Πληθωρισμός και στα νέα EV

Με τα SUV και τα EV να αποτελούν τις μεγάλες τάσεις της αυτοκίνησης τα τελευταία χρόνια, μέσα στο 2024, είδαμε και θα δούμε αρκετά νέα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα που καλύπτουν σε πολλαπλά επίπεδα τις απαιτήσεις της αγοράς.

18' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΘΕΟΧΑΡΗ

Τα SUV και τα ηλεκτρικά οχήματα, αποτελούν αναμφισβήτητα τους δύο μεγαλύτερους πυλώνες πάνω στους οποίους βαδίζει η αυτοκίνηση. Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες δέχονται τεράστια πίεση από την Tesla και τους ραγδαία αναπτυσσόμενους κατασκευαστές από την Κίνα, που κάνουν τα τελευταία χρόνια τη μεγάλη απόβαση στην Ευρώπη. Ήδη έχουμε δει και στη χώρα μας εταιρίες όπως η MG, η SERES και η BYD που δίνουν πραγματικά εξαιρετικά δείγματα γραφής για το τι εστί αυτή η απόβαση. Μέσα στο 2024, μάλιστα, αναμένεται να δούμε και έναν ακόμα μεγάλο παίκτη από την Κίνα να καταφθάνει και στη χώρα μας. Ο λόγος για την Omoda, η οποία σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, θα κάνει το ντεμπούτο της με το Omoda 5, το SUV που θα έρθει σε ευθεία αντιπαράθεση με το BYD Atto 3.

Ανεξαρτήτως απόβασης, πάντως, η λίστα με τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που είδαμε και θα δούμε μέσα στο 2024 είναι πολύ μεγάλη και περιλαμβάνει περισσότερα από 40 νέα μοντέλα που καλύπτουν πολύπλευρα τις ανάγκες του αγοραστικού κοινού. Να πούμε ότι σε τεχνολογικό επίπεδο, θα δούμε και περισσότερα νέα μοντέλα να υποστηρίζουν την αρχιτεκτονική 800V, γεγονός που συνεπάγεται ταχύτερους χρόνους φόρτισης με μειωμένες απώλειες. Αυτά είναι τα σημαντικότερα νέα EV του 2024.

Abarth 600e

Με την Abarth να γιορτάζει την 75η επέτειό της και το 500e (το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της ιταλικής εταιρίας) να βρίσκεται ήδη στις αντιπροσωπείες στη χώρα μας, τον Ιούνιο αναμένουμε την πλήρη αποκάλυψη του 600e. Με 240 ηλεκτρικούς ίππους και αγωνιστικά γονίδια, το compact SUV θα αποτελεί το ισχυρότερο μοντέλο με τα εμβληματικά λογότυπα του σκορπιού.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-1

Alfa Romeo Junior

Παρουσιάστηκε με το όνομα Milano και γρήγορα μετονομάστηκε σε Junior. Όπως και να έχει, πάντως, τo B-SUV της Alfa Romeo είναι και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό στη γκάμα της. Θα διατίθεται σε δύο ηλεκτρικές εκδόσεις με 156 ίππους στη βασική και 240 στη Veloce με τη μέση αυτονομία της να αγγίζει τα 410 χλμ. Αναμένεται στη χώρα μας προς το τέλος του καλοκαιριού.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-2

Audi Q6 etron

Η ελληνική αντιπροσωπεία έχει ήδη ξεκινήσει να δέχεται τις παραγγελίες για το νέο πολυτελές ηλεκτρικό SUV, με την τιμή για τη βασική έκδοση των 387 ίππων να έχει οριστεί στις 83.980 ευρώ. Η κορυφαία έκδοση SQ6 αποδίδει 519 ίππους, ενώ σημειώστε ότι το Audi Q6 e-tron, είναι και το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στην ολοκαίνουρια πλατφόρμα PPE 800V που εξελίχθηκε σε συνεργασία της Audi με την Porsche. Το νέο SUV υπόσχεται αυτονομία που ξεπερνάει τα 600 χλμ.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-3

