Το μυστήριο με τη «γραμμή φιλίας»

Το μυστήριο με τη «γραμμή φιλίας»

2' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ονειρο ήταν και πάει(;) η πολυσυζητημένη θαλάσσια σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Σμύρνη, που ξεκίνησε στις 10 Οκτωβρίου με τη δρομολόγηση επιβατηγού – οχηματαγωγού πλοίου μία φορά την εβδομάδα. Επί χρόνια συζητούνταν μια τέτοια σύνδεση που θα έφερνε κοντά τα δύο ιστορικά και από τα πλέον σημαντικά λιμάνια της Μεσογείου.

Εκατό χρόνια από την καταστροφή της Σμύρνης έγινε το πρώτο δρομολόγιο «φιλίας» από τη Θεσσαλονίκη, με τις ευχές εκατέρωθεν να μακροημερεύσει. Οι ελπίδες, ωστόσο, φαίνεται να ναυαγούν στα φουρτουνιασμένα νερά των ελληνοτουρκικών σχέσεων, με την ελληνικών συμφερόντων εταιρεία να ανακοινώνει λακωνικά ότι αναστέλλει τα δρομολόγια, υποσχόμενη ότι με νεότερη ανακοίνωση θα γνωστοποιήσει την ημερομηνία (επαν)έναρξης των δρομολογίων της καλοκαιρινής σεζόν. Από ελληνικής πλευράς μεταδίδεται ότι τα τουριστικά ταξίδια και οι μετακινήσεις επιβατών προς και από τα δυο λιμάνια δεν είχαν αρκετή ζήτηση τους χειμερινούς μήνες και έτσι σταματούν τα δρομολόγια.

Ομως η γραμμή Σμύρνης – Θεσσαλονίκης δεν έγινε τόσο για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του τουρισμού όσο εκείνες της εξαγωγής των τουρκικών και ασιατικών φορτίων προς την Ευρώπη. Τουλάχιστον αυτός ήταν, πέρα από τους όποιους συμβολισμούς, ο βασικός κορμός του σχεδιασμού, επί δημαρχίας Μπουτάρη ακόμη. Η Τουρκία, ειδικά μετά τους πολέμους της Συρίας και της Ουκρανίας, έγινε σχεδόν ο αποκλειστικός δίαυλος για τις οδικές μεταφορές από την Ευρώπη προς την Κεντρική Ασία (Ιράν, Αφγανιστάν, Πακιστάν, Ινδία, κ.λπ.) και το αντίστροφο. Είναι πολλές δεκάδες χιλιάδες τα φορτηγά διεθνών μεταφορών (TIR) που κινούνται επί εικοσιτετραώρου βάσεως στο οδικό δίκτυο της Τουρκίας, χρησιμοποιώντας για να περάσουν στην Ευρώπη ή να επιστρέψουν, μια από τις γέφυρες του Γαλατά, που πλέον δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες.

Η Σμύρνη με το λιμάνι της θα ήταν, λοιπόν, μια καλή πύλη εξόδου-εισόδου των φορτηγών που θα έβγαιναν στη Θεσσαλονίκη και θα συνέχιζαν από εκεί προς την Ευρώπη και ανάποδα. Η εταιρεία άφησε να εννοηθεί ότι τα δρομολόγια θα αρχίσουν και πάλι από την άνοιξη όταν ξεκινήσει η νέα τουριστική σεζόν. Δύσκολα όμως να πιστέψει κανείς ότι οι επιχειρηματίες επένδυσαν τόσα χρήματα για να μεταφέρουν ελάχιστους τουρίστες από τη Θεσσαλονίκη. Τι συνέβη λοιπόν; Ο πρόεδρος του Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου της Σμύρνης, Γιουσούφ Οζτκούρκ, ίσως δίνει την απάντηση: «Η απόφαση δεν είναι αποδεκτή από εμάς. Εγιναν μελέτες σε αυτή τη γραμμή επί οκτώ χρόνια, με στόχο να φθάνουν ταχύτερα τα εξαγωγικά φορτία της Τουρκίας στην Ευρώπη. Ο κύριος λόγος για την αναστολή είναι η έλλειψη υποστήριξης από τις εταιρείες διεθνών μεταφορών και δεν καταλαβαίνω το γιατί», δήλωσε στο «Ανατολού».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή