Τα μυστικά των Αρχών

2' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), ως αρμόδια Αρχή (…) για την προστασία των καταναλωτών (…) εφιστά την προσοχή των καταναλωτών σε φαινόμενα πρόσφατων παραπλανητικών αναφορών-διαφημίσεων προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας, οι οποίοι φέρονται ψευδώς να χορηγούν εκπτώσεις επί των χρεώσεων προμήθειας, τεχνηέντως αποσιωπώντας το ότι οι εν λόγω “εκπτώσεις” συνιστούν επιδοτήσεις που παρέχονται από την πολιτεία μέσω του Ταμείου Ενεργειακής Μετάβασης (ΤΕΜ)».

Ποια είναι αυτά τα «φαινόμενα πρόσφατων παραπλανητικών αναφορών-διαφημίσεων»; Μέγα μυστήριο. Η ΡΑΕ με την ανακοίνωση της 1ης Αυγούστου τήρησε την παράδοση της ελληνικής πολιτείας «να προστατεύει από τη δημοσιότητα τα προσωπικά δεδομένα» των παραβατών, έστω κι αν παραβάτες είναι επιχειρήσεις και όχι φυσικά πρόσωπα. Στο ίδιο κείμενο, η Αρχή προειδοποίησε τους παραβάτες ότι «την Πέμπτη 4 Αυγούστου 2022 θα δημοσιοποιήσει στην ιστοσελίδα της τις περιπτώσεις προμηθευτών που επιδίδονται σε παραπλανητικές αναφορές».

Η Πέμπτη (4.8.2022) ήρθε και παρήλθε και εμείς οι καταναλωτές, αντί να μάθουμε από ποιους να φυλαγόμαστε, διαβάσαμε την ίδια ημέρα μια νέα ανακοίνωση της Αρχής ότι «σε τρεις περιπτώσεις προμηθευτών, διαφαίνεται ότι η εμπορική επικοινωνία των προϊόντων τους ελέγχεται περαιτέρω υπό το πρίσμα της παραπλάνησης των καταναλωτών». Γι’ αυτό και η ΡΑΕ «έταξε αυστηρή προθεσμία για την υποβολή, έως τη Δευτέρα 8 Αυγούστου 2022 και ώρα 11.00, των καταλλήλως αναμορφωμένων καταχωρίσεων, βάσει κατευθύνσεων που θα αποσταλούν εντός της ημέρας σε όλους τους προμηθευτές. (…) Την Τρίτη 9 Αυγούστου 2022 και ώρα 11.00, η ΡΑΕ θα αναρτήσει στην ιστοσελίδα της τα στοιχεία των προμηθευτών που δεν απέσυραν – αναθεώρησαν κατά το ορθό την εμπορική τους πολιτική».

Ετσι πάμε· από προθεσμία (της Πέμπτης) σε προθεσμία (της Δευτέρας) και σε προθεσμία (της Τρίτης). Στο ενδιάμεσο, δεκάδες(;), εκατοντάδες(;), χιλιάδες(;) καταναλωτές θα πέσουν θύματα των επιτήδειων, κάτι που δείχνει ότι η Αρχή δίνει περιθώρια να συνεχιστεί το μπαταχτσιλίκι, αντί να επιτρέψει τους καταναλωτές να αυτοπροστατευθούν, δημοσιοποιώντας τα ευρήματά της.

Ας υποθέσουμε ότι την ερχόμενη Τρίτη η ΡΑΕ δεν θα αναγκαστεί να δώσει νέα «αυστηρή προθεσμία», π.χ. μέχρι τον Δεκαπενταύγουστο, και από τις 9 Αυγούστου και μετά ουδείς θα κοροϊδεύει τους πελάτες του πουλώντας του τις κρατικές επιδοτήσεις σαν δήθεν χαμηλές τιμές. Δεν θα πρέπει να ξέρουν οι καταναλωτές ποιες επιχειρήσεις μετέρχονται τέτοιες πρακτικές, ώστε στο μέλλον να προσέχουν λίγο περισσότερο τις διαφημίσεις αυτών των εταιρειών ή να είναι λίγο πιο υποψιασμένοι για τις προτάσεις τους;

Γενικώς, οι υπηρεσίες της πολιτείας δεν πρέπει να λογοδοτούν αναλυτικώς για τα πεπραγμένα τους, στους φορολογουμένους που τις σιτίζουν; Oχι μόνο διότι έτσι θα κάνουν τη δουλειά για την οποία τις πληρώνουμε, αλλά από θέση αρχής. Σε μια Δημοκρατία κάθε πτυχή των λειτουργιών του κράτους πρέπει να είναι δημόσια, έτσι ώστε να ελέγχεται και να κρίνεται.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT