ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Διαφημίσεις στο Twitter με βάση τα ενδιαφέροντα των χρηστών

Διαφημίσεις στο Twitter με βάση τα ενδιαφέροντα των χρηστών

Το Twitter αναμένεται να επιτρέψει στους διαφημιζόμενους να έρθουν
σε άμεση επαφή με το κοινό ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους που
φαίνονται μέσα από τις αναρτήσεις τους (tweets), σύμφωνα με
ανακοίνωση της εταιρείας.

Το Twitter δεν πρόκειται να είναι πλέον ένας απλός «πίνακας
αναρτήσεων» με 400 εκατομμύρια μηνύματα καθημερινώς, αλλά προχωρά
σε μια στρατηγική εξερεύνησης των ενδιαφερόντων των χρηστών. Η
Google έχει αποκομίσει τεράστια κέρδη παρουσιάζοντας διαφημίσεις
ανάλογα με τις αναζητήσεις των χρηστών, ενώ το Facebook
-ανταγωνιστής τουTwitter- ενθαρρύνει τους χρήστες να πατούν «like».
Ωστόσο, το Twitter δεν είχε επικεντρωθεί μέχρι τώρα στα
ενδιαφέροντα του κάθε χρήστη.

Το Twitter θα επιτρέπει πλέον στις εταιρείες να στέλνει διαφημίσεις
στη μορφή των tweets σε μια ομάδα χρηστών, τους οποίους θα
κατατάξει σε περισσότερες από 350 κατηγορίες ενδιαφερόντων που θα
έχει επιμεληθεί. Σύμφωνα με τον επικεφαλής διαχείρισης του Twitter,
Ντίκ Κοστόλο, «τους τελευταίους το Twitter βασίζεται στη δυνατότητά
του να απορροφά ροή πληροφοριών για να φτιάξει ένα «γράφημα
ενδιαφέροντος» που θα δείχνει τις προτιμήσεις των χρηστών του. Αυτό
θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από τις εταιρείες για να προβαίνουν
σε στοχευμένες διαφημίσεις». Για παράδειγμα, τα αθλητικά είδη
ένδυσης θα αναρτώνται στους φανατικούς του ποδοσφαίρου.

Η νέα αυτή δυνατότητα θα επιτρέψει στις εταιρείες να έρθουν σε
επαφή με ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό, που θα ενδιαφέρεται για τα
εκάστοτε προϊόντα τους ανάλογα με τις προτιμήσεις του.

Οι τεχνικοί του Twitter πιστεύουν ότι μπορούν να φτιάξουν μια άψογη
διαφημιστική πλατφόρμα, ιδιαίτερα αν οι διαφημιστές εναρμονιστούν
με το ύφος και τη μορφή των tweets των χρηστών. Για τη δημιουργία
του γραφήματος, το Twitter αναλύει «μια σειρά από σημάδια, όπως
είναι ποιους ακολουθεί ο χρήστης, καθώς και τα θέματα που συζητά
περισσότερο», δήλωσε ο Κέβιν Γουέιλ, υπεύθυνος στον τομέα
διαχείρισης προϊόντος του Twitter.

Ποσοστό ανάμεσα στο 1% και 3% των χρηστών του Twitter που βλέπουν
ένα «διαφημιστικό tweet» κλικάρουν πάνω σε αυτό. Όμως, τα τελευταία
στοιχεία δείχνουν ότι το ποσοστό συμμετοχής των χρηστών είναι πολύ
μεγαλύτερο όταν τα tweets σχετίζονται με τα ενδιαφέροντά τους»,
επεσήμανε ο Γουέιλ.

Αναμένοντας να έχει κέρδη 8 δισεκατομμύρια δολάρια με ειδικούς
αναλυτές να εκτιμούν ότι τα έσοδα θα είναι κάτω από 300 εκατομμύρια
δολάρια στο 2011, το Twitter προσπαθεί να επεκτείνει τις
διαφημιστικές του δυνατότητες. Ωστόσο, η κίνηση αυτή έχει και τους
επικριτές της, όπως η Silicon Valley, που κρίνει ότι το Twitter
πρέπει να παραμείνει μια ουδέτερη πλατφόρμα πολυμέσων.


www.kathimerini.gr με πληροφορίες από Reuters