BMW iX2

H πολύ πλούσια γκάμα της βαυαρικής φίρμας σε αμιγώς ηλεκτρικά SUV εμπλουτίζεται. Δίπλα στις iX1, iX3 και iX, προστέθηκε και το εντυπωσιακό coupe SUV της γερμανικής εταιρίας. Η πιο σπορτίβ εκδοχή της iX1, διατίθεται ήδη με τιμές από 48.970 ευρώ για τη βασική έκδοση eDrive20 (τιμή χωρίς επιδότηση), ενώ υπάρχει και η κορυφαία τετρακίνητη έκδοση xDrive30 των 313 ίππων. H αυτονομία της ξεπερνά τα 400 χλμ.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-4

BMW i5 Touring

Με την i5 να έχει ξεκινήσει την εμπορική της πορεία στην ελληνική αγορά νωρίτερα, το 2024 συμπληρώθηκε η γκάμα του μεσαίου πολυτελούς οικογενειακού της BMW με την station wagon εκδοχή του. Να σημειώσουμε ότι είναι το τρίτο αμιγώς ηλεκτρικό με τέτοιο αμάξωμα (υπάρχει και το MG5 EV και η Porsche Taycan Sport Turismo) με τις τιμές να ξεκινάνε από τα 77.200 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-5

BYD Atto 3

Ο κινέζικος γίγαντας είναι πλέον γεγονός και στη χώρα μας από τον όμιλο Σφακιανάκη και τα πρώτα μοντέλα που έφτασαν στις αντιπροσωπείες προς πώληση είναι τα Atto 3 (C-SUV) και Seal (D sedan). Η γκάμα αναμένεται να εμπλουτιστεί και να φτάσει τα έξι (Han, Tang, Atto 3, Dolphin, Seal και Seal U), ενώ το Seal U θα διατίθεται σε αμιγώς ηλεκτρική, αλλά και plug-in υβριδική έκδοση. Οι τιμές για το Atto 3 Comfort ξεκινάνε από τα 37.990 ευρώ, ενώ στην έκδοση Design η τιμή έχει οριστεί στα 39.990 ευρώ (οι τιμές είναι χωρίς επιδότηση).

BYD Seal

Το μεγάλο και εντυπωσιακό sedan Seal είναι το δεύτερο μοντέλο με το οποίο η BYD έκανε το ντεμπούτο της στη χώρα μας. Δεν είναι τυχαίο ότι βρέθηκε στην τριάδα των φιναλίστ για το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς και η τιμή της έκδοσης Design έχει οριστεί στα 45.990 ευρώ, ενώ η κορυφαία τετρακίνητη έκδοση Seal Excellence AWD κοστίζει 48.990 ευρώ. (τιμές χωρίς επιδότηση). Σημειώστε ότι η βασική εγγύηση των Atto 3 και Seal είναι στα 6 χρόνια ή 150.000 χλμ., η εγγύηση για την μπαταρία είναι στα 8 χρόνια ή στα 200.000 χλμ. (με την BYD να εγγυάται ότι η απόδοσή της δεν θα έχει πέσει κάτω από το 70%), ενώ 8 χρόνια εγγύησης (ή 150.000 χλμ.) ισχύουν και για τον ηλεκτροκινητήρα ή τους ηλεκτροκινητήρες κάθε αυτοκινήτου.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-6

Citroën ë-C3

Το ολοκαίνουριο Citroën C3 και C3 Aircross είναι ένα από τα πλέον αναμενόμενα αυτοκίνητα του 2024 και το ίδιο ισχύει και για την αμιγώς ηλεκτρική του εκδοχή του, το ë-C3. Το γαλλικό supermini με την crossover υπόσταση και την trendy εμφάνιση, υπόσχεται καλούς χώρους για τις συμπαγείς διαστάσεις του και εξαιρετικά ανταγωνιστική τιμή. Η έκδοση με την αυτονομία των 320 χλμ. αναμένεται να τιμολογηθεί λίγο πάνω από τα 23.000 ευρώ, ενώ αργότερα θα ακολουθήσει και μία μικρότερη με 200 χλμ. αυτονομίας με τιμή γύρω στα 20.000 ευρώ. Στη χώρα μας αναμένεται το δεύτερο 6μηνο του έτους.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-7

