Καιρός για κανονικότητα (και) στην πόλη

Καιρός για κανονικότητα (και) στην πόλη

2' 9" χρόνος ανάγνωσης

Πού πήγαν όλοι οι τροχονόμοι; Εδώ και πολύ καιρό, είναι λες και έχουν εξαφανιστεί. Φαίνεται αυτό στην αναρχία που επικρατεί στο κέντρο της Αθήνας και δυσκολεύει τη ζωή των διερχομένων. Η απουσία τροχαίας αστυνόμευσης αποθρασύνει τους, έτσι κι αλλιώς, θρασείς οδηγούς, που δεν διστάζουν να σταματήσουν όπου τους βολεύει. Αρκεί μια βόλτα στις μεγάλες κεντρικές οδικές αρτηρίες. Στην Ακαδημίας η δεξιά λωρίδα, που μάλιστα θεωρητικά είναι λεωφορειολωρίδα, είναι σχεδόν μόνιμα κατειλημμένη από σταθμευμένα αυτοκίνητα, τουλάχιστον στο τμήμα από την πλατεία Κάνιγγος μέχρι την Ιπποκράτους. Τα λεωφορεία αναγκάζονται σε ελιγμούς μέσα κι έξω από τη λεωφορειολωρίδα, καταλαμβάνοντας μία επιπλέον λωρίδα και περιορίζοντας τον διαθέσιμο για τα Ι.Χ. χώρο του δρόμου.

Στο Σύνταγμα, η πολύπαθη ανάπλαση έχει ολοκληρωθεί. Η πρόβλεψη για απαγόρευση στα ταξί να σταματούν εκεί για να πάρουν πελάτες είναι υπό διαρκή αμφισβήτηση. Τις μέρες ή τις ώρες που βρίσκεται εκεί η δημοτική αστυνομία και διώχνει τα διερχόμενα ταξί, το μέτρο τηρείται, έστω και μετά δυσκολίας, καθώς εξελίσσεται ένα διαρκές κρυφτούλι, με τους αστυνομικούς να προσπαθούν να διώξουν τα ταξί και τους οδηγούς τους να προσπαθούν να αγνοήσουν τις υποδείξεις και να προλάβουν να πάρουν μια «κούρσα».

Το χάος και η οδική αναρχία στους δρόμους της Αθήνας έχουν χτυπήσει κόκκινο.

Κατεβαίνοντας τη Φιλελλήνων από το Σύνταγμα προς τη λεωφόρο Αμαλίας, τα ίδια και χειρότερα. Η δεξιά λωρίδα είναι σχεδόν μονίμως κατειλημμένη από βανάκια, λεωφορειάκια, ταξί και πούλμαν, που αποβιβάζουν εκεί πελάτες για μια βόλτα στην Πλάκα και περιμένουν να τους παραλάβουν. Στη Βασιλίσσης Αμαλίας η κατάσταση έχει κάπως βελτιωθεί μετά την ανακοίνωση ότι θα απαγορεύεται η στάθμευση τουριστικών λεωφορείων, που μπορούν να σταματούν μόνο για λίγο, για αποβίβαση – επιβίβαση, όμως κι αυτό εξαρτάται από την αστυνόμευση της εφαρμογής του μέτρου. Στη Συγγρού, σχεδόν από την αρχή της μέχρι και μετά το ΦΙΞ, η δεξιά λωρίδα δεν υπάρχει. Και εκεί, σχεδόν μόνιμα είναι σταθμευμένα αυτοκίνητα ή βανάκια.

Η κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης έχει δυσκολέψει σημαντικά το τελευταίο διάστημα και εξαιτίας παρεμβάσεων που έγιναν, όπως το κλείσιμο της Βασιλίσσης Ολγας για τα Ι.Χ., που μετέτρεψε σε δοκιμασία την κάθοδο της Βασιλέως Κωνσταντίνου και της Καλλιρρόης, της αφαίρεσης μιας λωρίδας κυκλοφορίας στο Σύνταγμα, του «γεφυριού της Αρτας» στην Πανεπιστημίου. Η ανοχή σε άναρχη στάθμευση επιβαρύνει την κατάσταση και δοκιμάζει τις αντοχές και την υπομονή όσων χρειάζεται να κινηθούν στο κέντρο είτε με αυτοκίνητο είτε με τα μέσα συγκοινωνίας, καθώς στην πράξη οι λεωφορειολωρίδες έχουν καταργηθεί από την ανεξέλεγκτη είσοδο Ι.Χ.

Είναι καιρός η επιστροφή στην κανονικότητα να αποκτήσει υπόσταση και στις καθημερινές μετακινήσεις. Με αστυνόμευση, έλεγχο και τιμωρία των παραβάσεων. Οχι αποσπασματικά και τυχαία, αλλά οργανωμένα, με σχέδιο και συντονισμένη δράση όλων των εμπλεκομένων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT