Δοκιμάζουμε το Honda Forza 300

3' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο
Το HONDA FORZA έκανε την εμφάνιση του αρχικά το 2000 ως ένα σκούτερ με πολύ μεγάλο χώρο αποθήκευσης, ευκολοδήγητο και με μια διφορούμενη άποψη όσον αφορά την αισθητική του.

 
ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΟΥ ΚΑΤΣΙΜΠΑΡΟΥ
 
Σε αγορές όπως η Ιαπωνία έγινε γρήγορα αποδεκτό και παρέμεινε αρκετά χρόνια, στην υπόλοιπη Ευρώπη όμως δυστύχως δεν περπάτησε εμπορικά ισως λόγω εμφάνισης ή ισως γιατί δεν κάλυπτε τις ανάγκες του κόσμου.
Η μεγάλη ριζική αλλαγή ήρθε με το FORZA 125 το οποίο αν και μόνο 125 κυβικά κέρδισε γρήγορα έδαφος λόγο εξωτερικης εμφάνισης, ποιότητας κατασκευης, αποθηκευτικών χωρών αλλά και επιδόσεων!
 
Το έδαφος λοιπόν ήταν στρωμένο και το μεγάλο βήμα έγινε!
 
Ο μεγάλος αδερφός FORZA 300 κάνει την εμφάνιση του στην απαιτητική κατηγορία των maxi scooter.
Σχεδιαστικά πλέον δεν υπάρχουν καμπύλες αλλά γωνιές οι οποίες δίνουν μια πιο έντονη και δυναμική εμφάνιση.
Μπροστά η μάσκα έχει φώτα τύπου LED όπως επίσης και το πίσω μέρος ενώ οι καθρέπτες έχουν ενσωματωμένα πάνω τους τα φλας τα οποία είναι και συνεχώς αναμμένα.
Γενικότερα όσον αφορά το θέμα ποιότητας πλαστικών και βαφής το FORZA συνεχίζει και έχει ψηλά τον πήχη!
 
Αν και είναι πιο μαζεμένο από θέμα διαστάσεων σε σχέση με τον προκάτοχο του και εδώ υπάρχει χώρος αρκετός κάτω από την σέλα ικανός να φιλοξενήσει δυο full face κράνη, υπάρχει ένα ντουλαπάκι αποθήκευσης και όχι δυο όπως έχουν τα περισσότερα σκούτερ της κατηγορίας ενώ επίσης πολύ άνετος είναι και ο χώρος μπροστά στην πόδια όπου τοποθετούνται τα πόδια μας.
 
Πολύ σημαντικό γενικά είτε στις μοτοσυκλετες είτε στα σκούτερ το οποίο βέβαια το συναντάμε σπάνια είναι η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα η οποία ελέγχεται από έναν διακόπτη στο αριστερό γκριπ του τιμονιού και η οποία ομολογουμένως προσφέρει μια πολύ κάλυψη από τον αέρα αφού έχει την δυνατότητα ρύθμισης 140 χιλιοστών.

 
Ας πάμε τώρα στην καρδιά του FORZA και ας δούμε ποιος κινητήρας του δίνει ζωή;
Μα ποιος άλλος;
O γνωστός από την θητεία του στο SH 300, χωρητικότητας 279 κ.εκ λίγο πιο βελτιωμένος με απόδοση στους 25 ίππους και με μέγιστη ροπή στα 2,8 κιλά.
Οι αλλαγές που έχει υποστεί αυτός ο κινητήρας τον έχουν κάνει να είναι πιο ροπατος στις χαμηλό μεσαίες στροφες αλλά και πιο οικονομικός όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου.
Το πλαίσιο είναι εντελώς νέο και ελαφρύτερο από το προηγούμενο 12 κιλά, ενώ μειώθηκε και το μεταξόνιο κατά 35 χιλιοστά.
 
Γενικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι ο κινητήρας είναι σχετικά ήσυχος, η απόκριση σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού και αυτή ήπια χωρίς να είναι ψόφια και γενικά προσφέρει μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης!
Εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει και σύστημα ελέγχου πρόσφυσης το οποίο ανεβάζει την ασφάλεια του Forza κάνοντας το πολύ χρήσιμο ειδικά σε νέους αναβάτες.
 
Το μπροστινό πιρούνι των 33 χιλιοστών συνδυάζεται με δυο πίσω αμορτισέρ τα οποία διαθέτουν 7 στάδια ρύθμισης της προφορτισης και τα οποία αποςβενουν σε μεγάλο βαθμό την κάθε ανωμαλία στο οδόστρωμα ενώ όσον αφορά την επιβράδυνση του ένας δίσκος 256 χιλιοστών για μπροστά και ένας 240 χιλιοστών για πίσω αναλαμβάνουν να το σταματήσουν χωρίς να είναι κάτι σούπερ εντυπωσιακό, ίσα ίσα θα έλεγα ότι υπολείπονται και λίγο σε αίσθηση όσον αφορά το αρχικό δάγκωμα.

 
Η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται με keyless σύστημα, η μετάδοση είναι άμεση και η τελική που είδα στο κοντέρ του έφθασε  μέχρι και τα 150 περίπου χιλιόμετρα.
 
Σε όλο αυτό βέβαια όπως είπα και στην αρχή συναινεί το συνολικό βάρος της μοτοσυκλέτας το οποίο ανέρχεται στα 182 κιλά, το κοντύτερο μεταξόνιο καθώς και οι μαζεμένες διαστάσεις του.
 
Μέσα στην πόλη θα κινηθεί άνετα, το τιμόνι κόβει αρκετά ώστε να μπορεί να ελιχθεί ανάμεσα από τα αυτοκίνητα ενώ αν χρειαστεί να βγείτε εκτός, σηκώνεται την ζελατίνα και απλά ταξιδεύετε εύκολα, γρήγορα και προπαντώς ξεκούραστα ακόμα και με δυο άτομα,

Η κατανάλωση που μετρήσαμε ήταν περίπου στα 4 λίτρα δινοντας μας και μια γεναια αυτονομία για περίπου 300 χιλιόμετρα.
 
Το Forza 300 δεν είναι ένα απλό 300αρι σκούτερ λοιπόν, έχει premium στοιχεία που το κάνουν ανταγωνιστικό, έχει δυναμική εμφάνιση, συνδυάζει και καθημερινή μετακίνηση και βόλτα εκτός πόλης και βέβαια έρχεται σε μια τιμή που μπορεί να φλερτάρει άνετα με την κορυφή!

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή