιχείρηση, αλλά και με τον ίδιο τον κύριο Αντώνη, και ήταν πολύ συγκινητικό. Θυμάμαι ότι λάβαμε πολλά τηλεφωνήματα και e-mails από Καναδούς, που μας έλεγαν πόσο απόλαυσαν το επεισόδιο και πόσα έμαθαν για την Ελλάδα. Επίσης σε ένα χριστουγεννιάτικο επεισόδιο του «Alternative traveller» στην Εδεσσα, φτιάξαμε κουραμπιέδες και ετοιμάσαμε ένα παραδοσιακό χριστουγεννιάτικο δείπνο με μια νοικοκυρά της περιοχής, μιλήσαμε με τους γηραιότερους, κάναμε σκι.

Οι τηλεθεατές εντυπωσιάστηκαν, γιατί δεν είχαν σκεφτεί ποτέ ότι η Ελλάδα θα μπορούσε να είναι χριστουγεννιάτικος προορισμός. Γενικά, ήταν πάντα οι άνθρωποι και όχι τα μέρη που επισκεπτόμασταν που γοήτευαν το κοινό.

Θυμάστε την πιο ευχάριστη και την πιο δυσάρεστη στιγμή από τα γυρίσματα;

Κάποια στιγμή επισκεφτήκαμε μια παραλία και διαπιστώσαμε ότι ήταν γεμάτη σκουπίδια! Επιασα δουλειά και άρχισα να την καθαρίζω προκειμένου να είναι… έτοιμη για το γύρισμα. Πολύς κόσμος μού έχει πει ότι η Ελλάδα είναι υπέροχη, αλλά έχει πολλά σκουπίδια, είναι κάτι σαν κοινό μυστικό. Και πραγματικά με στενοχωρεί που οι άνθρωποι παρατάνε κατά βούληση ό,τι δεν χρειάζονται στα μέρη όπου πηγαίνουν για να περάσουν καλά. Η ομορφότερη στιγμή ήταν στα Κύθηρα. Βρισκόμουν στη Χώρα, στο Κάστρο, και έβλεπα τον ήλιο να χρωματίζει τη θάλασσα στο ηλιοβασίλεμα.

Τι ελληνικό θα συμβουλεύατε τους τουρίστες να πάρουν μαζί τους επιστρέφοντας στην πατρίδα τους;

Το κέφι μας, την ανοιχτή καρδιά μας, τη φιλοξενία μας, την αγάπη και την όμορφη τρέλα μας. Και την αντοχή μας. Επίσης το φαγητό μας – δεν έχω βρει πουθενά στον κόσμο ελαιόλαδο σαν το ελληνικό. Ακόμη, τη δύναμη που επιδεικνύουμε για όσα κατά καιρούς βιώνουμε ως λαός. Την πλούσια ιστορία μας και την ομορφιά του τόπου μας. Και το πόσο πλούσιοι είμαστε, παρότι δεν το γνωρίζουμε.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή