ΤΑΞΙΔΙΑ

Λεωνίδας Μπαμπάνης, γενικός διευθυντής North Events

leonidas-photo-1
_d3v5909

«Στοχεύουμε σε Αμερικανούς υψηλού οικονομικού επιπέδου και θα τους βρούμε ακριβώς στην καρδιά του Μανχάταν, όπου εργάζονται», λέει ο Λεωνίδας Μπαμπάνης, ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από την έκθεση τουρισμού και γαστρονομίας Greek Panorama. Με δεκαετή εμπειρία στη συμμετοχή και στη διοργάνωση εκθέσεων, μας μίλησε για τις υψηλές απαιτήσεις της «δύσκολης» αμερικανικής αγοράς και μας έκανε προεπισκόπηση όσων θα δουν αυτοί που θα επισκεφτούν τον Μάιο τον τερματικό σταθμό Grand Central, τον μεγαλύτερο σταθμό των ΗΠΑ – μέχρι και virtual reality γυαλιά θα υπάρχουν.

Τι νέο φέρνετε στην παρουσίαση και στην προώθηση της Ελλάδας ως τουριστικού προϊόντος;

Το τραπεζάκι με τα φυλλάδια τα οποία όλοι βλέπαμε στις εκθέσεις ήταν ένας από τους λόγους που, πριν από δέκα χρόνια, μπήκαμε στον χώρο των διεθνών εκθέσεων, αρχικά ως συμμετέχοντες και στην πορεία ως διοργανωτές. Στήνω περίπτερο σε έκθεση ελληνικής γαστρονομίας δεν σημαίνει βγάζω μια πιατέλα με κεφτεδάκια, καρφώνω κι ένα σημαιάκι και κερνάω όποιον περάσει. Πρόσφατα διοργανώσαμε στη Σουηδία ένα food talk, όπου προσκαλέσαμε σεφ από την Ελλάδα, την Ισπανία, την Ιταλία σε μια ανταλλαγή εμπειριών και μυστικών μπροστά στο κοινό. Αυτά ζητούν οι ξένοι όταν επισκέπτονται μια έκθεση. Το concept έχει ιδιαίτερη σημασία όταν απευθύνεσαι στους έμπειρους και κοσμοπολίτες Νεοϋορκέζους. Επίσης, έκθεση δεν σημαίνει απλώς παρουσίαση, σημαίνει εμπειρία. Ο επισκέπτης που θα έρθει στο Greek Panorama θα πιει μια γουλιά Ασύρτικο, θα δοκιμάσει ένα κομμάτι εκλεκτό τυρί και με τη γεύση του ελληνικού αμπελώνα και της ελληνικής παραγωγής θα φορέσει τα γυαλιά εικονικής πραγματικότητας –που θα παρέχουμε σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο– και θα έχει την εμπειρία μιας virtual reality περιήγησης στη Θεσσαλονίκη και στην Ακρόπολη.

Γιατί η έκθεση στη Νέα Υόρκη είναι τόσο σημαντική;

Το Greek Panorama (www.greekpanorama.com) είναι η πρώτη έκθεση που γίνεται αποκλειστικά για την Ελλάδα στη Νέα Υόρκη. Πρώτη φορά ο τερματικός σταθμός Grand Central στο Μανχάταν, ο μεγαλύτερος σταθμός στις ΗΠΑ και ένας από τους πυκνότερους σε κίνηση παγκοσμίως, φιλοξενεί έκθεση για τον ελληνικό τουρισμό και τη γαστρονομία. Στην αίθουσα Vanderbilt θα στηθούν 44 περίπτερα και θα υπάρχει ειδικός χώρος γευσιγνωσίας, ώστε ο επισκέπτης να δοκιμάζει επώνυμα παραδοσιακά προϊόντα αλλά και ελληνικά κρασιά που ήδη εξάγονται στην αγορά των ΗΠΑ. Αυτή την περίοδο κανονίζουμε τις τελευταίες λεπτομέρειες για τις πολιτιστικές δράσεις που θα πλαισιώσουν με παράλληλες δράσεις τη διοργάνωση. Θα έχουν προηγηθεί στις 11 Μαΐου επαγγελματικές συναντήσεις για τον τουρισμό στο Kellari Manhattan, ένα εστιατόριο-πολυχώρο όπου οι Ελληνες εκθέτες θα έχουν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις με ξένους tour operators και επιφανείς Ελληνοαμερικανούς επιχειρηματίες.

Ποιοι είναι οι λόγοι που δεν είχε διοργανωθεί έως τώρα μια έκθεση τουρισμού αποκλειστικά για την Ελλάδα στην αμερικανική μητρόπολη;

Η αγορά των ΗΠΑ δεν είναι εύκολη. Η προσέγγισή της απαιτεί σημαντική εμπειρία, καλό προγραμματισμό και τεχνογνωσία. Επιπλέον, είναι ένα εγχείρημα εξαιρετικά ακριβό και πολύπλοκο, αν αναλογιστεί κανείς τον όγκο των επισκεπτών και των αγοραστών που προσελκύει. Εμείς κάνουμε άνοιγμα στην Αμερική έπειτα από δεκαετή εμπειρία στην Ευρώπη – ειδικά στις σκανδιναβικές αγορές αλλά και στην ανερχόμενη, τεράστια αγορά της Πολωνίας, όπου δραστηριοποιούμαστε. Πίσω από την έκθεση στη Νέα Υόρκη υπάρχει μια ομάδα που τα τελευταία πέντε χρόνια ασχολείται με τον σχεδιασμό της στρατηγικής, πραγματοποιώντας έρευνα σε βάθος. Από την απόφαση μέχρι την υλοποίηση της ιδέας μεσολαβεί χρόνος. Η αναμονή είναι μεγάλη. Φανταστείτε ότι πριν από τρία χρόνια δηλώσαμε συμμετοχή για να κάνουμε τη φετινή έκθεση. Εχουμε πάρει ρίσκο προπληρώνοντας ήδη τοις μετρητοίς, ενώ στην Ελλάδα θα μας πληρώσουν, ως συνήθως, τουλάχιστον πέντε μήνες μετά
το τέλος της διοργάνωσης.