CUPRA Tavascan

Με δυναμική εμφάνιση, το SUV της CUPRA με τις αναλογίες αλά coupe είναι το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό της ισπανικής εταιρίας μετά από το Born. Η αυτονομία αναμένεται να ξεπερνάει τα 500 χλμ., ενώ θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις με 286 και 340 ίππους με την ισχυρότερη έκδοση να πραγματοποιεί το 0-100 χλμ./ώρα σε 5,6”.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-8

FIAT 600e

Η μεγάλη επιστροφή του «600» για τη FIAT είναι γεγονός, με το ολοκαίνουριο SUV της ιταλικής εταιρίας να διατίθεται σε υβριδικές και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις. Το 600e διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 160 ίππων και μπαταρία 54 kWh, η οποία του εξασφαλίζει αυτονομία που αγγίζει και ξεπερνάει τα 400 χλμ.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-9

FIAT Panda

Το FIAT Panda επανέρχεται με ηλεκτρική «καρδιά». Η επίσημη παρουσίασή του αναμένεται εντός του καλοκαιριού και θα δίνει έμφαση στο ξεχωριστό στυλ. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες θα αποτελέσει την απάντηση της ιταλικής εταιρίας στον αυξανόμενο κινέζικο ανταγωνισμό με τιμή σε αρκετές χώρες που θα είναι αρκετά κάτω από τα 25.000 ευρώ.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-10

Ford Explorer

To Ford Explorer αλλάζει τα δεδομένα για το μπλε οβάλ και είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που εξελίχθηκε αποκλειστικά για την Ευρώπη. Βασίζεται στην πλατφόρμα MEB του Ομίλου VW και η διάθεσή του έχει ξεκινήσει ήδη στη χώρα μας. Για τη βασική έκδοση με το ένα ηλεκτρικό μοτέρ που αποδίδει 286 ίππους οι τιμές ξεκινάνε από τα 48.700 ευρώ, ενώ για την κορυφαία τετρακίνητη των 340 ίππων από 57.199 ευρώ (χωρίς επιδότηση αμφότερες).

Πληθωρισμός και στα νέα EV-11

Ford Puma Electric

Μέσα στη χρονιά αναμένεται να δούμε και την ηλεκτρική εκδοχή του δημοφιλούς B-SUV της Ford. Το Puma Electric βρίσκεται στο τελικό στάδιο της εξέλιξής του και αναμένεται να έχει έναν ηλεκτρικό κινητήρα που αποδίδει 136 ίππους, ενώ η αυτονομία του θα αγγίζει τα 370 χλμ.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-12

Honda e:Ny1

Το οδηγήσαμε ήδη και μας άφησε πολύ θετικές εντυπώσεις το πρώτο ηλεκτρικό SUV των Ιαπώνων. Με καλούς χώρους για πέντε ενήλικους επιβάτες παρά τις αρκετά συμπαγείς διαστάσεις του, ποιοτικά χαρακτηριστικά που το κατατάσσουν μεταξύ των premium προτάσεων της αγοράς, το e:Ny1 διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων και 310 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με μπαταρία 68,8 kWh που του εξασφαλίζει 412 χλμ. αυτονομίας. Η δυνατότητα ταχείας φόρτισης DC, φτάνει έως 100 kW.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-13

Hyundai Ioniq 5 N

To πρώτο «καυτό» ηλεκτρικό μοντέλο της Hyundai με τα λογότυπα N θα επιχειρήσει να αλλάξει την οπτική των παραδοσιακών petrolhead για τα EV. Με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, 609 ίππους και 740 Nm, το Hyundai Ioniq 5 N θα έχει τη δυνατότητα να ανεβάζει την απόδοσή του στιγμιαία (για 10’’) μέσω του N Grin Boost στους 650 ίππους και τα 770 Nm μέγιστης ροπής με το κλασικό 0-100 χλμ./ώρα να πραγματοποιείται σε 3,4″ και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 260 χλμ./ώρα.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-14

Hyundai Ioniq 7

Το μεγάλο και εντυπωσιακό SUV της Hyundai θα έχει αρκετά premium προσανατολισμό και θα διατίθεται με 6θέσια και 7θέσια διαμόρφωση. Βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP, διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική ισχύ 313 ίππων, τετρακίνηση και η αυτονομία του ξεπερνάει τα 500 χλμ. Σημαντικό είναι ότι η φόρτιση 10-80% θα γίνεται σε μόλις 18 λεπτά.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-15

