Καλλιτεχνικές και άλλες απόψεις

Καλλιτεχνικές και άλλες απόψεις

6' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο Χρήστος Δάντης είναι τραγουδιστής του λαϊκού είδους, συνθέτης, στιχουργός και παραγωγός ηχογραφημάτων, με πρόσφατη άποψη για την 28η Οκτωβρίου 1940, την οποία αφήνω ασχολίαστη. Επιπλέον έχει άποψη για την κυβέρνηση και τον COVID-19, την οποία διατυπώνει ως εξής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης:

«Για άλλη μια φορά θα τοποθετηθώ. Για άλλη μια φορά δεν θα κάνω τον μαλάκα. Η λέξη “πολιτισμός” είναι βαριά λέξη, Αλλά με ευρεία,αρκετά “ανοιχτή” έννοια. “Πολιτισμός” στη μουσική είναι από το “Αξιον Εστι” Μέχρι το “Περνά Περνά η Μέλισσα”. Δε μπορείς Ν απαγορεύσεις την εργασία (Επικαλούμαι το Αρθρο 22 του Συντάγματος της Ελλάδας γι αυτό-διαβάστε το και πείτε μου τι καταλαβαίνετε) Ούτε στον Φραγκούλη η τον Κραουνακη (Που προσωπικα λατρεύω)αλλά ούτε και σ’ ένα κλόουν. Προσφέρουν όλοι πολιτισμό, ψυχαγωγία, διασκέδαση, εκπαίδευση, πράγματα που χρειάζονται για τον σωστό ψυχισμό των ανθρώπων.

Οσοι συνάδελφοι στηρίξατε την κυβέρνηση αυτή της Ντροπής,Του σκοταδισμού, που όταν τα πηγαίνει καλά αυτοχειροκροτείται Και κομπάζει, αλλά όταν δεν τα πηγαίνει καλά “Φταίει η νεολαία που συγχρωτιζεται στα Clubs και τα νησιά” που η ίδια άνοιξε κι είπε “περάστε ελεύθερα”,Την κυβέρνηση που κυνήγησε το θέαμα στην Ελλάδα ξεκινώντας από την απαγόρευση καπνίσματος, την βαριά φορολογία, φτάνοντας εδώ,στην απαγορευση της ΕΡΓΑΣΙΑΣ μας έστω και για 15 μέρες (που δεν το βλέπω,θα τραβήξει πιο μακριά),δεν θα πω βαριές κουβέντες γιατί πιστεύω στη συγχώρεση,αλλά Καλά θα κάνετε να ανατρέξετε πίσω στη μνήμη σας και να θυμηθείτε Τα 5 χρόνια ελεεινής αντιπολίτευσης που κάνατε στην προηγούμενη κυβέρνηση (αυτήν που μάς απάλλαξε από την ΑΕΠΙ και την αισχροκέρδεια της,αυτήν που δικαίωσε τους εργαζόμενους στην ΕΡΤ,ναι!) Και την επόμενη φορά να λειτουργήσετε με σωστότερο μυαλό, με σωστότερη κρίση, γιατί τελικά “πήρε και σας η μπάλα”.

Οσο για εμάς, μην ανησυχείτε, θα κάνουμε αυτό που κάναμε πάντα. Η κυβέρνηση αυτή είναι ΝΤΡΟΠΗ για όλους τους ΜΟΥΣΙΚΟΥΣ,ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΕΣ,ΣΥΝΘΕΤΕΣ,ΣΤΙΧΟΥΡΓΟΥΣ,ΦΩΤΙΣΤΕΣ, ΤΕΧΝΙΚΟΥΣ ΣΚΗΝΗΣ,ΠΑΡΑΓΩΓΟΥΣ ΣΥΝΑΥΛΙΩΝ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ,ΗΧΟΛΗΠΤΕΣ,ΘΕΑΤΡΙΚΟΥΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ,ΗΘΟΠΟΙΟΥΣ,ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ,MANAGERS,AGENTS,ΚΟΜΠΕΡ και ΚΛΟΟΥΝ,ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΟΠΑΙΧΤΕΣ,ΜΑΡΙΟΝΕΤΙΣΤΕΣ,ΧΟΡΕΥΤΕΣ, ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΥΣ, DJs,ΣΕΡΒΙΤΟΡΟΥΣ,ΜΑΙΤΡ,ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΜΠΑΡ ΘΕΑΤΡΩΝ,ΤΑΞΙΘΕΤΕΣ ΤΑΞΙΘΕΤΡΙΕΣ,ΠΑΡΚΑΔΟΡΟΥΣ,ΜΠΑΡΙΣΤΕΣ,ΣΕΦ,ΜΑΓΕΙΡΕΣ,ΤΥΠΟΓΡΑΦΩΝ και λοιπών από κλάδους που κατάφερε να φτωχοποιήσει μέσα σε μόλις ΕΞΙ ΜΗΝΕΣ».

Το κείμενο είναι κόπι πάστε (για να θυμηθούμε τον αψύ Σφακιανό), ώστε να το απολαύσετε σε όλο του το μεγαλείο. Επιπλέον διατήρησα και τα κεφαλαία γιατί φαίνεται ότι οι Συριζαίοι έχουν μια μονομανία με τα κεφαλαία και τα χρησιμοποιούν παντού. Π.χ. η αδελφή του άχαστου για να τα «χώσει» στον Euclid, έγραψε: «ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΘΕΜΑ ΜΕ ΤΗΝ ΓΡΑΜΜΗ … ΑΠΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙ … ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΣΗ ΕΥΘΥΝΗΣ ΤΟΥ!!! Τ Ε Λ Ο Σ ΚΑΙ ΕΛΕΟΣ!!!!». Κάποιος ψυχίατρος μπορεί να έχει τη σωστή εξήγηση για το φαινόμενο. Μια άλλη εξήγηση μπορεί να έχει να κάνει με το γεγονός ότι οι ιδέες του Σύριζα είναι απαρχαιωμένες. Η ελληνική μικρογράμματη γραφή τυποποιήθηκε στον 9ο μ.Χ. αιώνα. Μέχρι τότε γράφανε μόνο με κεφαλαία.

Ακολούθησα την επίκλησή του και αναζήτησα το Αρθρο 22 του Συντάγματος, το οποίο όντως λέει: «1. H εργασία αποτελεί δικαίωμα και προστατεύεται από το Kράτος, …». Φαίνεται ότι ο καλλιτέχνης περιορίστηκε μόνο στην πρώτη πρόταση του Αρθρου 22, γιατί αν πήγαινε λίγο παρακάτω θα έβλεπε ότι στο ίδιο Αρθρο προβλέπεται: «4. …Eιδικοί νόμοι ρυθμίζουν τα σχετικά με την επίταξη προσωπικών υπηρεσιών σε περίπτωση πολέμου […] ή ανάγκης που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία, …».

Μάλλον, αδιάβαστο πιάσαμε τον καλλιτέχνη γιατί απλούστατα η καταραμένη δεξιά κυβέρνηση δεν έκανε τίποτα το αντισυνταγματικό, όπως της καταλογίζει, αλλά προσπάθησε να προστατεύσει τη δημόσια υγεία. Υπάρχουν και άλλα μαργαριτάρια. Οπως για παράδειγμα η απαγόρευση του καπνίσματος σε όλο τον πολιτισμένο και μη κόσμο, θεωρείται «κυνήγι του θεάματος». Η τρικυμία όμως συνεχίζεται γιατί ενώ κατηγορεί την κυβέρνηση ότι «άνοιξε τα Clubs» για τη νεολαία, στη συνέχεια την κατηγορεί γιατί τα κλείνει στερώντας τη δουλειά από DJ’s, σερβιτόρους, υπαλλήλους μπαρ, μπαρίστες κ.ά. Αβυσσος το μυαλό του ανθρώπου!

Φαίνεται όμως ότι η αριστεροσύνη είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με ορισμένους καλλιτέχνες και ιδιαίτερα ορισμένους τραγουδιστές. Με μια ανάρτηση στο Facebook η πρώην τραγουδίστρια και νυν βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Ραλλία Χρηστίδου, προέβη σε κάποιες μάλλον υπερβολικές δηλώσεις θαυμασμού υπέρ του Αλέξη Τσίπρα, γράφοντας μεταξύ άλλων: «Αυτός είναι ο Πρόεδρός μας. Ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ. Ο μοναδικός Ηγέτης. Αυτός είναι η Εμπνευσή μας, η Ελπίδα εκείνων που έχουν μάθει να αγωνίζονται με το κεφάλι ψηλά, που δίνουν τον Αγώνα της Ζωής με Αξιοπρέπεια. Αυτός είναι ο Πρόεδρός μου. Αυτός είναι η αιτία που κοινωνικοποιήθηκα πολιτικά στα 28 μου, χωρίς να είμαι παιδί του κομματικού σωλήνα. Αυτός είναι ο Πρόεδρος που δίνει νόημα στην επιθυμία μου για μία Αλλη Κοινωνία που θα δημιουργήσει μια νέα σχέση με την πολιτική. Αυτός είναι ο Αλέξης Τσίπρας».

Οι πληροφορίες ότι ο πρόεδρος της Βόρειας Κορέας Κιμ Γιονγκ Ουν, μόλις πληροφορήθηκε την παραπάνω ανάρτηση, προσέφερε στην τραγουδίστρια την υπηκοότητα της χώρας του, ισόβια απασχόληση στο Προεδρικό Παλάτι καθώς και δική της εκπομπή στην κρατική τηλεόραση, δεν έχουν επιβεβαιωθεί ακόμα.

