Επιστήμονες υποστηρίζουν πως ανακάλυψαν τον μηχανισμό πίσω από το… γκριζάρισμα των μαλλιών μας

Τα γκρίζα μαλλιά είναι κάτι παραπάνω από... τρίχες και τώρα επιστήμονες υποστηρίζουν πως ανακάλυψαν τον μηχανισμό που ευθύνεται για το «γκριζάρισμα» του κεφαλιού μας.

Κάποιοι τα απεχθάνονται, επιστρατεύοντας τακτικά βαφές, άλλοι τα αποθεώνουν ως διαχρονικό δείγμα γοητείας. Για τον Ρίτσαρντ Γκιρ αποτελούν σήμα κατατεθέν, για την Αντι ΜακΝτάουελ statement κομψότητας και ηλικιακής χειραφέτησης.

Το σίγουρο είναι πως τα γκρίζα μαλλιά είναι κάτι παραπάνω από… τρίχες. Και τώρα επιστήμονες υποστηρίζουν πως ανακάλυψαν τον μηχανισμό που ευθύνεται για το «γκριζάρισμα» του κεφαλιού μας.

Σύμφωνα με νέα έρευνα, η πηγή της αλλαγής ίσως κρύβεται σε βλαστοκύτταρα που «παγιδεύονται» καθώς οι τρίχες «γερνούν» και χάνουν τη δυνατότητά τους να ωριμάζουν και να διατηρούν το χρώμα τους.

Ορισμένα βλαστοκύτταρα -τα οποία μπορούν να εξελιχθούν σε λογής διαφορετικούς κυτταρικούς τύπους- έχουν μια μοναδική ικανότητα να μεταφέρονται μεταξύ τμημάτων ανάπτυξης των τριχοθυλακίων. Στο πέρασμα του χρόνου χάνουν την ικανότητα μετακίνησής τους με αποτέλεσμα η τρίχα να χάνει το χρώμα της και να γκριζάρει.

Η έρευνα εστίασε στα δερματικά κύτταρα ποντικιών που απαντώνται και στους ανθρώπους και αποκαλούνται βλαστοκύτταρα μελανοκυττάρων ή McSC.
Οι επιστήμονες, με επικεφαλής ερευνητές της ιατρικής σχολής του πανεπιστημίου Grossman της Νέας Υόρκης, υποστηρίζουν πως αν τα ευρήματά τους ευσταθούν και για τους ανθρώπους, θα μπορούσαν να ανοίξουν ένα «παράθυρο» στην επιστήμη για την ανάπτυξη θεραπείας που θα διακόπτει ή και θα αναστρέφει τη διαδικασία γκριζαρίσματος.

«Οι νεοανακαλυφθέντες μηχανισμοί αυξάνουν την πιθανότητα να υπάρχει και στον άνθρωπο η ίδια θέση βλαστοκυττάρων μελανοκυττάρων» σημειώνει ο επικεφαλής της έρευνας Κι Σαν, μεταδιδακτορικός ερευνητής στο NYU Langone Health.

«Αν ισχύει αυτό, συνιστά μια δυνητική οδό για την αναστροφή ή αποτροπή του γκριζαρίσματος στα μαλλιά των ανθρώπων, μέσω της βοήθειας των παγιδευμένων κυττάρων να μετακινηθούν ξανά μεταξύ των αναπτυσσόμενων διαμερισμάτων του θύλακα της τρίχας» προσθέτει.

Πηγή: Guardian