Kia EV3, EV4, EV5

Η Kia θα πραγματοποιήσει μία μεγάλη επίθεση στην ηλεκτροκίνηση μέσα στο 2024 με τρία νέα μοντέλα που θα τοποθετούνται κάτω από το γνωστό EV6. Τo EV3 είναι η ηλεκτρική πρόταση της Kia στην κατηγορία των SUV πόλης και αναμένεται να έχει αυτονομία γύρω στα 450 χλμ., το EV4 θα ξεχωρίζει ιδιαίτερα ως ένα sedan με coupe… διαθέσεις, ενώ το SUV EV5 αναμένεται να διατίθεται σε δύο εκδόσεις με 218 ίππους και αυτονομία 500 ή 730 χλμ. με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 88 kWh.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-16

Kia EV6

Μέσα στο 2024 αναμένεται να φτάσει στη χώρα μας και το ανανεωμένο EV6. Με ανασχεδιασμένο εμπρός μέρος και νέα φωτιστικά σώματα που θυμίζουν περισσότερο το μεγάλο SUV EV9, το φρεσκαρισμένο EV6 διαθέτει ελαφρώς μεγαλύτερη μπαταρία 84 kWh (από 77,4) και η αυτονομία του αγγίζει πλέον τα 500 χλμ. Στο ανανεωμένο και πιο πλούσια εξοπλισμένο εσωτερικό έχουμε νέο τιμόνι με αισθητήρα δακτυλικών αποτυπωμάτων, ενώ υπάρχει δυνατότητα ταχυφόρτισης 350 kW με τη μπαταρία να φτάνει από το 10 στο 80% σε μόλις 18 λεπτά.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-17

Lancia Ypsilon

H μεγάλη αναγέννηση της Lancia έρχεται με την ολοκαίνουρια Ypsilon. Το εντελώς ξεχωριστό supermini που σηματοδοτεί την επιστροφή της ιταλικής φίρμας, βασίζεται στην πλατφόρμα e-CMP που χρησιμοποιούν και τα ηλεκτρικά Peugeot 208 και Opel Corsa, παρότι δεν υπάρχει καμία οπτική ομοιότητα. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 156 ίππους και η αυτονομία αγγίζει τα 400 χλμ.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-18

Lotus Emeya

Ένα από τα πιο ιδιαίτερα αυτοκίνητα που θα δούμε εντός του έτους είναι το «Hyper-GT» της νέας εποχής, όπως το χαρακτηρίζει η ίδια η Lotus. Μιλάμε για την Emeya, το νέο ηλεκτρικό sedan της Lotus που θα έρθει να προστεθεί δίπλα στο ηλεκτρικό SUV Eletre. Βασισμένη στην ίδια πλατφόρμα με την Eletre, η Emeya υπόσχεται πιο δυναμικές επιδόσεις και οδικά χαρακτηριστικά, ενώ στοχεύει ξεκάθαρα την Porsche Taycan. Με μπαταρία 102 kWh, εξασφαλίζει αυτονομία έως και 600 χλμ., και διαθέτει δύο ηλεκτρικά μοτέρ (ένα σε κάθε άξονα). Έχει δυνατότητα ταχείας φόρτισης 350 kW και μπορεί να φτάσει στο 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας σε μόλις 18 λεπτά. Η κορυφαία έκδοση αποδίδει 950 ίππους και 985 Nm ροπής και έχει την ικανότητα από στάση να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,8’’, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-19

Mercedes-Benz EQA– EQB

Τα compact ηλεκτρικά SUV της Mercedes ανανεώθηκαν και βρίσκονται ήδη στη χώρα μας με τις τιμές να ξεκινούν από τις 51.950 ευρώ για την EQA και τις 58.450 ευρώ για την EQB (τιμές χωρίς επιδότηση). Η αναβάθμιση περιλαμβάνει μικρές σχεδιαστικές παρεμβάσεις, πλουσιότερο εξοπλισμό, νέο λογισμικό MBUX, αναβαθμίσεις Over-The-Air (OTA) και αυτονομία έως 560 χλμ. για τη GLA και από 463 έως 536 χλμ. για τη GLB με τη μπαταρία των 70,5 kWh.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-20

Mercedes EQG

Στα πλαίσια της ανανέωσης του εμβληματικού σκληροτράχηλου off-road, θα δούμε και την πρώτη αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της G-Class. Η «boxy» σχεδίαση παραμένει, ενώ οι πληροφορίες μιλάνε για 4 ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική ισχύ πάνω από 600 ίππους και προηγμένα off-road χαρακτηριστικά που θα κάνουν την EQG να… ισοπεδώνει κάθε τερέν που βρίσκει μπροστά της. Ακόμα και η μπαταρία των 100 kWh θα διαθέτει νέες τεχνολογίες με ανόδιο σιλικόνης και θα διαθέτει 20-40% υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-21

MG4 XPower

Με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, τετρακίνηση και καταιγιστικές επιδόσεις, το MG4 XPower είναι ένα πραγματικό «hot hatch» της νέας εποχής. Η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 435 ίππους και τα 600 Nm μέγιστης ροπής, ενώ το «launch control» εκτοξεύει το XPower από στάση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 3,8”. Η μπαταρία των 64 kWh υπόσχεται αυτονομία 385 χλμ., ενώ ο μέγιστος ρυθμός φόρτισης φτάνει τα 140 kW. Η τιμή του MG4 XPower στην Ελλάδα έχει οριστεί στα 43.150 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση που αναμένεται να φτάσει τα 9.000 ευρώ για ιδιώτες με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».

Πληθωρισμός και στα νέα EV-22

MG4 Cyberster

Αυτό είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό roadster. Το εντυπωσιακό διθέσιο MG Cyberster, με μήκος 4,54 μέτρων αποτίνει φόρο τιμή στα εμβληματικά roadster της MG στην εποχή του εξηλεκτρισμού. θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις με την πρώτη έκδοση να είναι δικίνητη και να διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 314 ίππων. Η δεύτερη έκδοση θα είναι τετρακίνητη με τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ να αποδίδουν συνδυαστικά 545 ίππους και 725 Nm μέγιστης ροπής. Οι δύο εκδόσεις θα διαθέτουν μπαταρία 64 και 77 kWh αντίστοιχα, με την αυτονομία τους να είναι στα 520 και 580 χλμ. Η μαλακή οροφή του Cyberster ανοίγει/κλείνει σε 8 δευτερόλεπτα.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-23 

 

MINI Aceman

Το ολοκαίνουριο Aceman είναι το δεύτερο SUV στη γκάμα της MINI. Με πιο compact διαστάσεις από το Countryman, παρόμοιο στυλ και τεχνολογικό υπόβαθρο, το compact SUV θα διατίθεται αρχικά σε δύο εκδόσεις, με τη βασική E να αποδίδει 184 ίππους και να διαθέτει μπαταρία 42,5 kWh και αυτονομία 310 χλμ. και την SE να αποδίδει 218 ίππους και να διαθέτει μπαταρία 54,2 kWh και αυτονομία που αγγίζει τα 406 χλμ.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-24

Nissan Leaf

Μέσα στο 2024 αναμένεται να δούμε και την ολική μεταμόρφωση του πρωτοπόρου της ηλεκτροκίνησης. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μαζικής παραγωγής, το Nissan Leaf, αναμένεται να αλλάξει εντελώς ρότα στη νέα γενιά του και θα μεταμορφωθεί σε ένα compact SUV. Θα τοποθετηθεί στην ηλεκτρική γκάμα της Nissan ανάμεσα στο Micra και το Ariya. Το νέο Leaf  θα έχει σχεδιαστικές επιρροές από το πρωτότυπο Chill-out, ενώ θα υιοθετήσει το σύστημα ηλεκτροκίνησης του Renault Megane E-Tech και Θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMF/EV της Renault-Nissan.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-25 

Opel Astra Electric

Έπειτα από τις συμβατικές εκδόσεις βενζίνης, diesel, αλλά και την plug-in υβριδική έκδοσή του, το Opel Astra απέκτησε και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Το Astra Electric διαθέτει ένα ηλεκτρικό μοτέρ που αποδίδει 156 ίππους και συνδυάζεται με μπαταρία 54 kWh. Σύμφωνα με την Opel, η αυτονομία του μπορεί να αγγίξει και τα 416 χλμ. Οι τιμές ξεκινάνε από 45.800 ευρώ χωρίς την επιδότηση.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-26

Opel Frontera Electric

Το νέο SUV της Opel παρουσιάστηκε πριν λίγο καιρό στην Κωνσταντινούπολη και θα διατίθεται και σε έκδοση με 7 θέσεις. Το ευρύχωρο Frontera διαθέτει χώρο αποσκευών που αγγίζει τα 450 λίτρα και φτάνει έως 1.600 με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Θα διατίθεται με δύο επιλογές μπαταρίας με την αυτονομία του να ξεπερνάει τα 400 χλμ.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-27

Opel Grandland Electric

Ακόμα ένα μεγάλο SUV θα ρίξει στη μάχη των αμιγώς ηλεκτρικών η Opel. Με μήκος 4,65 μ., το ολοκαίνουριο Grandland βασίζεται στη νέα πλατφόρμα STLA Medium, μεγάλωσε σε διαστάσεις σε σχέση με τον προκάτοχο και εκτός από τις ήπια υβριδικές και plug-in hybrid εκδόσεις, θα διαθέτει και αμιγώς ηλεκτρικές. Με τη μεγάλη μπαταρία των 98 kWh η αυτονομία θα αγγίζει τα 700 χλμ., ενώ σε ταχυφορτιστή χρειάζονται 26 λεπτά για αναπλήρωση της ενέργειας της μπαταρίας στο 80%.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-28 

Peugeot Ε-3008

Το πολυαναμενόμενο δημοφιλές γαλλικό C-SUV θα διαθέτει για πρώτη φορά και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Με νέα πιο εντυπωσιακή εμφάνιση που ακολουθεί τα πρότυπα του 408, με το πίσω κεκλιμένο μέρος της οροφής να έχει αισθητική αλά coupe. Βασίζεται και αυτό στη νέα πλατφόρμα STLA Medium του ομίλου Stellantis και Θα διατίθεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες (210, 230 και 320 ίππων), με την αυτονομία του να ξεκινάει από τα 525 και να φτάνει τα 700 χλμ.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-29

Peugeot E-5008

To Peugeot E-5008, θέτει νέα στάνταρτ στα αμιγώς ηλεκτρικά SUV με 7θέσια διάταξη στο εσωτερικό του, τρεις εκδόσεις ηλεκτροκινητήρα και αυτονομία έως και 660 km. Με κίνηση στους εμπρός τροχούς, το βασικό E-5008 διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 214 ίππων και υπόσχεται 500 km αυτονομίας (μπαταρία 73 kWh). Με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 98 kWh, η αυτονομία αγγίζει τα 660 km ενώ η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα φτάνει στους 231 ίππους, με τη ροπή να μένει ίδια με το βασικό μοντέλο (345 Nm). Η κορυφαία τετρακίνητη έκδοση Electric 320, προσθέτει έναν κινητήρα 109 ίππων στον πίσω άξονα (320 ίπποι συνδυαστικά) και με την μπαταρία των 98 kWh έχει αυτονομία 500 χλμ.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-30

Porsche Macan EV

Το νέο εντυπωσιακό αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Porsche βασίζεται στην πλατφόρμα PPE, διαθέτει αρχιτεκτονική 800 volt και σύμφωνα με τους Γερμανούς θα είναι το πιο σπορ στην κατηγορία του. Οι 639 ίπποι, τα 1.135 Nm μέγιστης ροπής και τα σπορ γονίδια της Porsche αποτελούν τα εχέγγυα για την επιβεβαίωση των ισχυρισμών τους. Στο εσωτερικό, εκτός των άλλων ξεχωρίζει η διάταξη με τις τρεις ψηφιακές οθόνες.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-31

Renault 5

Εκτός από το ολοκαίνουριο Renault Megane E-Tech, το 2024 αναμένουμε να δούμε από κοντά και τη μεγάλη αναγέννηση του Renault 5 ως ηλεκτρικό. Με μήκος λίγο κάτω από τα 4 μέτρα, το γαλλικό supermini βασίζεται στη νέα πλατφόρμα AmpR Small και θα διατίθεται με δύο μπαταρίες, με τη μεγαλύτερη των 52 kWh να του χαρίζει αυτονομία 400 χλμ. Το μικρό ηλεκτρικό Renault αναμένεται να έχει βασική τιμή κάτω από 25.000 ευρώ.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-32

Renault Scénic

Το Scenic μεταμορφώνεται πλήρως στη νέα γενιά του. Το άλλοτε γαλλικό MPV μετεξελίχθηκε σε ένα σύγχρονο 5θέσιο SUV και τροφοδοτείται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ σε δύο εκδοχές ισχύος. Θα συνδυάζεται με μπαταρίες χωρητικότητας 60 kWh που θα του χαρίζουν αυτονομία 400 χλμ., αλλά και 87 kWh που θα ανεβάζουν την αυτονομία πάνω από 600 χλμ.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-33

smart #1

Το smart #1 βρίσκεται ήδη στη χώρα μας και αποτελεί τον καρπό της συνεργασίας Mercedes-Benz και Geely. Είναι το πρώτο από τα μοντέλα που σηματοδοτεί την αναγέννηση της smart ως εταιρίας κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων και διαθέτει μπαταρία χωρητικότητα 66 kWh και αυτονομία που ξεπερνάει τα 450 χλμ., ενώ θα διατίθεται και σε πιο σπορτίβ έκδοση Brabus με ισχύ 428 ίππων.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-34

smart #3

Μαζί με το #1, πάτησε Ελλάδα και το μεγαλύτερο SUV της εταιρίας, το smart #3. Με αυτονομία που αγγίζει και τα 455 χλμ., έχει δυνατότητα και αυτό φόρτισης έως 150 kW, κάτι που στην πράξη σημαίνει ότι η αναπλήρωση ενέργειας από το 10-80% γίνεται σε 30 λεπτά. Στη βασική του έκδοση αποδίδει 270 ίππους, ενώ η τετρακίνητη έκδοση Brabus διαθέτει και εδώ δύο ηλεκτρικά μοτέρ που συνδυαστικά αποδίδουν 428 ίππους με το κλασικό 0-100 χλμ./ώρα να πραγματοποιείται σε 3,7’’. Στο μοντέρνο και πολύ ευχάριστο εσωτερικό, κυριαρχεί η μεγάλη οθόνη αφής των 12,8’’ στο κέντρο του ταμπλό, μαζί με την οθόνη των 9,2” του ψηφιακού πίνακα οργάνων και το head-up display των 10”.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-35

Skoda Enyaq

Με μικρές οπτικές αλλαγές, νέα λογότυπα και χωρίς την επωνυμία iV συνεχίζουν την επιτυχημένη πορεία τους τα ηλεκτρικά SUV των Τσέχων, Enyaq και Enyaq Coupe. Σημαντικές αλλαγές έχουμε στα τεχνικά χαρακτηριστικά με τις εκδόσεις Enyaq 80 και Enyaq 80x να δίνουν τις θέσεις τους στις νέες Enyaq 85 και Enyaq 85x. Η αλλαγή οφείλεται στους νέους ηλεκτροκινητήρες του πίσω άξονα (με 286 ίππους πλέον από 204) και στη βελτιωμένη διαχείριση της μπαταρίας. Το Enyaq 85 μπορεί να διανύσει έως και 565 χλμ. με μία φόρτιση, ενώ η μπαταρία του χρειάζεται 28 λεπτά για να φορτίσει από το 10% στο 80%. Στην Coupe έκδοση η αυτονομία αγγίζει τα 576 χλμ. Η τετρακίνητη έκδοση 85x έχει επίσης συνολική ισχύ 286 ίππων, ενώ η ισχύς στις εκδόσεις RS «ανεβαίνει» πλέον στους 340 ίππους.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-36

Subaru Solterra

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό στην ιστορία της Subaru βρίσκεται ήδη στη χώρα μας και είναι προϊόν συνεργασίας της Subaru με την Toyota. Είναι διαθέσιμο σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις με απόδοση 204 ή 218 ίππων. Η μπαταρία των 71.4 kWh υπόσχεται αυτονομία που αγγίζει τα 530 χλμ. ή 460 χλμ. για την τετρακίνητη έκδοση.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-37

Tesla Model Y

Με το ανανεωμένο Model 3 (Highland) να έχει ήδη ξεκινήσει την επιτυχημένη πορεία του στην ελληνική αγορά, το Model Y θα δεχτεί και αυτό το πρώτο του facelift. Οι πρώτες πληροφορίες και εικόνες για το «Project Juniper» (η κωδική ονομασία του) έχουν αρχίσει να έρχονται στη δημοσιότητα και αναφέρουν ότι οι αλλαγές θα είναι αντίστοιχες με αυτές του Model 3. H παραγωγή του ανανεωμένου Tesla Model Y θα ξεκινήσει προς τα τέλη του έτους, με τις πρώτες πληροφορίες να μιλούν για αλλαγές στην ανάρτηση για καλύτερη άνεση και οδικά χαρακτηριστικά, αλλά και καλύτερη αυτονομία σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-38

 

Toyota Urban SUV

To νέο ηλεκτρικό της Toyota θα τοποθετείται στην καρδιά των B-SUV. Με μήκος 4,3 μέτρων, το entry-level SUV των Ιαπώνων θα διαθέτει και τετρακίνητες εκδόσεις, ενώ θα υπάρχει και επιλογή μπαταριών διαφορετικής χωρητικότητας σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-39

Volvo EX30

Το είδαμε από κοντά, το οδηγήσαμε και μας εντυπωσίασε το νέο μικρό premium SUV της Volvo. Το EX30 είναι το πρώτο μικρό SUV της σουηδικής φίρμας και παράλληλα το ταχύτερο. Η βασική έκδοση των 268 ίππων ξεκινάει από 29.572 ευρώ (με επιδότηση), ενώ η κορυφαία τετρακίνητη έκδοση των 428 ίππων, σε… κολλάει στο κάθισμα με τις εκρηκτικές επιδόσεις της.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-40

Volvo EX90

Με μήκος που ξεπερνάει τα 5 μέτρα, το επιβλητικό Volvo EX90 είναι το μεγαλύτερο και ασφαλέστερο αμιγώς ηλεκτρικό SUV που κατασκεύασαν ποτέ οι Σουηδοί. Θα διατίθεται και με 7θέσια διάταξη στο εσωτερικό, ενώ η αυτονομία του ξεπερνά τα 600 χλμ.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-41

Volkswagen ID.7

Στη χώρα μας έχει έρθει και ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα στην ηλεκτρική γκάμα της Volkswagen. Το πληθωρικών διαστάσεων ID.7, διατήρησε αρκετά στοιχεία από το  πρωτότυπο ID.Aero, με τη σχεδίασή του να δίνει προσοχή στην λεπτομέρεια και τον αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας να είναι εντυπωσιακός (Cd 0,23). Εξαιρετική είναι και η αυτονομία του που μπορεί να ξεπεράσει και τα 700 χλμ. Η βασική τιμή έχει οριστεί στα 49.800 ευρώ με την κρατική επιδότηση.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-42

Volkswagen ID.4 / Volkswagen ID.5

Μετά τo πρώτο facelift του ID.3, το 2024 θα δούμε και την ανανέωση των ID.4 και ID.5. Τα δύο ηλεκτρικά SUV διαθέτουν νέο σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 12,9’’, ενώ οι ηλεκτροκινητήρες είναι ελαφρώς ισχυρότεροι, με 286 ίππους και 545 Nm ροπής. Η νέας τεχνολογίας μπαταρία των 77 kWh αυξάνει την αυτονομία στα 556 χλμ, ενώ στις κορυφαίες εκδόσεις GTX η ισχύς φτάνει πλέον στους 340 ίππους, με το 0-100 χλμ/ώρα να πραγματοποιείται σε 5,4’’. Αναβαθμίστηκε και η δυνατότητα ταχείας φόρτισης, η οποία φτάνει πλέον έως τα 175 kW. Σημειώστε εδώ, ότι μέσα στη χρονιά το πιθανότερο είναι να δούμε από κοντά και την κορυφαία έκδοση GTX του ID.Buzz, η οποία θα διαθέτει δύο ηλεκτρικά μοτέρ, τετρακίνηση και συνδυαστική ισχύ 299 ίππων.

Πληθωρισμός και στα νέα EV-43
Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT