Η εξέλιξη του semantic web στις μηχανές αναζήτησης

Η εξέλιξη του semantic web στις μηχανές αναζήτησης

1' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η εξέλιξη και η χρήση του σημασιολογικού Ιστού (semantic web), του
Διαδικτύου δηλαδή που κατανοεί νοήματα και ερμηνείες λέξεων προς
όφελος του χρήστη, είναι σήμερα ένα δύσκολο και μεγάλο πρόγραμμα. Η
χρήση λέξεων-κλειδιά στις αναζητήσεις, όπως πραγματοποιούνται
σήμερα, αγγίζουν μόνο την επιρφάνει της σημασίας των λέξεων που
βρίσκονται μέσα στις διάφορες ιστοσελίδες. Διάφορες τεχνολογίες
έχουν επιχειρήσει να εμβαθύνουν προσθέτοντας δομημένα στοιχεία στις
ιστοσελίδες ώστε το Διαδίκτυο να λειτουργεί περισσότερο σαν βάση
δεδομένων. Η πρόσθεση σημασιολογικών μέτα-δεδομένων στον Ιστό είναι
μία επίπονη και χρονοβόρα διαδικασία. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι
το Twine, του οποίου η προσέγγιση μέχρι σήμερα ήταν η πρόσθεση
τέτοιων δεδομένων μόνο στις ιστοσελίδες που οι ιδιοκτήτες τους
παραχωρούσαν στην υπηρεσία.

Ωστόσο, κάτι φαίνεται να αλλάζει, με τον διευθύνοντα σύμβουλο
της εταιρείας, Νόβα Σπίβακ να δηλώνει ότι ο ίδιος και η ομάδα του
εργάζονται σε κάτι εντελώς διαφορετικό. Στο βίντεο που έδωσε στη
δημοσιότητα μέσω του YouTube, ο Σπίβακ παρουσιάζει ένα μικρό δείγμα
αυτού που αναπτύσσει. Με την κωδική ονομασία Τ2, πρόκειται για ένα
ουσιαστικό μεγάλο βήμα προς τη δημιουργία μας πραγματικής
σημασιολογικής μηχανής αναζήτησης, που θα μπορούσε να εφαρμοστεί
στο ολόκληρο τον Ιστό.

Όταν το T2 ξεκινήσει και επίσημα τη λειτουργία του, πιθανότατα
μέχρι το τέλος του έτους, θα αποτελεί την καλύτερη επίδειξη για το
πώς θα μπορούσε να είναι δομημένος ο σημασιολογικός Ιστός.
Ξεκινώντας από μια σειρά βασικών μεγάλων κατηγοριών, το Τ2 θα
παρέχει υπηρεσίες πραγματικά εξελιγμένης αναζήτησης. Για
παράδειγμα, η αναζήτηση της λέξης «ποδόσφαιρο», θα φέρνει λίστα
παικτών, μαζί με επιπλέον σχετικές κατηγορίες στο πλάι, για
περαιτέρω εμβάθυνση με βάση τη θέση του παίκτη ή την ομάδα που
παίζει.

Αν ο χρήστης πληκτρολογήσει τον όρο «Ταϊλανδέζικο φαγητό», θα
εμφανίζεται μια σελίδα με συταγές, την οποία μπορεί να «φιλτράρει»
περαιτέρω με βάση τα συστατικά, το είδος, μέχρι και τη βαθμολογία
που έχουν δώσει άλλοι χρήστες. Ακόμη θα μπορεί να επιλέξει ένα
εστιατόριο στο οποίο μπορεί να δοκιμάσει τη συνταγή.

Στην ουσία, αυτό που επιδιώκει το Twine είναι η επιτάχυνση του
ρυθμού που ψάχνει σε μια ιστοσλίδα και δημιουργεί μέτα-δεδομένα από
αυτή. Παρόμοια δουλειά κάνει και το Bing της Microsoft, με τη χρήση
ωστόσο διαφορετικών μεθόδων. Το Twine στηρίζεται σε σημαντικό βαθμό
στους ίδιους τους κατόχους των ιστοσελίδων και τη διάθεση τους να
εισάγουν διάφορες σημασιολογικές «ετικέτες» που βοηθούν στην
καταχώρηση του περιεχομένου με σημασιολογικά κριτήρια.

Όλα τα παραπάνω ακούγονται λίγο αφηρημένα, ωστόσο αν φτάσουμε
στο σημείο που οι περισσότερες ιστοσελίδες στο Διαδίκτυο έχουν
σημασιολογικές ετικέτες, θα είναι πολύ πιο εύκολο για τους
υπολογιστές να κατανοούν περί τίνος πρόκειται, κάνοντας τις
αναζητήσεις πολύ πιο συγκεκριμένες και αποτελεσματικές για τους
χρήστες.


με πληροφορίες Tech Crunch

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή