Δοκιμή Yamaha TMAX 560

3' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο
Το TMAX εδώ και 6 γενιές βρίσκεται στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου όσον αφορά τις πωλήσεις του με πάνω από 2.000.000 TMAX να έχουν πουληθεί από το 2001 όπου εμφανίστηκε μέχρι και σήμερα.

 
TOY ΓΙΑΝΝΟΥ ΚΑΤΣΙΜΠΑΡΟΥ
 
Η έβδομη γενιά  του πιο εμπορικού σκούτερ έρχεται εξελιγμένη κάνοντας το ακόμα πιο γρήγορο, ακόμα πιο όμορφο με αλλαγές ουσιαστικές και όχι επαναστατικές!
Όχι επαναστατικές γιατί οι αλλαγές που έπρεπε να γίνουν πάνω στο ΤΜΑΧ είχαν να κάνουν απλά με την βελτίωση του μοντέλου, γιατί όταν κάτι είναι πολύ καλό απλά κοιτάς που μπορεί να βελτιωθεί έστω και λίγο παραπάνω.
Άλλωστε όπως σας είχαμε πει και από την παρουσίαση του στην Λισαβόνα, το ιαπωνικό team που εξέλιξε το TMAX 560 μας είπε ότι ο μόνος αντίπαλος που έχει το 560 είναι ο προκάτοχος του, το 530!

Το νέο TMAX παραμένει κοντά στην σχεδιαστική ταυτότητα του προηγούμενου μοντέλου έχοντας πιο λεπτές διαστάσεις στην μέση της σιλουέτας, καινούργια ενσωματωμένα φώτα τύπου LED και μια πιο αιχμηρή και ελαφρώς πιο λεπτή ουρά.
 
 
Η σημαντική αλλαγή όμως βρίσκεται κάτω από το κουστούμι του νέου 560 και συγκεκριμένα στον κινητήρα ο οποίος έρχεται προσαρμοσμένος στις προδιαγραφές euro 5.
Υπάρχει λοιπόν μια αύξηση της χωρητικότητας στα 562 κυβικά η οποία αύξηση προήλθε από τα φαρδύτερα κατά  2 χιλιοστά  έμβολα, το σύστημα ψύξης, το φίλτρο αέρα, τις λίγο μεγαλύτερες βαλβίδες εισαγωγής, τον νέο στρόφαλο και την νέα εξάτμιση με τον διπλό καταλύτη.

Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας στροφάρει πιο άνετα, έχει καλύτερη επιτάχυνση λίγο μεγαλύτερη τελική ταχύτητα κατά 5 χλμ αλλά και λίγο μειωμένη κατανάλωση.
Σε νούμερα τώρα αυτό μεταφράζεται 47 ίπποι στις 7.500 στροφές και 5.7 κιλά ροπή στις 5,250 στροφές.
Οι δυο χάρτες οδήγησης Sport και Touring παραμένουν όπως και το Traction control το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί αν και προσωπικά δεν βρίσκω κανέναν απολύτως λόγο να το απενεργοποιήσεις εκτός και αν είσαι λίγο ποζερας και επιδιοξσμανης.
 
Διάφορες στο νέο 560 υπάρχουν και στις αναρτήσεις, οι οποίες απέκτησαν πιο σκληρά ελατήρια και διαφορετικό setup στις αποσβέσεις συμπίεσης και επαναφοράς προσφέροντας σταθερότητα ακόμα και αν θες να στρίψεις με 150 χιλιόμετρα και εδώ πρέπει να πω ότι το πλαίσιο που παρέμεινε ίδιο και αυτό συνεργάζεται τόσο άψογα και αρμονικά με τις αναρτήσεις που σε κάνει  να μπαίνεις στις στροφές λες και οδηγείς μοτοσυκλέτα.

Το φρένα του είναι ίδια με του 530 με δυο δισκους 267 χιλιοστών για μπροστά με ακτινικες τετραπιστονες δαγκάνες και έναν 282 χιλιοστών για πίσω με μονοπιστονη δαγκάνα ενώ το όλο σύστημα συνοδεύεται και από δικάναλο ABS, με την πρόσφυση να παραμένει σε υψηλά επίπεδα ανεξάρτητα από την κατάσταση του οδοστρώματος.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που τα περισσότερα TMAX που συναντάμε στον δρόμο τα έχουν ψαγμένοι ιδιοκτήτες οι οποίοι προκαλούν αλλά και κυνηγάνε μοτοσυκλετες με τα διπλάσια και άλογα βάζοντας τους τα γυαλιά σε επιτάχυνση και κυρίως σε στρίψιμο!
 
Η οδηγική συμπεριφορά του νέου TMAX παραμένει λοιπόν σπορτιβικη διατηρώντας έτσι στο ακέραιο εκείνα τα δυναμικά χαρακτηριστικά που το καθιέρωσαν ως τον βασιλιά των σκούτερ.
 
Η κατανάλωση που μετρήσαμε κυμάνθηκε μεταξύ 5,5-7 λίτρα ανάλογα το ποσό θέλετε να κυνηγήσετε ή και να κυνηγήθητε και η τελική ταχύτητα που είδαμε στο κοντέρ ήταν τα 180 χλμ!
Το θέμα εδώ όμως δεν είναι τα 180 χλμ που πιάνει η βελόνα του κοντέρ αλλά το πόσο εύκολα έρχονται και το πόσο άνετα μπορείς να τα διατηρήσεις σε σχέση πάντα με το προηγούμενο μοντέλο.

Η θέση οδήγησης παραμένει άνετη με κάποιες μικρές αλλαγές να έχουν γίνει όσον αφορά την σιλουέτα η οποία έχει λεπτύνει στα πλαϊνά του ΤΜΑΧ και στα σημεία των ποδιών κάνοντας έτσι και την πρόσβαση ακόμα πιο εύκολη αλλά και έχοντας καλύτερη αίσθηση ελέγχου.
 
Το TMAX έρχεται πλέον σε δυο εκδόσεις αντί για τρεις που είχε η προηγούμενη γενιά 530 η οποία περισσότερο μπέρδεμα προκαλούσε στους υποψήφιους αγοραστές.

Έχουμε λοιπόν την στάνταρ έκδοση που βλέπεται αυτή την στιγμή και η οποία κοστίζει 12.300€ και την πλούσια έκδοση TECHMAX που οδηγήσαμε στην πανευρωπαϊκή της παρουσίαση στην Λισαβόνα η οποία κοστίζει 14.200€ και η οποία περιλαμβάνει ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση, θερμαινόμενα γκριπ, ντουλαπάκι με φόρτιση κινητού καθώς και το σύστημα My TMAX Connect.
 
Το TMAX είναι ένα premium προϊόν χωρίς καμία αμφιβολία, απευθύνεται σε ένα κοινό το οποίο έχει κάποιο οικονομικό υπόβαθρο και οπως συμβαίνει σε όλα τα premium πράγματα έτσι και εδώ ισχύει το «ότι πληρώνεις παίρνεις!»
 
Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή