Ο αόρατος υποβολέας κατά των εμβολίων

Ο αόρατος υποβολέας κατά των εμβολίων

1' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Προσπάθησαν να σβήσουν κάθε ίχνος. Πρώτα διέγραψαν τη σελίδα με το επαγγελματικό προφίλ της εταιρείας τους στην πλατφόρμα LinkedIn, έπειτα μετέτρεψαν τον λογαριασμό τους στο Instagram σε ιδιωτικό περιορίζοντας την πρόσβαση μόνο σε λίγους εκλεκτούς, εξαφάνισαν και το περιεχόμενο που είχαν αναρτήσει στο Facebook. Διατήρησαν μόνο την ιστοσελίδα τους, στην οποία δεν αναφέρουν διεύθυνση, ούτε εταιρική δομή, έχουν κρύψει οτιδήποτε μπορεί να τους συνδέσει με κάποιο πρόσωπο ή κάποια χώρα. Ηταν όμως αργά, τους είχαν ήδη αποκαλύψει. 

Η μυστηριώδης εταιρεία Fazze, η οποία φερόταν να έχει ως βάση της το Λονδίνο, είχε προηγουμένως προσεγγίσει influencers (άτομα με μεγάλο αριθμό ακολούθων σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης) στη Γαλλία και στη Γερμανία, επιχειρώντας να τους στρατολογήσει σε μια διεθνή αντιεμβολιαστική εκστρατεία. Τους προσέφερε χρήματα (σε κάποιες περιπτώσεις 2.000 ευρώ) προκειμένου να συκοφαντήσουν το εμβόλιο της Pfizer για τη νόσο COVID-19. Τους προέτρεπε να προβούν σε δημοσιεύσεις στο Twitter, στο TikTok, στο YouTube και στο Facebook, στις οποίες θα ισχυρίζονταν ψευδώς ότι το εμβόλιο είναι θανατηφόρο.

Στις οδηγίες που έδωσε η Fazze προς τους διαδικτυακούς ντελάληδες ήταν να δείχνουν παθιασμένοι με το θέμα, να δίνουν την εντύπωση ότι τους ενδιαφέρει πραγματικά και να παρουσιάζουν το μήνυμα σαν να είναι η δική τους άποψη, όχι κάτι που τους είχε υποδείξει ένας αόρατος υποβολέας. Σαφώς και στο πακέτο της προώθησης μία βασική οδηγία ήταν ότι δεν πρέπει να αναφέρεται η επωνυμία της εταιρείας. Κάποιοι «influencers», όμως, δεν ενέδωσαν. Ενας εξ αυτών αναζήτησε την έδρα της εταιρείας στο Λονδίνο και διαπίστωσε ότι στη διεύθυνση που του είχαν δώσει στεγαζόταν ένα κέντρο αισθητικής. Τα επαγγελματικά προφίλ των ανθρώπων της εταιρείας (προτού διαγραφούν) δεν παρέπεμπαν στη Βρετανία, αλλά στη Ρωσία. Ακόμη δεν έχει διευκρινιστεί ποιος ήταν πίσω από αυτή την ενέργεια. Ούτε είναι ξεκάθαρο εάν όντως υπήρξε ποτέ αυτή η εταιρεία ή ήταν απλώς ένα κατασκεύασμα για να εξυπηρετήσει άλλα συμφέροντα. Η δημοφιλία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει αναδείξει νέες πρακτικές βιομηχανικής και κρατικής κατασκοπείας. 

Οι εμπνευστές του σχεδίου προσπάθησαν να εκμεταλλευθούν μια ολοένα και πιο ανησυχητική τάση στο Διαδίκτυο. Ακόμη και για σοβαρά ζητήματα υγείας μια –όχι και τόσο αμελητέα– μερίδα κόσμου και στη χώρα μας είναι έτοιμη να εμπιστευθεί τον καθένα, χωρίς κριτική σκέψη, χωρίς να εξετάζει ποια είναι η ιδιότητα και η κατάρτιση αυτού που μιλάει. Μετράει πρώτον και κύριον η εικόνα. Εχουν ήδη πειστεί, προτού ακούσουν. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή