Ο νέος ποιμενάρχης στη μετά Ανθιμον εποχή

Ο νέος ποιμενάρχης στη μετά Ανθιμον εποχή

2' 2" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αύριο Σάββατο 25 Νοεμβρίου, η Εκκλησία μας εορτάζει την Αγία Αικατερίνη και η Θεσσαλονίκη υποδέχεται «εν χορδαίς και οργάνω» τον νέο της ποιμενάρχη.

Οι προετοιμασίες τις τελευταίες ημέρες υπήρξαν πυρετώδεις καθώς αναμένεται κοσμοσυρροή επισήμων, με κορυφαίους τους Κυριάκο Μητσοτάκη, Νίκο Ανδρουλάκη και Στέφανο Κασσελάκη, αλλά και πλήθος απλών πιστών. Δίχως αμφιβολία η ενθρόνιση του νέου μητροπολίτη, παρουσία του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου υπό το «βλέμμα» του απελθόντος Ανθιμου, συγκαταλέγεται στα σημαντικότερα για την πόλη γεγονότα της χρονιάς – για πολλούς το κορυφαίο.

«Είναι μία ιστορική ημέρα και μεγάλη στιγμή για τη Θεσσαλονίκη η οποία έχει την ευλογία να αναλαμβάνει τη διαποίμανσή της ένας φέρελπις και ταλαντούχος Ιεράρχης όπως είναι ο Φιλόθεος, ο οποίος έδωσε δείγματα γραφής και πορείας από το πέρασμά του από τη Σύνοδο ως Αρχιγραμματέας. Ο Φιλόθεος θα οδηγήσει το σκάφος της Εκκλησίας στην μετά Ανθιμο εποχή, με φόβο Θεού αλλά και με πίστη στις παραδόσεις μας», γράφει η αφίσα της Ιεράς Μητρόπολης που τοιχοκολλήθηκε σε πολυσύχναστα σημεία της πόλης, στις εισόδους ναών, γραφεία ενοριών, αστικά λεωφορεία, κ.α.

Οπως φαίνεται και από την ανακοίνωση, τα «ενδότερα» της στρατηγικής σημασίας για την Εκκλησία της Ελλάδος και το Οικουμενικό Πατριαρχείο, μητρόπολης, έπλεξαν το εγκώμιο του Φιλόθεου άδοντας ήδη το «ευλογημένος ο ερχόμενος».

Μένει να φανεί πώς οραματίζεται και ο ίδιος τον ρόλο του πλοηγού του πνευματικού σκάφους, που εκ της θέσεώς του επωμίζεται. Με κάποιες πρώτες δηλώσεις του έδειξε ότι εμφορείται από σύγχρονες αντιλήψεις, γεννώντας ελπίδες ότι θα φέρει φρέσκο αέρα στην τοπική Εκκλησία και την κοινωνία των πιστών. Ο προκάτοχός του, όπως και ο μακαρίτης Παντελεήμων υπήρξαν ισχυρές προσωπικότητες, που άφησαν το αποτύπωμά τους στα εκκλησιαστικά δρώμενα της πόλης. Διακόνησαν με αξιοπρέπεια και αγάπη την Εκκλησία, δεν έμπλεξαν σε ίντριγκες και μηχανορραφίες.

Δεν απέφυγαν ωστόσο, και οι δυο τους, τον πειρασμό της εμπλοκής τους σε ζητήματα που δεν άπτονταν του εκκλησιαστικού έργου. Συνέδεσαν την παρουσία τους με ανοιχτή εμπλοκή στα εθνικά θέματα και κυρίως το Μακεδονικό, πυροδοτώντας από άμβωνος με φλογερά κηρύγματα και πύρινους λόγους υψηλού πατριωτισμού το λαϊκό αίσθημα και βάζοντας την Εκκλησία στο πεδίο της πολιτικής σύγκρουσης, πρακτική η οποία φάνηκε εκ των υστέρων ότι καθόλου δεν διευκόλυνε τους χειρισμούς της κοσμικής εξουσίας και της διπλωματίας.

Ο Φιλόθεος θα κληθεί να ποιμάνει σε μια Θεσσαλονίκη πολύ διαφορετική από την εποχή του Ανθιμου και ακόμα περισσότερο εκείνης του Παντελεήμονα. Η κοινωνία της έχει ανάγκη από τον λόγο καταλλαγής και συμφιλίωσης, όπως και από το κοινωνικό έργο της Εκκλησίας. Σίγουρα όχι της πολιτικής, που είναι «άλλου παπά ευαγγέλιο».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT