Μετά τις αντίστοιχες
προτάσεις της Google και άλλων τεχνολογικών
εταιρειών, η Zuora, μία από τις νέες εταιρείες online πληρωμών
κάλεσε όλους τους επιχειρηματίες του χώρου να ενώσουν τις δυνάμεις
για τη σωτηρία των εφημερίδων που αναζητούν επιχειρηματικό μοντέλο
για το διαδικτυακό τους περιεχόμενο.
Ο ιδρυτής της εταιρείας, Τιεν Τζούο, στη διάρκεια της ομιλίας
του στο
νέων τεχνολογιών DEMO που πραγματοποιείται αυτές τις μέρες,
παρουσίασε μία νέα υπηρεσία που θα δίνει τη δυνατότητα στα μέσα να
καθορίζουν τις μεδόδους που θα χρεώνουν το περιεχόμενο των
ιστοσελίδων τους. «Το δωρεάν περιεχόμενο στην ουσία σκοτώνει την
αγορά», δήλωσε.
Ο Τζούο αναφέρθηκε σε πρόσφατη έρευνα του Αμερικανικού
Ινστιτούτου Τύπου, που καταλήγει ότι περισσότερες από τις μισές
εφημερίδες στις ΗΠΑ σκέφτονται σοβαρά να χρεώσουν το περιεχόμενο
των ιστοσελίδων τους. Η νέα υπηρεσία Z-Commerce παρέχει απλά
εργαλεία στους εκδότες για να διαμορφώσουν εύκολα τα διάφορα
συνδρομητικά πακέτα με βάση τις δικές τους ανάγκες και προτιμήσεις,
που κυμαίνονται από χρέωση για μεμονωμένα άρθρα, μέχρι μηνιαίες ή
ετήσιες συνδρομές.
«Το πιο πιθανό είναι ότι οποιοδήποτε μοντέλο κι αν επιλέξουν, θα
έχει αλλάξει άρδην σε ένα χρόνο από σήμερα», σχολίασε ο διευθυντής
της εταιρείας ερευνών Beagle, Ντένις Πομπράιαντ. «Οι εφημερίδες
χρειάζονται μία ευέλικτη πλατφόρμα χρέωσης που θα τους δίνει τη
δυνατότητα να πειραματιστούν με διαφορετικά πακέτα και τιμολογιακές
πολιτικές».
Η
Wall Street Journal ανακοίνωσε την περασμένη
εβδομάδα ότι θα ξεκινήσει να χρεώνει το περιεχόμενο που διαθέτει
για κινητά τηλέφωνα, αρχής γενομένης από τις 24 Οκτωβρίου. Εξάλλου,
ο ιδιοκτήτης της εφημερίδας, Ρούπερτ Μέρντοχ έχει ήδη ανακοινώσει
την πρόθεση του να χρεώνει το διαδικτυακό περιεχόμενο όλων των
εφημερίδων του ομίλου της News Corp.
«Πιστεύουμε ότι είναι βιώσιμη λύση», επεσήμανε ο Τζούο ερωτηθείς
κατά πόσο οι χρήστες είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για
περιεχόμενο που έχουν συνηθίσει να βρίσκουν δωρεάν εδώ και πολλά
χρόνια. «Το ερώτημα δεν είναι αν θα πληρώσουν οι χρήστες, αλλά αν
μπορούμε να δώσουμε στις εφημερίδες τα κατάλληλα εργαλεία για να
μεταμορφώσουν τις υπηρεσίες τους στον ψηφιακό κόσμο».
Το
ένα από τα πιο δημοφιλή blog, χρησιμοποιεί ήδη την πλατφόρμα
Z-Commerce της Zuora για να χρεώσει μέρος του περιεχομένου του.
«Είναι καιρός να εξελίξουμε τον τρόπο που διανέμουμε το περιεχόμενο
στο Ίντερνετ και να προσφέρουμε στους πελάτες μας συνδρομητικά
premium προϊόντα, σε συνδυασμό με υψηλής ποιότητας περιεχόμενο που
θα υποστηρίζεται από διαφημίσεις», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του
GigaOM, Πολ Γουολμπόρσκι. «Θα πρέπει να το θεωρήσουμε πλέον
δεδομένο, το δωρεάν περιεχόμενο δεν είναι πια βιώσιμο
επιχειρηματικό μοντέλο».
www.kathimerini.gr
με πληροφορίες από Γαλλικό Πρακτορείο