Η σχέση όμως των τραγουδιστών μας με τον Σύριζα είναι πολύ βαθύτερη. Στις 3 Ιουλίου 2015, παραμονές του ντροπιαστικού δημοψηφίσματος, στην ομιλία του άχαστου τότε πρωθυπουργού, είχαμε για συμπαράσταση τη συναυλία πλήθους καλλιτεχνών. Σας θυμίζω τα ονόματά τους με αλφαβητική σειρά, για να μην έχουμε πρόβλημα στη μαρκίζα: Ρίτα Αντωνοπούλου, Ελένη Βιτάλη, Ηρώ, Χρήστος Θηβαίος, Κώστας Θωμαΐδης, Αλκίνοος Ιωαννίδης, Σωκράτης Μάλαμας, Αφροδίτη Μάνου, Γιώργος Μεράντζας, Θάνος Μικρούτσικος, Χαΐνηδες, Ραλλία Χρηστίδου. Την εκδήλωση των καλλιτεχνών άνοιξε ο Γιώργος Κιμούλης και την παρουσίαση έκανε ο Πασχάλης Τσαρούχας.

Για την ιστορία, ο Γιώργος Κιμούλης διορίστηκε για λίγες μέρες πρόεδρος του Δ.Σ. του Κέντρου Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, από όπου ευτυχώς παραιτήθηκε (Θεέ μου από πού γλιτώσαμε), αλλά εξακολουθεί να είναι πάντα στην επικαιρότητα όταν μας πληροφόρησε τον Απρίλιο του 2020 ότι: «Η “πανδημία” ως εργαλείο περίσπασης, στοχεύει στη φυσικοποίηση της κρίσης». Δεν είμαι βέβαιος τι καταλαβαίνετε από αυτόν τον αφορισμό, αλλά εγώ θέλω να μάθω αν τα ίδια πιστεύει και σήμερα.

Επίσης, η τραγουδίστρια Ραλλία Χρηστίδου ανταμείφθηκε για τη συμμετοχή της και εξελέγη βουλευτής του Σύριζα και πρόσφατα εξέπληξε το Πανελλήνιο με την αγόρευσή της στη Βουλή (7/7/2020) όπου μεταξύ άλλων μας είπε σχετικά με τους νεκρούς της Marfin: «…Οι τραπεζίτες, οι φίλοι σας (σημ. της Ν.Δ.), ευθύνονται και οι αντικοινωνικές και οι αντιλαϊκές και ανεύθυνες πολιτικές που οδήγησαν τη χώρα σε χρεοκοπία από το 2009. Αυτοί ευθύνονται. Αυτοί ευθύνονται για τους νεκρούς της Marfin. Και εμείς δεν ξεχνάμε ούτε τους νεκρούς της Marfin, στο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά δεν ξεχνάμε και τους χιλιάδες ανθρώπους που αυτοκτόνησαν από τις ανεύθυνες πολιτικές σας εκείνο το διάστημα».

Φαίνεται όμως ότι Σύριζα και τραγουδιστές είναι ακτύπητο δίδυμο. Στις αναζητήσεις μου βρήκα μια διασκεδαστική ή μήπως θλιβερή ιστορία, την οποία θέλω να μοιραστώ μαζί σας.

Νέο «ταλέντο» διορίστηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ, σαν μετακλητός υπάλληλος στο Γραφείο του τότε προέδρου της Βουλής, Νικολάου Βούτση. Το πρωί σχεδιάζει το στρατηγικό μέλλον του Κοινοβουλίου, ενώ το βράδυ τραγουδάει σε μεζεδοπωλείο. Πρόκειται για τον Γιώργο Ζάμπα, του οποίου τα προσόντα αναγνωρίστηκαν αμέσως, ώστε έπρεπε να ενισχύσει το προσωπικό της Βουλής.

Το γεγονός, πάντως, ότι ο κ. Ζάμπας εξακολουθούσε να εργάζεται σε νυχτερινά κέντρα αν και ήταν διορισμένος στο γραφείο του προέδρου της Βουλής από τις 11 Φεβρουαρίου 2016 (ΦΕΚ Αρ. 73 / 11-2-2016) είχε προκαλέσει ποικίλα σχόλια τόσο στους διαδρόμους του Κοινοβουλίου, όσο και μεταξύ των εργαζομένων στα μεζεδοπωλεία και στις μουσικές σκηνές όπου τραγουδά. Οι οικογενειακές φιλίες πάντα ανταμείβονται.

Πληροφορήθηκα ότι σαν μετακλητός που ήταν, παραιτήθηκε όταν ο Νικόλαος Βούτσης που τον διόρισε έπαψε να είναι πρόεδρος της Βουλής (Ιούλιος 2019). Ευτυχώς, γιατί αυτοί που έφτιαχναν τον Κανονισμό της Βουλής, γνώριζαν πολύ καλά πώς να αφήνουν παραθυράκια ή μπαλκονόπορτες για να μπορούν να διορίζουν και μόνιμους. Στη Βουλή, όπως και στη φάρμα των ζώων, όλοι είναι ίσοι, αλλά μερικοί είναι πιο ίσοι από τους άλλους!

* Ο κ. Ανδρέας Δρυμιώτης είναι σύμβουλος επιχειρήσεων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή