ΣΤΙΛ

Απογυμνωμένοι

historyii-thumb-large--2

Σοβαρή, μετρημένη στα λόγια, η ζωγράφος Ντέμη Κάια είναι μια όμορφη, αιλουροειδής γυναίκα. «Όταν είσαι 1,85 απαιτείται συντονισμός», χαμογελάει, εξηγώντας γιατί προτιμά τη γιόγκα. Γυμνάζεται λοιπόν και δουλεύει πολύ, ζωγραφίζοντας ή στον υπολογιστή – κορνίζες, βαψίματα, plexiglass, όλα περνούν από τα χέρια της.

Από τα αρχικά της έργα η δουλειά της έχει κάνει στροφή 360 μοιρών. Εγκατέλειψε τα πρώτα της αστικά τοπία –«Δεν είχα λόγο να “διακοσμώ” τοίχους, το είχα κάνει με επιτυχία αρκετά χρόνια»– κι άρχισε να κρατά καθημερινές σημειώσεις για το τι συνέβαινε στην πόλη, γεμίζοντας  ημερολόγια με σχέδια, λέξεις και σχόλια, μια ζωγραφική σαν ερωτική λογοτεχνία.

«Απόγονος» των προηγούμενων εκθέσεων The Porno Project I και II, η έκθεση The Heart Wants What it Wants, Το μαύρο μουσείο της Ντέμης Κάια, στην γκαλερί a.antonopoulou. art, προκαλεί: Ναρκισσισμός, υποβόσκουσα βία, μελαγχολία, σχόλια πολιτικά και θεολογικές αναφορές «σκαρφαλώνουν» πλάι σε γυμνά και ημίγυμνα σώματα. Όλοι κοιτούν κατάματα, σαν εκστατικά selfies. Η Ντέμη ταξιδεύει χρόνια στο διαδίκτυο και το Facebook –«Προσωπική ζωή και κοινωνική δικτύωση. Σαρκοφαγία!» σχολιάζει, αλλά δεν μοιράζεται σχεδόν τίποτα προσωπικό. Γυμνοί και εκτεθειμένοι, οι κάτοικοι του μαύρου μουσείου φαίνονται να ρεμβάζουν. Τι είναι αληθινό, τι δεν είναι. Τι είναι σωστό, τι όχι. Ονειρεύονται το χαμένο παράδεισο ή, τόσο απλά, ήρεμοι, αγαλλιάζουν για την απώλειά του; Έως 14/11,  www.aaart.gr

COURTESY OF TERESA BURGA AND GALERIE BARBARA THUMM. KIKI KOGELNIK/KEVIN RYAN/KIKI KOGELNIK FOUNDATION VIENNA/NEW YORK.  MARCEL ROCHAS IMAGES BY TOM KEOGH, COLLECTION

SOPHIE ROCHAS, ARCHIVES MAISON ROCHAS. DESIGNING FRENCH GLAMOUR BY SOPHIE ROCHAS IS PUBLISHED BY FLAMMARION, PARIS AND DISTRIBUTED BY THAMES&HUDSON. DAVID HOCKNEY, PETER SCHLESINGER AND MAUDIE JAMES/CECIL BEATON, 1968/THE CONDE NAST PUBLICATIONS LTD