Εως πού μπορεί να φτάσει άραγε ο διαλλακτικός Μητσοτάκης -αυτός ο απροσδόκητα κατασβεστικός των παθών Ελληνας πολιτικός, πόσο μάλλον πρωθυπουργός. l Αυτό το σπάνιο εν Ελλάδι πρωθυπουργικό προφίλ -ιδίως αν συγκριθεί με πρόσφατους προκατόχους του, ιδιαίτατα δε μ’ εκείνον τον μονίμως εξηρμένο, ίνα μη τι άλλο είπω, τελευταίον. l Αναρωτιέμαι έως πού μπορεί l ή ως πότε θα του επιτρέψουν οι συνθήκες και το κόμμα του l να συνεχίσει αυτήν τη σε γενικές γραμμές «κατευναστική» πολιτική που ακολουθεί. l Την ώρα που γράφω δεν γνωρίζω πώς θα εξελιχθεί η προγραμματισμένη συζήτηση των πολιτικών αρχηγών στη Βουλή για την πανδημία και τα μέτρα που εφαρμόζονται, l ούτε πώς θα έχει κυλήσει η Πρωτομαγιά, με την απαγόρευση των συγκεντρώσεων λόγω επιδημίας, αφ’ ενός, και το μπαϊράκι «αντίστασης», αφ’ ετέρου, που σήκωσαν διάφορα ιερατεία, συνδικαλιστικά και άλλα, με πρώτο πρώτο φυσικά το ΚΚΕ l -«παραδοσιακή εξουσία» που λέει και ο εκπρόσωπος της Ιεράς Συνόδου, μετριοπαθής θεωρούμενος, μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος. l
Αλλά ακούγοντας τον πρωθυπουργό το απόγευμα της Τρίτης να απευθύνεται στους «συμπολίτες του», σκεφτόμουν πόσα δεν έχει καταπιεί τις αμέσως προηγούμενες ημέρες. l Το ίδιο πρωινό, επί παραδείγματι, ο ανωτέρω Ιερόθεος είχε μιλήσει από τηλεοράσεως για «εκτροπή» της νόμιμης εξουσίας, δηλαδή της κυβέρνησης. l «Εκτροπή» δε έναντι της «παραδοσιακής» και «χαρισματικής» εξουσίας -της Εκκλησίας βεβαίως. l Κι όσο κι αν ασφαλώς γνώριζε ο πρωθυπουργός πόσο η εν λόγω ιεροθεϊκή εκτροπή είχε εξοργίσει μέγα μέρος των δημοκρατικών πολιτών, ουδόλως το εκμεταλλεύτηκε, αντιθέτως με κατανόηση και μειλιχιότητα αναφέρθηκε λίγες ώρες αργότερα στο ζήτημα του ανοίγματος των ναών. l Αφήνω δε τις πρόσφατες οξείες ανακοινώσεις του Σύριζα και άλλων κομμάτων της αντιπολίτευσης εναντίον διαφόρων αποφάσεων της κυβέρνησης -ως και το άνοιγμα των σχολείων είδαν ως στάδιον αντιπολιτεύσεως λαμπρόν. l Και φυσικά ούτε καν διανοήθηκα ότι θα ήταν δυνατόν να διασαλευθεί ο μετριοπαθής λόγος του Μητσοτάκη εξαιτίας της δυσοσμίας που συχνότατα αναδύεται από τον «βαθύ Σύριζα» l -των υπονόμων δηλαδή, των χυδαίων υβριστών και της κατινιάρικης φρασεολογίας τους. l Την οποία τελευταία δεν μετέρχονται μόνο γνωστοί και μη εξαιρετέοι «πρωτάνθρωποι», που λέει κι Φαληρέας της «Κ», l αλλά όλο και πιο συχνά είτε συνθέτες που το ’χουν ρίξει στην εξόρυξη κοιτασμάτων ευτέλειας, l ως και ασυναρτησίας ενίοτε, l αντί ωραίων τραγουδιών όπως κάποτε, l είτε γραφιάδες μετακλιμακτήριοι -πώς λέμε μεταμοντέρνοι;- για τους οποίους ούτε που θα το φανταζόσουν ποτέ σε τι κατάντια τουιτισμών θα ξέπεφταν. l Θύματα της εχθροπάθειας που καλλιέργησε με σχέδιο κι επιμονή ο αρχηγός του Σύριζα l και την οποία έκτοτε σκέπει -ή «ανέχεται εκών άκων», λένε μερικοί. l Καααλά. l Βαρείτε με κι ας κλαίγω. l
Τώρα που μπήκαμε στο Μάιο l κι ανοίγουν κι από αύριο τα Τσιόδρα μας l εδέησαν να επαναπατρίσουν κι εμάς εξ Αιγύπτου, επιτέλους. l Μετά από ένα μήνα αγωνιώδους αναμονής, εγκλεισμού και πλήρους σκότους, πότε και αν. l Εν πάση περιπτώσει έγινε κι αυτό l -μέσω αιγυπτιακών πτήσεων προς επαναπατρισμό Αιγυπτίων βέβαια- l αλλά δεν μπορώ να αγνοήσω ότι, σαν κερασάκι στην τούρτα, καταβάλαμε και ογκηρόν ποσό για πτήση Κάιρο – Αθήνα. l Τριπλάσιο του συνήθους! l Και αναρωτιέμαι: Ψεύδεται ο ευρωβουλευτής Νίκος Ανδρουλάκης ότι η Ευρώπη έχει διαθέσει κάπου 100 εκατομμύρια ευρώ για τον επαναπατρισμό πολιτών της από τρίτες, όπως η Αίγυπτος, χώρες; l Διότι αν αληθεύει, τότε κάτι συμβαίνει με τους επαναπατρισμούς Ελλήνων l -τουλάχιστον μ’ αυτόν από την Αίγυπτο. l Αμήν αμήν λέγω υμίν.