Διαβούλευση fast track

1' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου δόθηκε σε δημόσια διαβούλευση στο opengov.gr ένα σχέδιο νόμου του υπουργείου Περιβάλλοντος με 143 άρθρα. Mια συλλογή από διάσπαρτες ρυθμίσεις για ενεργειακά, περιβαλλοντικά και πολεοδομικά ζητήματα, η κατανόηση των οποίων προϋποθέτει βαθιά γνώση της αχανούς περιβαλλοντικής και πολεοδομικής νομοθεσίας.

Το σχέδιο νόμου δόθηκε σε διαβούλευση για τέσσερις ημέρες. Ο ελάχιστος αυτός χρόνος «συνέπεσε» με το τριήμερο της Αποκριάς. Οποιος πρόλαβε, τον Κύριο οίδε.

Ακριβώς πριν από μια εβδομάδα, με την Ελλάδα παγωμένη από την τραγωδία που είχε συμβεί στα Τέμπη, κατατέθηκε στη Βουλή από το υπουργείο Περιβάλλοντος ένα σχέδιο νόμου 263 άρθρων. Την επομένη της λήξης της τετραήμερης διαβούλευσης. Το νομοθέτημα αποτελείται από τρία σχέδια νόμου: εκείνο που δόθηκε σε διαβούλευση τις Απόκριες και ακόμη δύο, που είχαν δοθεί σε 12ήμερη διαβούλευση μια εβδομάδα νωρίτερα. Επιπλέον, το νέο νομοθέτημα είχε «προίκα» καμιά 20αριά άρθρα ακόμη, όλα φωτογραφικές ρυθμίσεις και «διευκολύνσεις».

Δυστυχώς αυτή είναι η ποιότητα της νομοθέτησης. Μιλώντας με μια «παλιά» υπάλληλο, που υπηρέτησε στο υπουργείο Περιβάλλοντος από την ίδρυσή του έως πριν από λίγα χρόνια, οπότε και συνταξιοδοτήθηκε, δεν υπήρξε ούτε μια κυβέρνηση που να μην έφερε στη Βουλή λίγο πριν από τις εκλογές ένα τέτοιο, πελατειακής λογικής κείμενο. Τη φύση των ρυθμίσεων την παραδέχθηκε και ο πρόεδρος της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου Γιώργος Βλάχος τη Δευτέρα, όταν ξεκίνησε η εξέταση του σχεδίου νόμου: «Επειδή ακούστηκαν κάποια αρνητικά σχόλια, για να μην υποβαθμίζουμε τα πάντα, υπάρχουν πάρα πολλοί συμπολίτες μας που περιμένουν με αγωνία να ψηφιστούν κάποιες ρυθμίσεις που θα δώσουν λύση σε προβλήματα της καθημερινότητάς τους τα οποία χρονίζουν», ανέφερε. Και αρκετές επιχειρήσεις, θα προσέθετα εγώ, καθώς δεν απευθύνονται σε πολίτες οι ρυθμίσεις που μειώνουν την απόσταση δόμησης τουριστικών χωριών από τον αιγιαλό, δίνουν εξαίρεση από την υποχρέωση εξασφάλισης συγκεκριμένου αριθμού θέσεων στάθμευσης σε μεγάλα κτιριακά συγκροτήματα, διευκολύνουν τη «μετακίνηση» αδειοδοτημένων αιολικών πάρκων… σε άλλο σημείο. Δυστυχώς η Ελλάδα εξακολουθεί να πολιτεύεται με όρους δεκαετίας ’90, γιατί αυτούς τους πολίτες και αυτή την επιχειρηματικότητα θέλουμε (;).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT