ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Εντείνεται ο πόλεμος στις κονσόλες


Εντείνεται ο πόλεμος στις κονσόλες





Όσο πλησιάζουμε προς την εορταστική-καταναλωτική περίοδο των
Χριστουγέννων, οι τρεις μεγάλες εταιρείες της αγοράς των
βιντεοπαιχνιδιών εντείνουν τον μεταξύ τους ανταγωνισμό, προς όφελος
των καταναλωτών.

Στην τελευταία έκθεση της Ε3 στο Λος Άντζελες, τον περασμένο
Μάιο, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στα περιφερειακά εξαρτήματα και
χειριστήρια που υπόσχονται να φέρουν ριζικές αλλαγές στη συνολική
εμπειρία που αποκομίζει κάποιος από ένα βιντεοπαιχνίδι.
Εντυπωσιακότερο όλων χωρίς αμφιβολία ήταν το Project Natal της
Microsoft, μία συσκευή που με τη χρήση ειδικών καμερών, αισθητήρων
και ακουστικών αναγνωρίζει πλήρως τις κινήσεις του χρήστη στο χώρο,
μεταφέροντας τις στους εικονικούς χαρακτήρες της οθόνης. Με μια
σειρά εντυπωσιακών εφαρμογών που ξεπερνούν τα στενά όρια του
gaming, το Natal επιχειρεί να καταστήσει την κονσόλα της Microsoft
κάτι παραπάνω από «παιχνιδομηχανή».

Η Sony από την πλευρά της, παρουσίασε το δικό της σύστημα
ελέγχου που συνεργάζεται με το Playstation Eye, την κάμερα της
κονσόλας. Και στις δύο περιπτώσεις, πρόκειται για εξελίξεις που
προβλέπεται να επιμηκύνουν τον κύκλο ζωής των Xbox 360 και
Playstation 3 αντίστοιχα, γλιτώνοντας τις εταιρείες από την
δαπανηρή, από όλες τις απόψεις, ανάπτυξη ενός νέου συστήματος.

Καθώς οδεύουμε ολοταχώς προς τα Χριστούγεννα, έχει ξεκαθαρίσει
και το τοπίο του πολέμου των τιμών μεταξύ των τριών κύριων οικιακών
συστημάτων ψυχαγωγίας των Microsoft, Sony και Nintendo. Η τελευταία
έκανε και την πιο πρόσφατη ανακοίνωση μείωσης τιμής για το Wii,
παραμονές του Tokyo Game Show που ολοκληρώθηκε τη Δευτέρα. Έτσι, το
Wii διατηρεί τον χαρακτηρισμό της φθηνής κονσόλας, με τιμή που
διαμορφώνεται στα 200 ευρώ.

Η αλήθεια είναι πάντως ότι οι καταναλωτές ζητούν περισσότερα από
την κονσόλα τους, εκτός από την ελκυστική τιμή απόκτησης. Στην
παρούσα φάση, τόσο το Xbox 360 όσο και το Playstation 3 δεν
αναμένεται να αντικατασταθούν σύντομα, με το ενδιαφέρον να
εστιάζεται στην ενίσχυση της gaming εμπειρίας και την ανάπτυξη
εφαρμογών που θα καταστήσουν τη συσκευή μηχάνημα ολοκληρωμένης
οικιακής ψυχαγωγίας. Η Nintendo από την άλλη, παρά την καθιέρωση
του Wii ως η κονσόλα για όλη την οικογένεια, χάρη στους ανάλογους
τίτλους και απευθυνόμενη στο ευρύ καταναλωτικό κοινό, φαίνεται να
χάνει το πλεονέκτημα που της έδιναν τα πρωτοποριακά, για την εποχή
που κυκλοφόρησε το μηχάνημα, χειριστήρια με αισθητήρες κίνησης.

Ένα ακόμη σημείο που οι κονσόλες των Microsoft και Sony
υπερτερούν έναντι του Wii, είναι η ισχύς των μηχανημάτων στην
οπτική απεικόνιση γραφικών. Ούτως ή άλλως βέβαια, η Nintendo δεν
αρνήθηκε ποτέ ότι απευθύνεται σε ένα πιο ευρύ κοινό, λιγότερο
«παθιασμένο» με τα εντυπωσιακά γραφικά, που βλέπει στο Wii μία
συσκευή ιδανική για συγκεντρώσεις στο σπίτι και party games μεταξύ
φίλων.

Πάντως, το Wii εξακολουθεί να είναι η κονσόλα με τις καλύτερες
πωλήσεις, ξεπερνώντας τα 52 εκατομμύρια τεμάχια παγκοσμίως, ποσό
μεγαλύτερο από τις πωλήσεις του Χbox 360 και Playstation 3 μαζί, αν
και το 2009 σημειώνουν κάμψη 50%, με ταυτόχρονη αύξηση των δύο
μεγάλων ανταγωνιστών.

Ένα από τα χαρακτηριστικά του Playstation 3, για το οποίο είχαν
γίνει συζητήσεις επί συζητήσεων για το κατά πόσο θα ωφελήσει τη
Sony, είναι η ύπαρξη ενσωματωμένου Blu-ray, χαρακτηριστικό γύρω από
το οποίο είχε στηθεί σε μεγάλο μέρος η προώθηση του προϊόντος και
που δικαιολογούσε – σε κάποιο βαθμό – την αρχική ακριβή τιμή του.
Οι καταναλωτές ωστόσο δεν ανταποκρίθηκαν στο βαθμό που επιθυμούσε η
Sony, εξαιτίας τόσο της αμφίρροπης μάχης των δύο φορμά, HDDVD και
Blu-ray, που από άποψη κυκλοφοριών «έγερνε» σαφώς υπέρ του πρώτου,
όσο και του χρονικού πλεονεκτήματος της κονσόλας της Microsoft που
είχε ήδη κλείσει ένα χρόνο στα ράφια και τη συνείδηση των
καταναλωτών. Πλέον, μετά τις μειώσεις τιμών στην κονσόλα της Sony,
φαίνεται να έχει βρεθεί ένα σημείο ισορροπίας μεταξύ τιμής και
προϊόντος, που δημιουργεί ζήτηση και φέρνει έσοδα στην εταιρεία,
έστω και με καθυστέρηση.

Σε επίπεδο κυκλοφοριών παιχνιδιών, ο ανταγωνισμός εστιάζεται
στις αποκλειστικότητες, που τείνουν να μειώνονται με το πέρασμα του
χρόνου, πόσο μάλλον να θεωρούνται λόγος απόκτησης μιας κονσόλας. Η
σειρά Halo είναι σίγουρα το μεγάλο όπλο της Microsoft, που
αντισταθμίζεται ωστόσο από τiw σειρά Metal Gear Solid και God of
War του Playstation 3. Κατά τα άλλα, οι υπόλοιπες μεγάλες third
party κυκλοφορίες κυκλοφορούν και για τα δύο μηχανήματα, με μικρές
διαφοροποιήσεις κυρίως στο περιεχόμενο που ενσωματώνεται στον
εκάστοτε τίτλο, ή που μπορούν να κατεβάσουν οι χρήστες από τις Xbox
Live και Playstation Network.

www.kathimerini.gr