ΣΤΙΛ

Οι ‘κακές’ συνήθειες που κάνουν καλό στην υγεία

oi-kakes-synitheies-poy-kanoyn-kalo-stin-ygeia-2106423

Οι κακές συνήθειες, όταν γίνονται εθισμοί, μπορεί να μην μας κάνουν καλό, όμως σύμφωνα με τους επιστήμονες κάποιες από αυτές μας προσφέρουν ευεργετικά οφέλη για την υγεία μας και την ψυχολογία μας.

Ξυπνάτε αργά το πρωί; Οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι το πρωινό ξύπνημα κάνει καλό στην υγεία, όμως σύμφωνα με τον Mayuko Kadono, γιατρό στην Ιατρική Σχολή του Kyoto, μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στην υγεία. Σύμφωνα με την έρευνα του ιάπωνα επιστήμονα, οι άνθρωποι που ξυπνούν πριν τις 5 το πρωί και έχουν έντονη δραστηριότητα, έχουν 1,7 φορές μεγαλύτερο ρίσκο να εμφανίσουν υψηλή αρτηριακή πίεση ενώ έχουν και διπλάσιες πιθανότητες για κάποια καρδιαγγειακή πάθηση, συγκριτικά με όσους ξυπνάνε 2 με 3 ώρες αργότερα.  

Παίζετε video games; Πολλοί γονείς δεν επιτρέπουν στα παιδιά τους να παίζουν πολλές ώρες  video games, αφού όπως συνιστούν οι επιστήμονες σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα. Σε κάποιες άλλες περιπτώσεις, όμως, η ενασχόληση με τα video games μπορεί να ανακουφίσει από τον πόνο. Έρευνες έχουν αποδείξει ότι τα παιδιά που πάσχουν από καρκίνο και παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια μετά τη χημειοθεραπεία, καταλήγουν να παίρνουν λιγότερα παυσίπονα. Επιπλέον, τα video games έχουν χρησιμοποιηθεί ως θεραπευτική μέθοδος και σε ασθενείς και με άλλες παθήσεις, όπως ο πόνος στη μέση και σε ασθενείς με σοβαρά εγκαύματα.

Ακαταστασία: Μπορεί η ακαταστασία να είναι για πολλούς ένα δείγμα αποδιοργάνωσης, όμως σύμφωνα με τους επιστήμονες μπορεί να αυξήσει τη δημιουργικότητά μας. Σύμφωνα με την έρευνα της γιατρού Kathleen Vohs που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο Psychological Science, οι άνθρωποι είναι πιο δημιουργικοί και έχουν καλύτερες ιδέες όταν βρίσκονται σε ακατάστατα δωμάτια, ενώ αντίθετα τα τακτοποιημένα δωμάτια είναι «πολύ συμβατικά για να δημιουργήσουν κάποια έμπνευση».

Μάσημα τσίχλας: Για πολλούς το μάσημα μιας τσίχλας δεν θεωρείται πρέπον, όμως, σύμφωνα με την επιστήμη, αυτή η ΄κακή’ συνήθεια μπορεί να μειώσει το άγχος. Όπως αναφέρει ο γιατρός Kin-ya Kubo στο βιβλίο ‘Senescence and SenescenceRelated Disorders’ αν μασήσουμε μια τσίχλα μπορεί να μας βοηθήσει πριν από μια απαιτητική εργασία, αφού αυξάνονται τα επίπεδα του οξυγόνου στις περιοχές του εγκεφάλου που σχετίζονται με τη μνήμη και την μάθηση.