Ιδέες που μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο

Ιδέες που μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο

Μαθητές από όλη την Ελλάδα συμμετέχουν στον δεύτερο διαγωνισμό Plaisiobots: The Race 2.0 και μαθαίνουν να μιλούν τη γλώσσα της Ρομποτικής.

Το μέλλον αυτή τη στιγμή γράφεται παγκοσμίως στην πιο διαδεδομένη, κοινή γλώσσα στον πλανήτη, στη γλώσσα των υπολογιστών. Εφαρμογές, τεχνολογίες, συσκευές, συστήματα δημιουργούνται σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης, αλλάζοντας τον κόσμο. Tα εκπαιδευτικά συστήματα έχουν κληθεί καιρό τώρα να προετοιμάσουν τους μαθητές όλων των βαθμίδων για αυτόν τον υπέροχο νέο κόσμο προκλήσεων και ευκαιριών. Η Πλαίσιο Computers, μια εταιρεία που επενδύει συνεχώς στην εκπαίδευση, προωθώντας την καινοτομία, εργάζεται με συνέπεια για την υλοποίηση του οράματός της, αυτό της ένταξης της τεχνολογίας στην εκπαίδευση και την ανάδειξη της συμβολής της στην πρόοδο. Για τον σκοπό αυτό, διοργανώνει για δεύτερη χρονιά τον διαγωνισμό «Plaisiobots: The Race 2.0», για την ανάδειξη της ρομποτικής και την εφαρμογή της στο πλαίσιο της επιχειρηματικότητας. Σκοπός είναι μέσω του διαγωνισμού, δεκάδες μαθητές να εκπαιδευτούν στον προγραμματισμό και να δημιουργήσουν εφαρμογές και συσκευές με θέμα «Η Ρομποτική βελτιώνει τη ζωή του ανθρώπου», διεκδικώντας ένα ταξίδι στο ερευνητικό κέντρο CERN.

Ιδέες που μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο-1

Εν αρχή ην… η ιδέα

Το 2020, ο CEO της Πλαίσιο, Κώστας Γεράρδος, είχε την ιδέα της δημιουργίας μιας ομάδας αγωνιστικής ρομποτικής από παιδιά συνεργατών της εταιρείας. Η ομάδα Plaisiobots, η οποία αποτελείται από την Ίριδα Αγγελοπούλου, τη Βασιλική Ηλιάδη, τον Αλκιβιάδη Κωτσικόπουλο και τον Χρίστο Ρεντζή. Υπό την καθοδήγηση της προπονήτριας και παγκόσμιας πρωταθλήτριας Ρομποτικής Διάνας Βουτυράκου, κατασκεύασαν ένα ρομποτικό μπαστούνι που απευθύνεται σε άτομα που αντιμετωπίζουν προβλήματα όρασης, τον «Buddy the Cane», ο οποίος τελικά τους χάρισε το χρυσό μετάλλιο στη Διεθνή Ολυμπιάδα Ρομποτικής που πραγματοποιήθηκε στη Νότια Κορέα.

Ιδέες που μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο-2

Η μεγάλη αυτή επιτυχία αποτέλεσε την αφορμή για τη διοργάνωση του πρώτου Open Call Διαγωνισμού «Plaisiobots: The Race». Εκατοντάδες παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν όλα τα στάδια υλοποίησης μιας ιδέας, από την αρχική σκέψη και τον σχεδιασμό της μέχρι την κατασκευή και τον προγραμματισμό ενός τελικού ρομποτικού πρωτότυπου που μπορεί να βγει στην παραγωγή, συνδέοντας με τον τρόπο αυτό για πρώτη φορά την έννοια της εκπαίδευσης STEAM με την επιχειρηματικότητα. Οι τρεις ομάδες που διακρίθηκαν στον διαγωνισμό ταξίδεψαν στη Βοστώνη με προορισμό το ΜΙΤ, όπου πέρασαν μία εβδομάδα γνωρίζοντας τους επιστήμονες του πανεπιστημιακού ιδρύματος, ομάδες start up και ειδικούς της τεχνολογίας.

Ιδέες που μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο-3

Επανάληψη μήτηρ μαθήσεως

Ο δεύτερος διαγωνισμός «Plaisiobots: The Race 2.0» ανακοινώθηκε τον περασμένο Οκτώβριο και έγινε δεκτός με ενθουσιασμό, συγκεντρώνοντας πάνω από 600 δηλώσεις συμμετοχής από όλη την Ελλάδα. Στόχος του, όπως δήλωσε ο κ. Γεράρδος είναι «να διευρύνει όσο γίνεται τον κύκλο των παιδιών που μιλάνε τη γλώσσα της ρομποτικής». Από αυτούς, 329 μαθητές πέρασαν στην πρώτη φάση, η οποία περιελάμβανε online μαθήματα προγραμματισμού από τη Διάνα Βουτυράκου στη γλώσσα C# και στο περιβάλλον Unity. Οι μαθητές που συμμετείχαν, γνώρισαν τις μεταβλητές και τον τρόπο δήλωσής τους, τη δομή επιλογής, τη δομή επανάληψης, τον τρόπο να δημιουργούν ένα περιβάλλον στο Unity και τις συναρτήσεις Update() και Start() και τον τρόπο να δημιουργούν παίκτες και να τους μετακινούν σε ένα εικονικό παιχνίδι. Στο τέλος των μαθημάτων κατάφεραν να σχεδιάσουν και να προγραμματίσουν το δικό τους παιχνίδι με έναν παίκτη που κινούνταν στον τρισδιάστατο χώρο. [MT3] Μεταξύ των συμμετεχόντων, η Νίκη, ομολόγησε ότι μέσα από αυτή την επαφή με τον προγραμματισμό «ανακάλυψα το ενδιαφέρον μου για αυτόν. Επίσης, μου άρεσε το ότι έμαθα καλά τα βασικά του και πλέον είμαι σε θέση να φτιάξω ένα απλό παιχνίδι το Unity», ενώ ο Νικόλαος βρήκε το πιο ενδιαφέρον στοιχείο του μαθήματος «το γεγονός πως μας δόθηκε η ευκαιρία να μεταφέρουμε τις γνώσεις που αποκτήσαμε στην πράξη, προγραμματίζοντας το δικό μας ηλεκτρονικό παιχνίδι».

Ιδέες που μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο-4

Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, που θα ξεκινήσει τον Φεβρουάριο, οι συμμετέχοντες θα χωριστούν σε ομάδες των 3-4 παιδιών και θα ξεκινήσουν προπονήσεις στα συνεργαζόμενα Εκπαιδευτικά Κέντρα, σε δεκαεπτά πόλεις σε όλη την ελληνική επικράτεια (Σέρρες, Δράμα, Ξάνθη, Αλεξανδρούπολη, Θεσσαλονίκη, Βέροια, Λάρισα, Βόλος, Ιωάννινα, Αγρίνιο, Πάτρα, Αθήνα, Καλαμάτα, Χανιά, Κως, Ρόδος, Ηράκλειο). Εκεί, θα ολοκληρώσουν και την κατασκευή των δικών τους πρωτότυπα. Τα ολοκληρωμένα project θα παρουσιαστούν στον μεγάλο τελικό μπροστά σε κριτική επιτροπή, η οποία θα αναδείξει την νικήτρια ομάδα, που θα κερδίσει ένα ταξίδι στο μεγαλύτερο Ευρωπαϊκό Εργαστήριο Πυρηνικής Ενέργειας και Σωματιδιακής Φυσικής, CERN, αλλά και σε κορυφαία πανεπιστήμια και εταιρείες της Ελβετίας.