Στρεβλωμένες αντιλήψεις

1' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Οργανώσεις όπως η 17 Νοέμβρη δεν έχουν στον πυρήνα τους τη ναζιστική ιδεολογία, έχουν απλά μια στρεβλή αντίληψη των πραγμάτων». Αυτή την «ενδιαφέρουσα» άποψη διατύπωσε ο τομεάρχης Δικαιοσύνης του ΣΥΡΙΖΑ κ. Θεόφιλος Ξανθόπουλος, στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ. Εχει τη σημασία του αυτό το «απλώς». Προδίδει την άνεση και τη ρηχότητα με την οποία αντιμετωπίζει ο εν λόγω βουλευτής –και όχι μόνον αυτός– την σχεδόν τριακονταετή δολοφονική δράση της 17 Νοέμβρη. Ο κ. τομεάρχης διατύπωσε αυτή τη θεωρία προσπαθώντας να αντιδιαστείλει τη δράση των νεοναζιστικών μορφωμάτων από αυτήν της 17 Νοέμβρη. Μήπως υπονοεί ότι η 17 Νοέμβρη επειδή «απλώς έχει μια στρεβλή αντίληψη των πραγμάτων» θα μπορούσε να συμμετάσχει σε βουλευτικές εκλογές, σε αντίθεση με τα νεοναζιστικά μορφώματα που θα πρέπει να αποκλειστούν; 23 άνθρωποι δεν δολοφονήθηκαν γιατί οι δολοφόνοι τούς έβλεπαν απλώς με στρεβλό τρόπο!

Είναι γεγονός πως ιστορικά η δράση της 17 Νοέμβρη έφερε σε αμηχανία σύμπασα την Αριστερά. Μπορεί σε επίπεδο κεντρικού δημόσιου λόγου να καταδίκαζε τις πράξεις της επειδή βλάπτουν το κίνημα, όπως έλεγε, όμως στον υπόρρητο λόγο της απευθυνόταν στα παραστρατημένα παιδιά της, στους εν όπλοις συντρόφους. Υπήρχε περισσότερο ένα πνεύμα νουθεσίας παρά αποστροφής. Αυτές οι εκλεκτικές συγγένειες αποκαλύφθηκαν και στις δηλώσεις για «το ιδεώδες υπέρ του ανθρώπου» που είχε η 17 Νοέμβρη, όπως και στην ομόθυμη συμπαράσταση στα αιτήματα του Δ. Κουφοντίνα.

Η προσέγγιση που κάνει ο κ. Θεόφιλος Ξανθόπουλος στη φυσιογνωμία της 17 Νοέμβρη είναι απλοϊκή και υποκρύπτει μια ευεξήγητη επιείκεια, καθώς κινείται στη λογική της Αριστεράς που απορρίπτει τη «θεωρία» των δύο άκρων. Την ενοχλεί. Ομως αυτή η θεωρία επιβεβαιώνεται συνεχώς από τα ίδια τα γεγονότα. Είναι κανόνας πως τα δύο άκρα αποτελούν ένα αλληλοτροφοδοτούμενο σύστημα που αποβλέπει στην υπονόμευση του δημοκρατικού πολιτεύματος και στον ευτελισμό των θεσμών του. Τα δύο άκρα μισούν πρωτίστως τον άνθρωπο –και γι’ αυτό δολοφονούν–, μισούν και τη φιλελεύθερη δημοκρατία που αυτόν έχει ως ιστορικό της υποκείμενο και όχι κάποια φυλετική ή ταξική συλλογικότητα. Το θύμα ελάχιστα το ενδιαφέρει αν το δολοφονούν στο όνομα της άριας φυλής ή του προλεταριάτου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή