Κυριαρχεί το mobile commerce στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο

Κυριαρχεί το mobile commerce στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο

6' 37" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε τροχιά διαρκούς ανόδου βρίσκεται το mobile commerce, δηλαδή κάθε συναλλαγή που πραγματοποιείται από κινητές συσκευές (smartphone, tablet ή και laptop) για διαδικτυακή αγορά προϊόντων ή υπηρεσιών. Το εντυπωσιακό είναι ότι το mobile commerce αναπτύσσεται παγκοσμίως αλλά και στην Ελλάδα με τριπλάσιο ρυθμό σε σχέση με το eCommerce χάρις αφενός στην ευρεία χρήση και εξέλιξη των έξυπνων κινητών και στην ευκολία χρήσης τους αλλά κυρίως λόγω της εξέλιξης των εφαρμογών και τεχνολογιών που χρησιμοποιεί όπως π.χ. η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI), η ταχύτητα φόρτωσης και η φωνητική αναζήτηση. Σύμφωνα με τον ειδικό στο mobile commerce και CEO της Plushost, κ. Θανάση Καμέα, “οι εξελίξεις αυτές καθιστούν το mobile commerce κυρίαρχο παίκτη και μονόδρομο για τους ιδιοκτήτες e-shops που θα πρέπει να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα διαθέτοντας ένα optimized και φιλικό προς το χρήστη ηλεκτρονικό κατάστημα και εφαρμόζοντας μια εντελώς νέα και διαφοροποιημένη κυρίως πιο  αποτελεσματική στρατηγική marketing για το mobile, αν θέλουν να μεγιστοποιήσουν τζίρους και κέρδη”.

Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του mobile commerce

Ο Θανάσης Καμέας, CEO και founder της Plushost αναλύει τα πλεονεκτήματα και ορισμένα μειονεκτήματα του mobile commerce που τείνουν να εξαλειφθούν χάρις στις νέες τεχνολογίες: “Τα πλεονεκτήματα του mobile commerce είναι πολλά τόσο για τους χρήστες όσο και για τους ιδιόκτητες των ηλεκτρονικών καταστημάτων:

Η ταχύτητα: Σήμερα διαθέτουμε πιο γρήγορο δίκτυο (4G) και φυσικά ταχύτερα smartphone. Η ταχύτητα που “φορτώνει” ένα ηλεκτρονικό κατάστημα διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην ολοκλήρωση της αγοράς και στην εμπλουτισμένη εμπειρία του χρήστη.

Η τιμή: Η τιμή ενός smartphone σε σύγκριση με ένα desktop αναλογικά με τις δυνατότητες τους, είναι σαφώς πολύ μικρότερη.

Real time marketing: Ο χρήστης και αγοραστής κατά ένα μεγάλο ποσοστό λαμβάνει τις ενέργειες marketing real time, σε πραγματικό χρόνο, όπου και αν βρίσκεται.

Τεχνολογίες AR και VR: Η χρήση της τεχνολογίας Augmented Reality (επαυξημένη πραγματικότητα) και Virtual Reality (εικονική πραγματικότητα) προσομοιώνει πιο εύκολα σε κινητές συσκευές σε πραγματικά ή μη περιβάλλοντα  στα οποία ο χρήστης μπορεί να κινηθεί ελεύθερα, αλληλεπιδρώντας παράλληλα με τα αντικείμενα που περιλαμβάνουν, όπως ακριβώς θα έκανε και στον πραγματικό κόσμο. Η επίσκεψη των υποψήφιων αγοραστών σε virtual stores (εικονικά καταστήματα) απογειώνει το επίπεδο εμπειρίας του χρήστη, μειώνει εντυπωσιακά τις επιστροφές παραγγελιών, ως εκ τούτου πολλαπλασιάζει το κέρδος τόσο για τον ικανοποιημένο πελάτη που βρίσκει ακριβώς αυτό που θέλει ανά πάσα στιγμή όσο και για τον επιχειρηματία που εξασφαλίζει πιο σίγουρες πωλήσεις με λιγότερα περιττά έξοδα. Το conversion rate αυξάνεται στα e-shops όλων των κατηγοριών προϊόντων, ακόμη και αυτών που λογίζονται ως πιο προσωπικά και πρέπει να δοκιμαστούν (ρούχα, αθλητικά είδη, καλλυντικά, κοσμήματα) καθώς εξαλείφεται ο φόβος του χρήστη για το αν το προϊόν είναι κατάλληλο για αυτόν, αν είναι στα μέτρα του.  