Ποιο είναι το προφίλ του επισκέπτη που φιλοδοξείτε να προσελκύσετε;

Ο χώρος που έχουμε επιλέξει δίνει την απάντηση στο ερώτημα. Το μέσο ετήσιο εισόδημα στο Μανχάταν ξεπερνά τα 100.000 δολάρια για το 50% των κατοίκων, ενώ, όπως αναφέρουν τα επίσημα στατιστικά του σταθμού, οι 350.000 εργαζόμενοι στην περιοχή διαθέτουν συνολική αγοραστική δύναμη άνω των 11 δισ. δολαρίων τον χρόνο. Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους. Στοχεύουμε σε Αμερικανούς υψηλού οικονομικού επιπέδου και θα τους βρούμε ακριβώς στο κέντρο του Μανχάταν, όπου εργάζονται. Επίσης θέλουμε να προσελκύσουμε Ελληνοαμερικανούς τρίτης γενιάς, οι οποίοι δεν γνωρίζουν καλά την Ελλάδα, παρότι την κουβαλούν μέσα τους. Η αγάπη της ελληνικής Ομογένειας για την πατρίδα θα είναι καταλύτης σε αυτή την έκθεση. Θα τη μετατρέψει σε γιορτή του Ελληνισμού.

Ποια πλευρά της Ελλάδας θέλετε να αναδείξετε; Και ποια προϊόντα;

Από τα προϊόντα ξεχωρίζουμε το ελαιόλαδο και την ελιά, την ελληνική φέτα, το γιαούρτι, που κάνει θραύση στην αμερικανική αγορά, και το κρασί. Θα βοηθήσουμε τις εταιρείες που ήδη δραστηριοποιούνται εκεί να ενισχύσουν την ελληνική τους ταυτότητα. Οι περιοχές στις οποίες επενδύουμε επικοινωνιακά είναι η Αττική, οι Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα, η Πελοπόννησος, η Κρήτη και η Βόρεια Ελλάδα. Θέλουμε να δείξουμε όλα αυτά που είναι ακόμη κρυμμένα στο σεντούκι, όπως ο οινοτουρισμός, η γευσιγνωσία, η ελληνική φιλοξενία, η πολυτελής διαμονή. Ενα περίπτερο θα είναι αφιερωμένο στην προώθηση των γάμων στη Μύκονο και στη Σαντορίνη. Η λέξη-κλειδί είναι η αυθεντικότητα. Ο επισκέπτης δεν θέλει έναν Κρητικό να του δείξει τη στολή του σε μια έκθεση. Θέλει να πάει ο ίδιος στον Αγιο Νικόλαο και στα Χανιά και να τον δει εκεί να τη φοράει. Ηλιο και θάλασσα έχουν κι άλλες χώρες, δεν έχουμε το μονοπώλιο. Η αυθεντική πλευρά της Ελλάδας είναι ο θησαυρός μας.

Θα είναι ένα εγχείρημα-πυροτέχνημα ή θα υπάρξει συνέχεια;

Η λέξη «πυροτέχνημα» δεν υπάρχει στη φιλοσοφία μας. Εχουμε αποδείξει ότι υπάρχει και συνέχεια, και κυρίως εξέλιξη. Εχουμε ήδη προγραμματίσει την επόμενη έκθεση στις ΗΠΑ: θα γίνει τον Νοέμβριο του 2017 και στο επίκεντρο θα έχει τα εξαγώγιμα ελληνικά προϊόντα. Θέλουμε οι εκθέσεις μας να συζητιούνται για χρόνια, όπως συνέβη στο παρελθόν με το Grekland Panorama και το μεταγενέστερο Mediterranean Panorama, τα οποία άφησαν τις καλύτερες εντυπώσεις στη Στοκχόλμη, αλλά και το Grecka Panorama στη Βαρσοβία. Παράλληλα, στο Greek Panorama θα εκδώσουμε περιοδικό για την Ελλάδα, ενώ έχουμε επενδύσει σημαντικά και στον κόμβο gogreecenow.com. Μέρος της στρατηγικής μας είναι η συνεχής αναζήτηση νέων ευκαιριών στην τουριστική αγορά.

Ποιες άλλες χώρες θέλετε να «κατακτήσετε»;

Οι χώρες και οι αγορές στις οποίες στοχεύουμε την περίοδο 2018-2020 είναι ο Καναδάς, η Δανία, η Ρουμανία, η Ουκρανία, η Σερβία. Επίσης έχουμε επενδύσει στο κομμάτι της εικονικής πραγματικότητας. Απώτερος στόχος μας είναι να αποδείξουμε ότι η Ελλάδα έχει εξαιρετικές υπηρεσίες και προϊόντα. Είμαστε το όχημα που βοηθά τις επιχειρήσεις και τους φορείς να προωθήσουν τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους. Ως χώρα μπορούμε να κάνουμε θαύματα.