ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγούμε το πρωτότυπο Skoda Enyaq iV στην Ιρλανδία

covered-drive-georgios-sargiannidis-08
Η Skoda προσκάλεσε ελάχιστα Μέσα από όλο τον κόσμο, ανάμεσά τους και η Καθημερινή, σε μια ειδική παρουσίαση στην Ιρλανδία με στόχο την τελειοποίηση του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού SUV της, του Enyaq iV. Οδηγήσαμε το πρωτότυπο μοντέλο και συζητήσαμε με τους ανθρώπους της εταιρείας σχετικά με το νέο ηλεκτροκίνητο SUV, αλλά και για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης.
 
Τι αντικρίσαμε
Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε βρισκόταν στο στάδιο 3 της κατασκευής του, που σημαίνει ότι έχει την άδεια να βγει στον δημόσιο δρόμο, ώστε να δοκιμαστεί σε πραγματικές συνθήκες. Ωστόσο, είναι 60-70% έτοιμο και χρειάζεται χρόνο για να ολοκληρωθεί και να αποτελέσει το τελικό αυτοκίνητο παραγωγής. Συνεπώς, το πρωτότυπο μοντέλο, με όγκο περίπου όσο ένα Skoda Kodiaq, ήταν καλυμμένο με ειδικά αυτοκόλλητα καμουφλάζ, ενώ μόνο ο αερόσακος του οδηγού και οι ζώνες ασφαλείας ήταν σε λειτουργία. 
 
 
Οδηγώντας το πρωτότυπο
Για να προχωρήσουμε στην οδήγηση έπρεπε πρώτα να αποδεχτούμε εγγράφως την προαναφερθείσα κατάσταση του αυτοκινήτου και φυσικά κανείς δεν αρνήθηκε αυτή τη μοναδική εμπειρία. Βλέπετε, είναι ξεχωριστή ευκαιρία να τοποθετείς το "λιθαράκι" σου για την τελειοποίηση ενός ολοκαίνουργιου αυτοκινήτου. Με την επιβίβασή μας στο εσωτερικό του πρωτότυπου, η εικόνα του μας γύρισε πολλά χρόνια πίσω και ο λόγος είναι επειδή όλα τα ψηφιακά “καλούδια” ήταν καλυμμένα με μαύρο αυτοκόλλητο πλαστικό. Μόνο ο ψηφιακός πίνακας οργάνων ήταν ορατός και αυτός να διαθέτει όλες τις βασικές λειτουργίες που χρειάζεται ο οδηγός. Η σιωπηλή εκκίνηση του ηλεκτροκινητήρα δεν μας έδωσε -αρχικά- κανένα σημείο “ζωής”, αλλά μόλις βυθίσαμε απαλά το πεντάλ του γκαζιού, το σχεδόν 2 τόνους ηλεκτρικό SUV ξύπνησε και επιτάχυνε με μεγάλη ευκολία. Η συνολική διαδρομή που είχε προγραμματιστεί να καλύψουμε ήταν περίπου 78 χιλιόμετρα και περιλάμβανε κυρίως επαρχιακούς δρόμους. 
 
 
Εκδόσεις του Enyaq iV
Τα τρία πρωτότυπα Skoda Enyaq iV που οδηγήσαμε, αποτελούσαν και 3 διαφορετικές εκδόσεις, οι οποίες ισχύουν και στο μοντέλο παραγωγής. Το βασικό μοντέλο (ENYAQ iV 50) είναι με μπαταρία ιόντων λιθίου 52 kWh και φέρει ηλεκτροκινητήρα στο πίσω τμήμα με ισχύ 109 kW (148 PS), προσφέροντας μέγιστη αυτονομία έως και 340 χιλιόμετρα. Αυτή αυξάνεται μέχρι τα 390 χιλιόμετρα στο ENYAQ iV 60, που είναι εξοπλισμένο με μια μπαταρία 62 kWh και η ισχύς του φτάνει τα 132 kW (179 PS). Τέλος, το ENYAQ iV 80 με μπαταρία 82 kWh και μετάδοση κίνησης στους πίσω τροχούς παράγει 150 kW (204 PS), ενώ έχει τη μεγαλύτερη αυτονομία, έως και 500 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP. 
Η μπαταρία των 82 kWh θα χρησιμοποιείται στις δύο εκδόσεις που είναι εφοδιασμένες με ένα δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ και θα έχουν κίνηση σε όλους τους τροχούς: τα ENYAQ iV 80X και τα ENYAQ iV vRS, τα οποία παράγουν 195 kW (265 PS) και 225 kW (306 PS) αντίστοιχα. Σύμφωνα με την εταιρεία, το μοντέλο κορυφαίας εμβέλειας επιταχύνει από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,2 δευτερόλεπτα και έχει μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.  Η μέγιστη αυτονομία και των δύο τετρακίνητο εκδόσεων είναι μέχρι 460 χιλιόμετρα.
 
5 στόχοι της Skoda για το καλό ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Το Enyaq iV είναι το πρώτο μοντέλο της Skoda που βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα ΜΕΒ του ομίλου της Volkswagen. Αυτό έγινε ιδιαίτερα αντιληπτό από τη στιβαρή αίσθηση στον δρόμο ακόμα και σε πρωτότυπο αυτοκίνητο. Σφιχτή, όσο χρειαζόταν, ήταν η ρύθμιση της ανάρτησης, ενώ η ευρύχωρη καμπίνα παρέχει άφθονα Simple Clever στοιχεία και όλες τις ανέσεις τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές (585 λίτρα πορτμπαγκάζ). Ενδιαφέρον έχει πολύ μικρότερος κύκλος στροφής σε σχέση με το Kodiaq, κάτι που είναι φυσιολογικό μιας και λείπουν μηχανικά μέρη από το εμπρός τμήμα του οχήματος. Αναφορικά με την αυτονομία, τα 500 χιλιόμετρα που ανακοινώνει η εταιρεία είναι αφενός πολλά, αφετέρου εφικτά με απλή καθημερινή οδήγηση. Αυτός ήταν άλλωστε και ένας από τους στόχους της Skoda για να κατασκευάσει ένα καλό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Πιο συγκριμένα, οι μηχανικοί έδωσαν ιδιαίτερη βαρύτητα στην αυτονομία, στην καλή τιμή κτήσης, στην fun to drive αίσθηση, στην συνδεσιμότητα και στο design.
 
Αποκαλύπτοντας το Skoda Enyaq iV
Η έκπληξη όμως δεν ήταν μόνο να οδηγήσουμε το πρωτότυπο μοντέλο στους δρόμους του Δουβλίνου, αλλά να μας ξεσκεπάσουν το ένα και μοναδικό αυτοκίνητο παραγωγής Enyaq iV που είχε κατασκευαστεί, ώστε να έχουμε μια ξεκάθαρη εικόνα για το πώς πρόκειται να είναι η τελική του μορφή. Το Skoda Enyaq iV εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά, χάρη στην επιβλητική φωτιζόμενη γρίλια και την αεροδυναμική του σιλουέτα (Cd 0,27). Το πρώτο ηλεκτροκίνητο SUV της Skoda έχει μήκος 4.648 mm, πλάτος 1.877 mm και ύψος 1.618 mm, ενώ το μεταξόνιο είναι 2.765 mm. Στο εσωτερικό συναντάμε υπερσύγχρονες λύσεις συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας: ο οδηγός απολαμβάνει όλες τις σχετικές πληροφορίες μέσω μιας κεντρικής οθόνης 13 ιντσών που μοιάζει να αιωρείται και, εάν είναι επιθυμητό, ​​ενός head-up display με επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality). Μια μόνιμη σύνδεση στο Διαδίκτυο διασφαλίζει ότι όλες οι εφαρμογές είναι πάντα ενημερωμένες. Το SKODA ENYAQ iV είναι ιδανικό για οικογένειες και πελάτες με σύγχρονο lifestyle που αναζητούν ένα ηλεκτρικό όχημα.
 
Φόρτιση από 10% στα 80% σε 40 λεπτά 
Το Skoda Enyaq iV μπορεί να φορτιστεί με τρεις διαφορετικούς τρόπους. Εκτός από την συμβατική υποδοχή 230V οικιακής πρίζας με έξοδο εναλλασσόμενου ρεύματος 2,3 kW, το όχημα μπορεί επίσης να φορτιστεί άνετα κατά τη διάρκεια της νύχτας στο σπίτι (ή την παραμονή στο γραφείο) χρησιμοποιώντας ένα Wall Box ισχύος έως και 11 kW. Αυτή διαρκεί 6 έως 8 ώρες, ανάλογα με το μέγεθος της μπαταρίας. Οι σταθμοί γρήγορης φόρτισης DC με ισχύ φόρτισης 125 kW αποτελούν την τρίτη επιλογή. Μπορούν να επαναφορτίζουν τη μπαταρία του Enyaq iV από το 10% στο 80% σε μόλις 40 λεπτά.
 
Η παραγωγή θα ξεκινήσει στο τέλος του έτους ενώ η έναρξη πωλήσεων του Skoda Enyaq iV θα ξεκινήσει τις αρχές του 2021. Όσον αφορά την τιμή είναι ακόμα άγνωστη, αλλά αναμένεται να κοστίζει περίπου όσο μια πλούσια έκδοση του Skoda Kodiaq.