«Κινέζοι έφτιαξαν μεταλλαγμένο κορωνοϊό με 100% θνητότητα σε ποντίκια»

Αντιδράσεις από επιστήμονες και ερωτήματα βιοασφάλειας

Κινέζοι επιστήμονες πειραματίστηκαν με ένα μεταλλαγμένο στέλεχος κορωνοϊού το οποίο είναι 100% θανατηφόρο σε «εξανθρωπισμένα» ποντίκια, αναφέρει δημοσίευμα της New York Post επικαλούμενο έρευνα.

Πρόκειται για τον ιό GX_P2V ο οποίος πρόσβαλε τον εγκέφαλο των ποντικών που είχαν αντιμετωπιστεί έτσι ώστε να αντανακλούν γενετικό προφίλ παρόμοιο με του ανθρώπου. Οι ερευνητές που συμμετείχαν στη μελέτη σημειώνουν ότι αυτό υπογραμμίζει τον κίνδυνο διάχυσης του ιού στους ανθρώπους.

Ο θανατηφόρος ιός είναι μια μεταλλαγμένη έκδοση του GX/2017, ενός «ξαδέρφου» του κορωνοϊού που ανακαλύφθηκε σε παγκολίνους της Μαλαισίας το 2017, τρία χρόνια πριν από την πανδημία. Ολα τα ποντίκια που μολύνθηκαν από τον ιό πέθαναν μέσα σε μόλις οκτώ ημέρες, με τους ερευνητές να μιλούν για ένα εκπληκτικά σύντομο χρονικό διάστημα.

Ο ιός GX_P2V μόλυνε τους πνεύμονες, τα μάτια, την τραχεία και τον εγκέφαλο των ποντικιών που πέθαναν. Οι ποντικοί έχασαν γρήγορα βάρος, εμφάνισαν καμπουριασμένη στάση και κινούνταν εξαιρετικά δύσκολα. Τα μάτια τους έγιναν επίσης εντελώς λευκά μία ημέρα πριν τον θάνατό τους.

Ο Φρανσουά Μπαλού, ειδικός σε θέματα επιδημιολογίας στο Ινστιτούτο Γενετικής του University College του Λονδίνου, χαρακτήρισε την έρευνα «τρομερή» και «επιστημονικά εντελώς άσκοπη». «Δεν διευκρινίζονται τα επίπεδο βιοασφάλειας που χρησιμοποιήθηκαν για την έρευνα […] Η απουσία αυτών των πληροφοριών εγείρει την ανησυχητική πιθανότητα ότι μέρος ή το σύνολο αυτής της έρευνας, εκτελέστηκε απερίσκεπτα χωρίς την ελάχιστη βιοασφάλεια», πρόσθεσε. Ο καθηγητής Χημείας και Χημικής Βιολογίας του Πανεπιστημίου Rutgers, Ρίτσαρντ Εμπράιτ δήλωσε ότι συμφωνεί με τις ανησυχίες του Μπαλού ενώ ο καθηγητής του Stanford, Γκενάντι Γκλίνσκι σημείωσε ότι «αυτή η τρέλα θα πρέπει να σταματήσει πριν να είναι πολύ αργά».