Voice Search: Tο 20% των ερωτημάτων στα κινητά είναι φωνητικές αναζητήσεις.

Live Chat: Ο πελάτης μπορεί ζητήσει διευκρινίσεις ή να λύσει κάποιο πρόβλημα άμεσα με τη χρήση του live chat όλο το 24ωρο.

Newsletter και NotificationsΣτο mobile είναι ευκολότερη η αποστολή προσφορών με email την ώρα που γίνονται καθώς στο κινητό ο χρήστης τσεκάρει τα email του οποτεδήποτε σε αντίθεση με το desktop. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και για τα push notification.

Ταχύτητα: Εντυπωσιακή και αποδεδειγμένη εξοικονόμηση χρόνου για το χρήστη.

Προσβασιμότητα: Το internet είναι παντού διαθέσιμο.

Άμεση επικοινωνία: Ο πελάτης πληκτρολογώντας ένα κουμπί, μπορεί να δεχθεί κλήση από το support (τμήμα εξυπηρέτησης) του ηλεκτρονικού καταστήματος.

Υψηλότερα CTRs: Οι διαφημίσεις στο mobile έχουν υψηλότερο CTR (click through rate), δηλαδή αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων, σε σχέση με το desktop.

Σύγκριση τιμών: Η διαδικασία σύγκρισης τιμών έχει γίνει πιο γρήγορη και πιο απλή.

Ασφάλεια: Οι συναλλαγές στο mobile είναι πιο ασφαλείς σε σχέση με το desktop καθώς χρησιμοποιούνται εξελιγμένοι έλεγχοι ταυτότητας.

Ευχρηστία: Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα σε mobile τo οποίο ακολουθεί τους κανόνες ευχρηστίας και γίνονται συχνά test είναι πιο εύχρηστο και απλό σε σχέση με του desktop καθώς δεν αφήνει περιθώρια να ενσωματωθούν περιττά plug-in και άχρηστες πληροφορίες.

Προκλήσεις για το mobile commerce

Ωστόσο, σύμφωνα με τον CEO της Plushost κ. Θανάση Καμέα, “παρά την εξέλιξη και την εντυπωσιακή άνοδο που σημειώνει το mobile commerce, υπάρχουν ακόμα κάποια μειονεκτήματα”:

  • Η αίσθηση της ασφάλειας όταν φτάνει ο πελάτης να επιλέξει τον τρόπο πληρωμής, είναι μικρότερη στα smartphone σε σχέση με το desktop.
  • Η οθόνη του smartphone είναι μικρή σε σχέση με το desktop με αποτέλεσμα να μην μπορεί ο χρήστης να διακρίνει λεπτομέρειες. Αυτό κυρίως συμβαίνει στα ηλεκτρονικά καταστήματα στο mobile που δεν πραγματοποιούν Usability Testing συχνά και δεν έχουν Adaptive design.
  • Για αγορές με μεγάλα ποσά οι χρήστες χρησιμοποιούν smartphone μόνο για έρευνα τιμών και ολοκληρώνουν την παραγγελία από το desktop.

Ο Θανάσης Καμέας, CEO και founder της Plushost δίνει ορισμένα Tips για να ένα ανταγωνιστικό mobile commerce:

Ταχύτητα, η αρχή του παντός

“Σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η ταχύτητα του ηλεκτρονικού καταστήματος και η φόρτωση σελίδας. Κάθε sec μετράει. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 53% των χρηστών mobile εγκαταλείπουν τα e-shops που χρειάζονται περισσότερο από 3 sec για φόρτωση. Οι σελίδες που φορτώθηκαν σε 2,4 sec κατά μέσο όρο, έχουν το μέγιστο ποσοστό μετατροπών για κινητά 1,9%, το οποίο συνιστά ένα αξιόλογο ποσοστό μετατροπών. Αυτός ο αριθμός πλησιάζει το αντίστοιχο με ένα τυπικό ποσοστό μετατροπής σε desktop 2-3%”.

Φιλικότητα προς το χρήστη

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στο πόσο φιλικό είναι το ηλεκτρονικό κατάστημα για το χρήστη. Πρόσφατη έρευνα της Google καταδεικνύει ότι το 67% των χρηστών δηλώνουν ότι είναι πιο πιθανό να αγοράσουν από ένα φιλικό προς τους χρήστες e-shop παρά από ένα δύσχρηστο. Το 40% του traffic των e-shops οδεύει κατά τεκμήριο σε ανταγωνιστικό ηλεκτρονικό κατάστημα σε mobile μετά από μια κακή εμπειρία. Στην Plushost κάνουμε καθημερινά tests για την ταχύτητα του ηλεκτρονικού καταστήματος και συχνά usability tests”.

Optimized mail: το μυστικό της επιτυχίας

“Τα περισσότερα e-shops περιορίζονται σε ελέγχους των newsletter μόνο στο desktop και όχι σε mobile, με αποτέλεσμα να φτάνουν στους χρήστες newsletter που “σπάνε” και να μην φαίνονται οι πληροφορίες, όπως οι εκπτώσεις, οι τιμές, τα προϊόντα και τα call-to-action. Μην ξεχνάμε ότι το open rate των newsletter είναι 61% στα mobile και 39% στα desktop”.

Γρήγορη και απλή σελίδα καλαθιού

“Η σελίδα του καλαθιού πρέπει να είναι γρήγορη και όσο πιο απλή γίνεται, χωρίς περιττή πληροφορία. Στην οθόνη του mobile θα πρέπει να φαίνονται τα βασικά στοιχεία όπως το προϊόν, η τιμή, η έκπτωση και ο υπολογισμός των μεταφορικών. Επίσης το πεδίο εισαγωγής εκπτωτικού κουπονιού πρέπει να βρίσκεται σε σημείο που θα βλέπει εύκολα ο χρήστης”.

Κατανοητή σελίδα checkout

“Η σελίδα ολοκλήρωσης παραγγελίας δεν πρέπει να έχει πολλά βήματα, τα πεδία συμπλήρωσης πρέπει να είναι κατανοητά και να φαίνονται στο χρήστη όπως και το call-to-action αγοράς”.

Pop -up, optimized για mobile

“Τα pop –up πρέπει να είναι optimized για συσκευές mobile. Πολλοί χρησιμοποιούν τα ίδια με του desktop με αποτέλεσμα να μην φαίνεται τίποτα. Σε πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα η πρώτη εικόνα που βλέπει κάποιος είναι το pop-up. Το αποτέλεσμα ενός μη optimized pop-up είναι να μην γραφτεί στη λίστα μας ο υποψήφιος πελάτης και πολύ πιθανό να βγει από το ηλεκτρονικό κατάστημα χωρίς καν να περιηγηθεί σε αυτό. Προσοχή στο να φαίνεται το calltoaction και οι προσφορές. Το κλείσιμο του pop-up «x» είναι επίσης σημαντικό γιατί σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε ο χρήστης να νιώθει εγκλωβισμένος“.

Adaptive τεχνολογίες, η φιλοσοφία της Plushost

“Στην Plushost υποστηρίζουμε adaptive τεχνολογίες στο mobile ηλεκτρονικό κατάστημα, εγγυούμαστε fast mobile eshop και  σχεδιασμό Newsletters και Push Notifications ειδικά για mobile. Παρέχουμε δυνατότητα για one click checkout και secure checkout, κατασκευάζουμε e-shops βασισμένα στους κανόνες της Google, εστιάζουμε ιδιαίτερα στην εμπειρία του χρήστη, πραγματοποιούμε συστηματικά και πολύ σχολαστικά A/B testing και heuristic evaluation ανά τακτά χρονικά διαστήματα, ικανοποιούμε απαιτήσεις custom mobile όπου δεν υπάρχουν στο desktop ενώ παρέχουμε δυνατότητα για σερβίρισμα ξεχωριστών διαφημίσεων για χρήστες mobile (βάσει μετρήσεων ηλικίας, life style κλπ)”.

O ρόλος των Social Media

Το 55% των χρηστών πραγματοποίησαν μια αγορά αφού ανακάλυψαν ένα προϊόν στα social. Τα καταστήματα με παρουσία στα SOME έχουν κερδίσει 32% περισσότερες πωλήσεις από εκείνα που απουσιάζουν από τα ΜΚΔ. Το 80% της περιήγησης στα ΜΚΔ πραγματοποιείται με κινητές συσκευές. Το 95,1% των χρηστών Facebook παγκοσμίως έχουν πρόσβαση στο κοινωνικό δίκτυο μέσω smartphone.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή