Δοκιμή ΚΤΜ 390 ADVENTURE

4' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο
Μια από τις πιο πολυσυζητημένες μοτοσυκλετες της φετινής χρονιάς είναι το νέο ΚΤΜ 390 Adventure, ο μικρός αδερφός της οικογένειας adventure της KTM ο οποίος φιλοδοξεί να προσφέρει την φιλοσοφία της αυστριακής εταιρίας και στην μικρή κατηγορία των on off μοτοσυκλετών χωρίς κανέναν απολύτως συμβιβασμό!

 
ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΟΥ ΚΑΤΣΙΜΠΑΡΟΥ
 
Η ιστορία των adventure μοντέλων ξεκινάει από το 620 adventure πριν από περίπου 20 χρόνια με την σκυτάλη να παραλαμβάνουν στην πορεία το πολεμικό 950, το αντρικό 990, το εκσυγχρονισμένο 1190, το 1290 αργότερα και μέχρι πριν λίγο καιρό το 790!

Αυτό που έλειπε λοιπόν ήταν ένα μικρό on off μοντέλο που θα πλαισίωνε την οικογένεια και βέβαια θα ακολουθούσε και τον παλμό της εποχής!
Ειδικά για την ελληνική αγορά που τα adventure μοντέλα αγαπιούνται πολύ από μεγάλο μερίδιο αναβατών το 390 ευελπιστεί να ταιριάξει γάντι και να αποτελέσει μια ολοκληρωμένη πρόταση.
 
Το 390 δεν είναι και τόσο νέο βέβαια μιας και τον κινητήρα του τον έχουμε συναντήσει ξανά πάνω στα Duke 390 συμμορφωμένο όμως πλέον  στις προδιαγραφές euro 5.
Η απόδοση του μόνοκυλίνδρου κινητήρα φθάνει τους 44 ίππους στις 9.000 στροφές και η ροπή τα 3,8 κιλά στις 7.000 στροφές.
Η αλλαγή που έχει υποστεί ο κινητήρας αφορά το ψυγείο, το οποίο είναι κυρτό και έχει ενσωματωμένα δυο βεντιλατερ με την θερμοκρασία να διατηρείτε σε χαμηλά επίπεδα και να μην γίνεται ενοχλητική για τον αναβάτη.

Αν και δυνατός ο κινητήρας όσον αφορά την σχέση κιλών ανά ίππο, από τις 5.5000 στροφές και πάνω η μοτοσυκλέτα αρχίζει και παίζει μαζί σου με κάποιους μικρούς κραδασμούς να έρχονται στα μαρσπιέ οι οποίοι δεν είναι σε βαθμό που θα ενοχλήσουν.
Κατα τ'αλλα ο κινητήρας έχει αποδείξει την ικανότητα του και την αξιοπιστία του στο πέρασμα των χρόνων.
 
 
Η ζελατίνα ρυθμίζεται σε δυο θέσεις, δεν προσφέρει επαρκή κάλυψη από αέρα όταν κινείστε σε άσφαλτο είναι όμως ιδανική για οδήγηση σε χώμα μιας και δεν ενοχλεί καθόλου την ορατότητα σας.
Αν πάλι δεν σας ενδιαφέρει καθόλου το χωμάτινο τερέν μπορείτε να τοποθετήσετε πάνω στις ίδιες βάσεις την ζελατίνα από το 790 adventure ώστε να έχετε μεγαλύτερη προστασια από τον αέρα.
Το ρεζερβουάρ είναι 14.5 λίτρα, σχεδιαστικά είναι πολύ κοντά σε αυτό του 790 όπως και ολόκληρη η μοτοσυκλέτα άλλωστε και η κατανάλωση που μετρήσαμε δεν ξεπέρασε τα 4 λίτρα!

Η ποιότητα κατασκευής είναι σε υψηλά επίπεδα παρά το ότι η μοτοσυκλέτα κατασκευάζεται στην Ινδία από την Bajaj ενώ είναι εξοπλισμένη με τεχνολογία που καμία άλλη μοτοσυκλέτα στην κατηγορία δεν φέρει και η μόνη παραφωνία στην εξωτερική εμφάνιση είναι το τελικό της εξάτμισης.
Έχουμε λοιπόν γκαζι ride by wire, συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης, traction control, αναρτήσεις WP, cornering ABS και TFT οθόνη 5’’.
 
Το πλαίσιο είναι ατσάλινο χωροδικτυωμα, βασίζεται μεν πάνω σε αυτό του 390 Duke έχει όμως κάποιες αλλαγές ώστε να ταιριάζει στον adventure χαρακτήρα του νέου μοντέλου ενώ διαφορετικό είναι το υποπλαίσιο το οποίο σχεδιάστηκε ώστε να μπορεί να δεχθεί πλαϊνές βαλίτσες συν το βάρος του συνεπιβάτη.
 
Η σιλουέτα της μοτοσυκλέτας είναι λεπτή, το σώμα τοποθετείτε σε φυσική θέση ενώ το ύψος και η σχεδίαση  της σέλας που είναι πιο στενή στο μπροστινό μέρος επιτρέπουν σχεδόν σε όλους τους σωματοτυπους να ακουμπάνε με ευκολία τα πόδια στο έδαφος.

Οπως και στο 790 έτσι και εδώ δεν υπάρχει μεγάλο ρεζερβουάρ για να κουμπώσουν τα πόδια και η αίσθηση που έχεις αν σηκωθείς όρθιος είναι ότι είσαι πάνω σε enduro μοτοσυκλέτα.
Αναβάτες με υψος πάνω από 1.80 θα πρέπει και να αλλάξουν σέλα αλλά και να βάλουν αποστάτες στο τιμόνι για να οδηγήσουν πιο άνετα και ξεκούραστα.
 
Το 390 Adventure όπως είπαμε και πριν εφοδιάζεται με αναρτησεις WP, με ένα μπροστινό ανεστραμμένο πιρούνι 43 χιλ με διαδρομή 177 χιλιοστά, το οποίο ρυθμίζεται ως προς την απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς και ένα πίσω αμορτισέρ που εδράζεται χωρίς μοχλικο και το οποίο διαθέτει ρυθμίσεις για την απόσβεση επαναφοράς και την προφορτιση με διαδρομή στα 170 χιλιοστά.

 
Στα φρένα έχουμε έναν δίσκο 320 χιλιοστών για μπροστά με τετραπιστονες ακτινικές δαγκάνες και για πίσω έναν 230 χιλιοστά ενώ βέβαια δεν μπορει κανείς να παραβλέψει την μονάδα cornering ABS της Bosch η οποία αποτελεί και το κερασάκι στην τούρτα!
 
Η εντυπωσιακή TFT οθόνη 5 ιντσών είναι αυτούσια με του 790 παρέχοντας πληθώρα ενδείξεων και ικανή μέσω της εφαρμογής KTM MY RIDE να προσφέρει σύνδεση με smartphone.
 
Η οδήγηση του 390 κρύβει μόνο διασκέδαση σε ότι τερέν και αν επιλέξεις και ειδικά στο χώμα χάρη στο μικρό του βάρος, στην ευελιξία του και στο πολύ σωστό traction control το οποίο επεμβαίνει εκεί που χρειάζεται θα μπορέσει ένας νέος αναβάτης να κάνει τα πρώτα του βήματα με ευκολία και προπαντώς με ασφάλεια!

Τα ελαστικά που φοράει πάνω είναι τα Continental TKC70 μεικτής χρήσης και τα οποία αποδείχθηκαν ιδανικά και στην άσφαλτο και στο χώμα, κινούμενοι πάντα σε λογικά πλαίσια!
 
Παρά λοιπόν τα μόλις 374 κυβικά του, το νέο 390 adventure είναι ικανό να τα βάλει και με μοτοσυκλετες με μεγαλύτερο κυβισμό όπως για παράδειγμα το HONDA CB500X που είναι και ο άμεσος ανταγωνιστής του!
 
 
Η τελική ταχύτητα που είδα στο κοντέρ ήταν τα 170 χλμ τα οποία βέβαια ήρθαν έχοντας αγκαλιάσει το ρεζερβουάρ σε μια τεράστια ευθεία στην εθνικη έχοντας και λίγο υπομονή!
 
Ιδανικό για κίνηση μέσα στην πόλη, ιδανικό για να κάνει κάποιος τα πρώτα του βήματα στο χώμα αλλά και για να οδηγήσεις σβέλτα σε σφιχτά κομμάτια, το 390 δείχνει έναν πολύπλευρο χαρακτήρα με δυνατότητες που ξανά τονίζω ότι δύσκολα θα βρεις σε άλλη μοτοσυκλέτα του ανταγωνισμού!

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή