ΜΟΤΟ

Αποστολή Τοσκάνη: Yamaha TRACER 9 & 9GT

Η έκδοση GT ήταν αυτή που έκλεψε την παράσταση και βέβαια αυτή που κατέχει και το μεγαλύτερο κομμάτι πωλήσεων!

Αποστολή Τοσκάνη: Yamaha TRACER 9 & 9GT

Το Yamaha Tracer εμφανίστηκε πριν από 5 χρόνια και μέχρι και σήμερα μονοπωλεί το ενδιαφέρον στην κατηγορία των Sport Touring μοντέλων.

Μια κατηγορία που λόγω μικρών διαστάσεων, μεγάλης ιπποδύναμης και λίγων κιλών μπορεί και τα κάνει όλα.

Το Tracer είναι μια μοτοσυκλέτα που ταίριαξε γάντι στην Ευρώπη αλλά και στην Ελληνική αγορά ειδικότερα, καταφέρνοντας να είναι πιο ισχυρή αλλά και συνολικά η πιο ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα σε σχέση με τον υπόλοιπο ανταγωνισμό.

Αποφασισμένη η Yamaha να κάνει μια ολοκληρωτική αλλαγή στην τρίτη γενιά Tracer ενόψει και των euro 5 κινητήρων βρεθήκαμε στην Τοσκάνη για να διατυπώσουμε την πρώτη μας οδηγική άποψη με πεδίο δράσης τις στροφές της ιταλικής υπαίθρου.

Από τα πρώτα κιόλας μέτρα πάνω στην μοτοσυκλέτα καταλαβαίνω ότι οι αλλαγές που έχουν γίνει είναι ουσιαστικές!

Διανύοντας τα πρώτα χιλιόμετρα και η κάλυψη από τον αέρα που προσφέρει η νέα ρυθμιζόμενη ζελατίνα 10 θέσεων είναι εμφανής.

Η νέα σχεδίαση αρχικά με τα διαφορετικά επίπεδα φέρινγκ προσθέτει όγκο στην μοτοσυκλέτα κάνοντας την επιβλητική και εντυπωσιακή ενώ τα φώτα τύπου LED από το R1 συμπληρώνουν την όμορφη εικόνα.

Ο τρικύλινδρος CP 3 κινητήρας έρχεται με παραπάνω κυβικά, προσαρμοσμένος στις euro 5 προδιαγραφές φθάνοντας τα 890 κ.εκ, τα οποία προέκυψαν από την αύξηση της διαδρομής του στροφάλου κατά 3 χιλιοστά.

Ο νέος κινητήρας αποδίδει πλέον 119 ίππους στις 10.000 στροφές και περίπου 2 κιλά περισσότερη ροπή. Η δύναμη αυτή φαίνεται έντονα στις χαμηλό μεσαίες στροφές.

Η κλιμάκωση του κιβωτίου είναι πιο γλυκιά, ενώ η πρώτη και δεύτερη σχέση μάκρυναν δίνοντας έτσι μεγαλύτερο αέρα στην μοτοσυκλέτα να κινηθεί πιο ξεκούραστα σε εθνικό δίκτυο.

Νέο και ελαφρύτερο είναι το πλαίσιο δίνοντας μεγαλύτερη πλευρική ακαμψία, το ψαλίδι είναι ακόμα μακρύτερο από το προηγούμενο, το υποπλαίσιο είναι επανασχεδιασμένο και ικανό να ανταποκριθεί σε ακόμα μεγαλύτερο φορτίο, ενώ οι νέες χυτές ελαφρύτερες ζάντες που προστίθενται στα έξτρα στοιχεία του νέου tracer κάνουν το συνολικό βάρος της μοτοσικλέτας να έχει μειωθεί αισθητά από τον προκάτοχο του.

Αλλαγή υπάρχει και στα φρένα με την νέα ακτινική δαγκάνα της Nissin και τους μεγαλύτερους δίσκους των 298 χιλιοστών να προσφέρουν καλύτερο αλλά και πιο άμεσο φρενάρισμα.

Για να φτάσουμε όμως να λέμε για σταθερότητα και για αλλαγές σε σχέση με το προηγούμενο Tracer δεν θα γινόταν αν δεν υπήρχε αλλαγή στις αναρτήσεις της ΚΥΒ.

Ετσι λοιπόν το μπροστινό πιρούνι είναι πιο κοντό κατά 39 χιλιοστά με διαφορετικές ρυθμίσεις στο εσωτερικό του ενώ για πίσω υπάρχει νέο μοχλικό με πιο προοδευτική λειτουργία.

Η θέση οδήγησης και η εργονομία έχει αλλάξει, το σώμα τοποθετείτε λίγο πιο βαθιά και χάρη στα ρυθμιζόμενα μαρσπιέ αλλά και στην ρύθμιση αλλαγής του τιμονιού, μπορείς να φέρεις την θέση οδήγησης στα μέτρα σου.

Η μεγάλη αλλαγή πέραν και των αναρτήσεων βέβαια είναι στα ηλεκτρονικά της μοτοσυκλέτας και στην προσθήκη της IMU μονάδας 6 αξόνων η οποία βρίσκεται στον στάνταρ εξοπλισμό και των δυο εκδόσεων και η οποία προέρχεται κατευθείαν από το R1 και η οποία προσαρμόζει το cornering ABS, το cornering traction control, το wheelie control και το σύστημα ανύψωσης του πίσω τροχού σε συνθήκες πραγματικού χρόνου με το καθένα από αυτά να έχει τρία επίπεδα παρεμβατικότητας.

Τα 4 riding modes συνεχίζουν να υπάρχουν με το καθένα να προσαρμόζεται στις εκάστοτε οδηγικές συνθήκες.

Η έκδοση GT ήταν αυτή που έκλεψε την παράσταση και βέβαια αυτή που κατέχει και το μεγαλύτερο κομμάτι πωλήσεων!

Σε σχέση με την απλή έκδοση η GT έρχεται φανερά με πιο πλούσιο εξοπλισμό και βέβαια με την τιμή που έχει ανακοινωθεί στα 14.000€ να κατέχει την πιο value for money πρόταση της αγοράς.

Έχοντας θερμαινόμενες χειρολαβές, πλαϊνές βαλίτσες με αυξημένη χωρητικότητα από το προηγούμενο Tracer, quickshifter που λειτουργεί υποδειγματικά, κάνοντας γλυκά ανεβοκατεβάσματα και ημιενεργητικές αναρτήσεις το GT ξεχωρίζει από χιλιόμετρα.

Οι ημιενεργητικές αναρτήσεις της KYB είναι αυτές που κάνουν την διαφορά σε σχέση με την απλή έκδοση, έχουν δυο modes, το Α1 και το Α2 με το πρώτο να προσφέρει μια πιο σπορ και σφιχτή αίσθηση ενώ το δεύτερο μια σχετικά πιο άνετη.

Η κατανάλωση που μέτρησα και στα δυο μοντέλα έφτασε περίπου τα 6,2 λίτρα αλλά πιστεύω με μια πιο νορμάλ οδήγηση μπορεί πολύ εύκολα να δείξει και τα 5-5,5 λίτρα.

Το νέο Yamaha Tracer 9 βρίσκεται ήδη στις  εκθέσεις του Δικτύου Επίσημων Συνεργατών Yamaha.