Αιολική ενέργεια: Κάν’ το όπως το Ελ Ιέρο

Αιολική ενέργεια: Κάν’ το όπως το Ελ Ιέρο

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Είναι η μικρότερη νήσος των Καναρίων,  το όνομα της είναι Ελ Ιέρο και θα καταχωρηθεί στις σελίδες της ιστορίας ως η πρώτη που θα μπορεί να καλύπτει πλήρως τις ανάγκες των κατοίκων της μέσω της υδραυλικής και αιολικής ενέργειας.

Αιολική φάρμα που θα ανοίξει τις πύλες της στο τέλος Ιουνίου θα μετατρέπει σε ενέργεια τις ριπές αέρα που θα χτυπούν τα απόκρημνα βράχια και τα καταπράσινα βουνά του ηφαιστειογενούς αυτού νησιού.

Οι πέντε τουρμπίνες της που έχουν τοποθετηθεί βορειοανατολικά του νησιού, κοντά στην πρωτεύουσα Βαλβέρδε θα παράγουν συνολικά 11,5 MW, ενέργεια που υπερκαλύπτει τη ζήτηση από τους περίπου 10.000 κατοίκους του Ελ Ιέρο.

Παρόλο που κι άλλα νησιά στον κόσμο τροφοδοτούνται από ηλιακή και αιολική ενέργεια, οι ειδικοί ισχυρίζονται ότι η πρωτοτυπία του νησιού έγκειται στο ότι είναι το πρώτο που θα εξασφαλίζει συνεχή παροχή ηλεκτρικού ρεύματος χωρίς καμία σύνδεση με οποιοδήποτε δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας.

Το πλεόνασμα της ενέργειας που θα παράγεται από τις αιολικές τουρμπίνες θα χρησιμοποιείται για την άντληση νερού από μία δεξαμενή κοντά στο λιμάνι σε μία μεγαλύτερη σε έναν ηφαιστειακό κρατήρα που βρίσκεται 700 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας.

Σε περίπτωση που ο αέρας είναι ελάχιστος ή ανύπαρκτος, το νερό θα διοχετεύεται σε μία χαμηλότερη δεξαμενή με τη βοήθεια τουρμπίνων, που με τη σειρά τους θα παράγουν ηλεκτρικό ρεύμα.

Το εργοστάσιο της αιολικής ενέργειας θα καλύπτει αρχικά κατά 50% τη ζήτηση του νησιού για ηλεκτρισμό όταν θα εγκαινιαστεί στο τέλος Ιουνίου, ποσοστό που αναμένεται να φτάσει το 100% τους επόμενους μήνες.

Το επαναστατικό αυτό σύστημα αναμένεται να συμβάλει στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 18.700 τόνους ετησίως και να περιορίσει την ετήσια κατανάλωση πετρελαίου στο νησί που φτάνει τα 40.000 βαρέλια.

Η πρωτοτυπία του Ελ Ιέρο προσέλκυσε, όπως ήταν αναμενόμενο, το ενδιαφέρον και άλλων νησιών, όπως η Αρούμπα, η Χαβάη, το Σάμσο στη Δανία και το Οκι της Ιαπωνίας, που θέλουν να βαδίσουν στα ίδια βήματα.

Οι φιλοδοξίες του νησιού πάντως δεν σταματούν εδώ… Στόχος είναι έως το 2020 τα 6.000 οχήματα του νησιού να κινούνται με ηλεκτρισμό μέσω της συνεργασίας με τη Renault-Nissan.

Όλα αυτά με το αζημίωτο βέβαια, αφού το κόστος κατασκευής του εργοστασίου αιολικής ενέργειας ανήλθε στα 80 εκατομμύρια ευρώ.

Οι αρχές του νησιού κατέχουν μερίδιο 60% του εργοστασίου. Το 30% ανήκει στην ισπανική εταιρεία Endesa, θυγατρική της ιταλικής Enel  και το 10% σε ένα τοπικό τεχνολογικό ινστιτούτο.

Τα έσοδα από το εργοστάσιο θα δώσουν ώθηση στον προϋπολογισμό του νησιού κατά ένα με τρία εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Ποσό που αναμένεται να αυξηθεί εντυπωσιακά αν επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις του προέδρου του τοπικού συμβουλίου Αλπίδιο Αρμάς για προσέλκυση τουριστών στην τοποθεσία που έχει χαρακτηριστεί από την Ουνέσκο ως απόθεμα βιόσφαιρας.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή