Έρευνα: Υπανάπτυκτη η χρήση του Ίντερνετ στην Ελλάδα

Έρευνα: Υπανάπτυκτη η χρήση του Ίντερνετ στην Ελλάδα

4' 59" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Έρευνα: Υπανάπτυκτη η χρήση του Ίντερνετ στην Ελλάδα
Έρευνα: Υπανάπτυκτη η χρήση του Ίντερνετ στην Ελλάδα-1

Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από έρευνα που διενήργησε για

λογαριασμό της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ η εταιρεία TNS-ICAP, η οποία

πραγματοποιήθηκε σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και μεγάλα αστικά κέντρα,

μεταξύ 14 Μαρτίου και 4 Απριλίου 2006. Η συγκεκριμένη έρευνα

καλύπτει μεγάλο φάσμα της χρήσης της σύγχρονης τεχνολογίας από τους

Έλληνες, ενώ παρουσιάζει νέα στοιχεία σχετικά με τη χρήση του

Διαδικτύου. Ανάμεσα σε αυτά είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο αλλά και η

επίσκεψη και δημιουργία blogs. Επίσης, καταγράφεται ότι οι Έλληνες

χρησιμοποιούν το email (23,1%) ως μέσο για την αποστολή και λήψη

αλληλογραφίας. Ειδικότερα, η χρήση του κινητού τηλεφώνου είναι

σχεδόν καθολική (90,9%). Αντιθέτως, το 46,1% των ερωτώμενων δηλώνει

ότι χρησιμοποιεί υπολογιστή, ενώ μόλις το 33,7% δηλώνει ότι

χρησιμοποιεί το Ίντερνετ και 23,1% το email. Τα παιχνίδια κονσόλας

χρησιμοποιεί το 14,8% των ερωτώμενων. «Κανένα» δηλώνει το 7,0% των

ερωτώμενων.

Η χρήση της τεχνολογίας ανά ηλικιακή ομάδα. Είναι σαφές ότι

οι νέοι 15-24 ετών χρησιμοποιούν σε υψηλότερο βαθμό την τεχνολογία

συγκριτικά με τις υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες. Πιο συγκεκριμένα,

ανάμεσα στους ερωτώμενους 15-24 ετών, η χρήση του internet φτάνει

στο 54,1%. Στους ερωτώμενους 25-34 ετών μειώνεται στο 43,2%, και

ακολουθούν οι ερωτώμενοι 35-44 ετών (34,1%), 44-54 ετών (20,4%) και

τέλος οι ερωτώμενοι 55-64 ετών με το χαμηλότερο ποσοστό χρήσης

(5,3%). Η χρήση του internet, συνεπώς, διαφαίνεται να επηρεάζεται

σε μεγάλο βαθμό από την ηλικία του ερωτώμενου

Πόσες ώρες χρησιμοποιούν το internet. Η συντριπτική

πλειοψηφία των χρηστών χρησιμοποιεί το internet κατά τη διάρκεια

μιας τυπικής εβδομάδας (97%) και κατά μέσο όρο κατά τη διάρκεια

μιας τυπικής εβδομάδας περνάει 8,1 ώρες στο internet

Αγορά προϊόντων/υπηρεσιών μέσω internet. Οι αγορές

προϊόντων/υπηρεσιών μέσω του internet είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα

καθώς το 80,1% των ερωτώμενων δηλώνει ότι δεν έχουν αγοράσει τίποτα

μέσω του internet. Ο κυριότερος λόγος για τον οποίο οι χρήστες του

internet δεν το έχουν χρησιμοποιήσει για αγορές είναι ότι δεν το

θεωρούν ασφαλές (54,1%)

Blogs. Το 22% των χρηστών του internet δηλώνει ότι

επισκέπτεται blogs αλλά μόλις το 2,7% δηλώνει ότι έχει δικό του

blog

«Καλπάζει» το κινητό. Εντυπωσιακό, επίσης, είναι το

συμπέρασμα που δείχνει ότι η διείσδυση του κινητού τηλεφώνου

αυξάνεται με μεγάλους ρυθμούς τα τελευταία χρόνια, παρά τα υψηλά

ποσοστά χρήσης – σε επίπεδα που θα μπορούσαν να χαρακτηρίσουν την

ελληνική αγορά ως κορεσμένη. Για παράδειγμα, η χρήση κινητού

τηλεφώνου το 2004 ήταν 88% και φέτος έφτασε στο 90,9%. Αντίθετα, η

χρήση υπολογιστή στο ίδιο διάστημα αυξήθηκε από το 45% στο 46,1%

και η χρήση του Ίντερνετ σημείωσε μικρή… υποχώρηση στο 33,7%,

έναντι 34,2%.

Ηλικίες. Σε ό,τι αφορά τις ηλικίες, οι νέοι ηλικίας 15-24

ετών χρησιμοποιούν σε υψηλότερο βαθμό την τεχνολογία συγκριτικά με

τις υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες. Πιο συγκεκριμένα, ανάμεσα στους

ερωτώμενους 15-24 ετών, η χρήση του Ίντερνετ φτάνει στο 54,1%.

Στους ερωτώμενους 25-34 ετών μειώνεται στο 43,2% και ακολουθούν οι

ερωτώμενοι 35-44 ετών (34,1%), 44-54 ετών (20,4%) και τέλος οι

ερωτώμενοι 55-64 ετών με το χαμηλότερο ποσοστό χρήσης (5,3%). Η

χρήση του Ίντερνετ, συνεπώς, διαφαίνεται να επηρεάζεται σε μεγάλο

βαθμό από την ηλικία του ερωτώμενου

Αιτίες… απόστασης. Εντυπωσιακό είναι το εύρημα ότι ο

κυριότερος λόγος για τον οποίο το 66,3% των ερωτώμενων δεν

χρησιμοποιεί το Ίντερνετ είναι ότι δεν τους ενδιαφέρει ή ότι δεν το

θεωρούν απαραίτητο (53,6%). Ακολουθούν με σημαντικά χαμηλότερη

συχνότητα αναφοράς ότι δεν χρησιμοποιούν υπολογιστή (28,2%) και δεν

ξέρουν να χρησιμοποιήσουν το Ίντερνετ (14,5%).

Ένα αρκετά σημαντικό ποσοστό των μη χρηστών του Ίντερνετ (7,6%)

δηλώνει ότι χρησιμοποιούσε το Ίντερνετ στο παρελθόν και το έχουν

διακόψει και δεν το χρησιμοποιούν σήμερα. Επιπλέον, μόλις το 5,6%

των μη χρηστών του Ίντερνετ δηλώνει πρόθεση να το χρησιμοποιήσει

στους επόμενους έξι μήνες.

Εργαλείο ενημέρωσης. Το Ίντερνετ χρησιμοποιείται για αρκετά

διαφορετικούς λόγους. Οι κυριότεροι λόγοι οι οποίοι αναφέρθηκαν

είναι για πληροφορίες και ενημέρωση (62,6%), για email (52,8%), για

να μαθαίνουν περισσότερα πράγματα για θέματα που τους ενδιαφέρουν

(50,4%) και για την εργασία (42,1%).

Στο σπίτι. Το 72,1% των ερωτώμενων δηλώνει ότι το

χρησιμοποιεί στο σπίτι, το 37,7% στη δουλειά, το 15,7% στο σχολείο

και στο πανεπιστήμιο, το 14,2% σε Ίντερνετ cafe και το 7,7% σε

σπίτι φίλου ή γνωστού. Ωστόσο, ο χώρος χρήσης του Ίντερνετ

διαφοροποιείται σημαντικά ανάλογα με την ηλικία του ερωτώμενου. Πιο

συγκεκριμένα, η χρήση του Ίντερνετ στη δουλειά είναι σημαντικά

υψηλότερη ανάμεσα στους ερωτώμενους άνω 35 ετών (60,7%) συγκριτικά

με τους ερωτώμενους 15-24 ετών (8,7%) και τους ερωτώμενους 25-34

ετών (47,2%). Αντιθέτως, οι νέοι χρησιμοποιούν το Ίντερνετ πολύ πιο

συχνά στο σχολείο ή στο πανεπιστήμιο (38,9%) και στα Ίντερνετ cafe

(28,6%). Ανάμεσα στους χρήστες του Ίντερνετ στο σπίτι, η πλειοψηφία

χρησιμοποιεί dial-up με απλή γραμμή σύνδεσης (55,6%). Ακολουθεί η

σύνδεση ADSL (25,9%) και, τέλος, η dial-up ISDN σύνδεση

(16,9%).

Νέοι χρήστες. Σχεδόν ο ένας στους δύο χρήστες (45,9%)

χρησιμοποιεί το Ίντερνετ περισσότερα από τέσσερα χρόνια. Αντιθέτως,

μόλις το 9,8% έχει αρχίσει να το χρησιμοποιεί το τελευταίο έτος. Σε

συνδυασμό με τη χαμηλή διείσδυση του Ίντερνετ στη χώρα μας, το

ποσοστό αυτό είναι ιδιαιτέρως χαμηλό και συμβαδίζει με το γεγονός

ότι η διείσδυση στη χώρα μας έχει μείνει στάσιμη.

Η ταυτότητα της έρευνας

Εταιρεία: TNS ICAP A.E.

Τύπος και μέθοδος: Ποσοτική έρευνα, με προσωπικές συνεντεύξεις

στα σπίτια των ερωτώμενων με τη χρήση έντυπου δομημένου

ερωτηματολογίου.

Πληθυσμός: Άντρες και γυναίκες, ηλικίας 15-64 ετών.

Δείγμα: Συνολικό δείγμα 1.001 ατόμων, αντιπροσωπευτικό του

πληθυσμού των συγκεκριμένων περιοχών της χώρας, μοιρασμένο

ποσοστιαία κατά φύλο, ομάδα ηλικίας, οικιστικό μέγεθος και

γεωγραφικό διαμέρισμα με βάση τις αναλογίες του πραγματικού

πληθυσμού της απογραφής του 2001 (ΕΣΥΕ).

Δειγματοληψία: Ο σχεδιασμός και η διεξαγωγή της έρευνας

βασίστηκε στη μέθοδο της τυχαίας δειγματοληψίας.

Περιοχές: Αθήνα, Θεσσαλονίκη και αστικά κέντρα.

Χρόνος διεξαγωγής: Η έρευνα πεδίου πραγματοποιήθηκε στο χρονικό

διάστημα 14 Μαρτίου έως 4 Απριλίου 2006.

Tα γραφήματα της έρευνας

Πίνακας

1

Πίνακας

2

Πίνακας

3

Πίνακας

4

Πίνακας

5

Πίνακας

6

Πίνακας

7

Πίνακας

8

Πίνακας

9

Πίνακας

10

Πίνακας

11

Πίνακας

12

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή