Η αθόρυβη επανάσταση στις οθόνες μας

Η αθόρυβη επανάσταση στις οθόνες μας

2' 5" χρόνος ανάγνωσης

«Αν εξαιρέσεις τον Πιερρακάκη…». Η φράση επαναλαμβάνεται σαν ινδουιστικό μάντρα από όλο το εύρος της αντιπολίτευσης, σε κάθε συζήτηση που αφορά τις κυβερνητικές επιδόσεις. Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει καταφέρει να κερδίσει μια αξιοζήλευτη ασυλία έναντι της πολιτικής ή μικροπολιτικής κριτικής. Οχι τυχαία. Αθόρυβα, με καίριες παρεμβάσεις, χωρίς μεγαλόστομες εξαγγελίες αλλά με σταθερή παραγωγή έργου, κατάφερε να φέρει επανάσταση στην καθημερινότητα όλων μας. Και ό,τι αλλάζει την καθημερινότητα των πολιτών προς το καλύτερο, οριζόντια, χωρίς αίσθηση ευνοιοκρατίας ή, αντίθετα, αποκλεισμών, δύσκολα μπορεί κάποιος να το αντιπολιτευτεί.

Το ψηφιακό πορτοφόλι που ενσωματώνει ηλεκτρονικά ταυτότητα και δίπλωμα οδήγησης και σταδιακά θα ανοίξει για μια σειρά ακόμη έγγραφα και πιστοποιητικά απαραίτητα στις καθημερινές συναλλαγές μας, είναι ο πιο πρόσφατος κρίκος σε μια αλυσίδα παρεμβάσεων που τα τελευταία χρόνια αλλάζουν τη ζωή μας. Αρκεί να αναλογιστεί κάποιος τον χρόνο, την ενέργεια, την υπομονή που χρειαζόταν μέχρι πρότινος για αρκετές γραφειοκρατικές δουλειές: από βεβαιώσεις για γνήσιο υπογραφής και ταυτοπροσωπία μέχρι έκδοση διπλώματος, συναλλαγές με ασφαλιστικά ταμεία, με εφορία, με ληξιαρχεία…

Τις ουρές, συχνά την αγένεια, την άγνοια, την παραπληροφόρηση, τη δημοσιοϋπαλληλική ευθυνοφοβία, τα «γρηγορόσημα», τα φακελάκια, το χαρτοβασίλειο, τους χαμένους ή παραπεταμένους φακέλους. Ολοι έχουμε βρεθεί στη θέση αυτή στο πολύ πρόσφατο παρελθόν. Δεν είναι οριζόντια ο δημόσιος τομέας κακός, ωστόσο δεν είναι τυχαίο ότι συνειρμικά με κακές εμπειρίες έχει συνδυαστεί όποια αναφορά σε συναλλαγές με το Δημόσιο.

Η παράκαμψη του γκισέ, το περιττό της φυσικής παρουσίας για τη διεκπεραίωση των συναλλαγών, ήταν η πραγματική επανάσταση της ψηφιοποίησης μιας σειράς υπηρεσιών, των οποίων ο κατάλογος συνεχώς διευρύνεται. Η δυνατότητα να προχωρήσει κάποιος τις αναγκαίες στην καθημερινότητα συναλλαγές με υπηρεσίες, χωρίς να δεσμεύεται από ωράριο, χωρίς να πρέπει να σκεφτεί αν είναι μέρα απεργίας ή ημιαργία, χωρίς να τον αφορά αν ο αρμόδιος υπάλληλος έχει άδεια, νόσησε, άργησε να πάει στο γραφείο, έχει κακή διάθεση και δεν θέλει να δει –πόσο μάλλον να εξυπηρετήσει– άνθρωπο. Η επιλογή του χρόνου που θα καταθέσει κάποιος, από την οθόνη του υπολογιστή του, ό,τι χρειάζεται, για να βγάλει δίπλωμα π.χ., χωρίς να πρέπει να το προγραμματίσει, χωρίς να πρέπει να πάρει άδεια από τη δουλειά του.

Η πανδημία ήταν ο καταλύτης που διευκόλυνε και επιτάχυνε την ψηφιοποίηση σειράς υπηρεσιών. Παράλληλα, η διαχείριση των παραμέτρων της, όπως η πλατφόρμα για τα εμβολιαστικά ραντεβού, η έκδοση πιστοποιητικών νόσησης ή εμβολιασμού κ.λπ. αποτέλεσε ένα μεγάλο πεδίο δοκιμής για τις δυνατότητες ψηφιοποίησης υπηρεσιών. Απλά σκεφτείτε να έπρεπε τα εκατομμύρια ραντεβού για εμβολιασμούς να κλειστούν τηλεφωνικά!

Στην παρουσίαση του «πορτοφολιού» για ταυτότητα και δίπλωμα ειπώθηκε ότι όλο και περισσότερες υπηρεσίες θα ψηφιοποιούνται. Ανυπομονούμε…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT