To ηλεκτρικό Fiat 500 θα «πληρώνεται» για να σταθμεύει

To ηλεκτρικό Fiat 500 θα «πληρώνεται» για να σταθμεύει

Με την ανάπτυξη του μεγαλύτερου δικτύου V2G (vehicle-to-grid) στον κόσμο, η Fiat δημιούργησε την υποδομή για μια σειρά νέων υπηρεσιών που θα κάνουν πιο άνετη, ασφαλή, αλλά και οικονομικά συμφέρουσα τη χρήση αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

1' 59" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η μετάβαση στην εξηλεκτρισμένη κίνηση φέρνει μια σειρά προκλήσεων για τους χρήστες, αλλά και τα δίκτυα ηλεκτροδότησης. Η ανάπτυξη του μεγαλύτερου δικτύου V2G (vehicle-to-grid) στον κόσμο στην ιστορική έδρα της Fiat, στο εργοστάσιο του Mirafiori στο Τορίνο, συνέπεσε με την παρουσίαση του νέου ηλεκτρικού Fiat 500 που κατασκευάζεται στην συγκεκριμένη μονάδα παραγωγής.

Η εγκατάσταση που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τις ENGIE EPS και TERNA, μπορεί να φιλοξενήσει έως 700 ηλεκτρικά ή plug-in hybrid μοντέλα, τα οποία μπορούν να «ανταλλάσουν» ενέργεια με το δίκτυο ηλεκτροδότησης συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στην αποδοτικότητα του, αλλά και την σταθερότητα του, ιδιαίτερα σε συνθήκες υψηλής ζήτησης-κατανάλωσης ενέργειας. Παράλληλα η συγκεκριμένη εγκατάσταση δημιουργεί την υποδομή ώστε το τμήμα e-Mobility της Stellantis να αναπτύξει μια σειρά υπηρεσιών για τους χρήστες εξηλεκτρισμένων μοντέλων. Με την αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας να αποτελεί μια περίπλοκη και κοστοβόρα διαδικασία, τα ηλεκτρικά Fiat 500 μέσω των δικτύων V2G θα μπορούν να προσφέρουν τις μπαταρίες τους ώστε να αποτελούν κινούμενες «αποθήκες» ενέργειας.

Χαρακτηριστικό είναι ότι η εγκατάσταση του Mirafiori είναι δυναμικής 25MW, ενώ η αξία της σταθεροποίησης του δικτύου ηλεκτροδότησης μόνο στην Ιταλία υπολογίζεται στα 1,8 δις. ευρώ ανά έτος. Τα παραπάνω νούμερα καταδεικνύουν το ρόλο που μπορούν να παίξουν σε τεχνικό και οικονομικό επίπεδο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πλέον η στάθμευση δεν θα αποτελεί απλά ανάγκη, αλλά και ευκαιρία για τους χρήστες, αφού θα μετατρέπεται από μία υπηρεσία με –σημαντικό πολλές φορές- κόστος, σε μια δυνατότητα ο χρήστης να κερδίζει χρήματα, απλά σταθμεύοντας το αυτοκίνητο του και συνδέοντας το μέσω ενός δικτύου V2G.

Εκτός από το οικονομικό κέρδος για το χρήστη, το Fiat 500 μέσω του δικτύου θα προσφέρει και σημαντική υπηρεσία στο περιβάλλον συμβάλλοντας στην απόδοση του δικτύου ηλεκτροδότησης και τη μείωση των απωλειών ενέργειας. Το όφελος θα είναι ακόμα σημαντικότερο εφόσον το δίκτυο υποστηρίζεται και από την παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, όπως για παράδειγμα στην περίπτωση του Mirafiori, όπου τα συνδεδεμένα Fiat 500 καλύπτονται από 2.000 ηλιακούς συλλέκτες που συμβάλλουν στην μείωση των εκπομπών CO2 κατά 2.100 τόνους ανά έτος.

Το νέο ηλεκτρικό Fiat 500 είναι εφοδιασμένο και με ταχυφορτιστή 85kW που του δίνει τη δυνατότητα πλήρους φόρτισης σε μόλις 35 λεπτά (DC), ενώ είναι σχεδιασμένο ώστε να μπορεί να συνεργάζεται με δίκτυα V2G χωρίς καμία μετατροπή. Στην Ελλάδα, το σύνολο του Δικτύου Εξουσιοδοτημένων Διανομέων και Επισκευαστών της Fiat είναι ήδη εφοδιασμένο με φορτιστές, ενώ το νέο ηλεκτρικό 500 είναι διαθέσιμο με τιμές που ξεκινούν από τις 18.970 ευρώ.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT