«Science»: Το βακτήριο E. coli μπορεί να γίνει ανθεκτικό στα κοινά αντιβιοτικά

59" χρόνος ανάγνωσης

Το βακτήριο E. coli μπορεί να αναπτύξει υψηλή αντοχή στα αντιβιοτικά, σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Science».

Ηδη, περίπου οι μισοί θάνατοι λόγω μικροβιακής αντίστασης στις χώρες υψηλού εισοδήματος προκαλούνται από δύο βακτήρια: S.aureus (26%) και E.coli (23%).

Οι ερευνητές του Ινστιτούτου της Σάντα Φε χαρτογράφησαν πάνω από 260.000 πιθανές μεταλλάξεις μιας πρωτεΐνης που είναι υπεύθυνη για την επιβίωση του βακτηρίου E. coli όταν εκτίθεται σε ένα κοινό αντιβιοτικό.

Στη συνέχεια διαπίστωσαν πως το 75% των περιπτώσεων το αντιβιοτικό είχε καταστεί αναποτελεσματικό, εύρημα που εγείρει ανησυχίες σχετικά με την προσαρμοστικότητα του E. coli.

«Η μελέτη αυτή υποδηλώνει ότι η ανθεκτικότητα των βακτηρίων όπως το E. coli στα αντιβιοτικά, μπορεί να είναι μεγαλύτερη από ό,τι αρχικά πιστεύαμε. Το γεγονός αυτό έχει ευρύτερες επιπτώσεις στην κατανόηση του τρόπου με τον οποίο διάφορα συστήματα λειτουργούν στην εξελικτική βιολογία, τη χημεία», δήλωσε ο επικεφαλής της μελέτης και καθηγητής στο Ινστιτούτο της Σάντα Φε, Αντρέας Βάγκνερ.

Οι επιστήμονες αναζητούν εναγωνίως νέου τύπου αντιβιοτικά, καθώς αυξάνεται η αντίσταση των μικροβίων στα υπάρχοντα φάρμακα. Υπάρχουν ανησυχητικές εκτιμήσεις ότι έως το 2050 δέκα εκατομμύρια άνθρωποι θα πεθαίνουν κάθε χρόνο στην Ευρώπη εξαιτίας λοιμώξεων ανθεκτικών στα αντιβιοτικά, έναντι 25.000 σήμερα.

Με πληροφορίες από Interesting Engineering