Ελεονώρα Μελέτη: Τέρατα

1' 55" χρόνος ανάγνωσης

Είναι κακός ο κόσμος. Κυκλοφορεί εκεί έξω το «Τέρας» –με ταυ κεφαλαίο– «της βίας, του μίσους, της κακοποίησης και της χυδαίας κοινωνικής αθλιότητας». Η Ελεονώρα Μελέτη είδε το Τέρας κατάματα μετά την ανακοίνωση της υποψηφιότητάς της με τη Νέα Δημοκρατία.

Δεν μπορεί όμως μια επαγγελματίας των media –που έχει θητεύσει σε όλα τα είδη δημοσιότητας, και κυρίως τα μη πολιτικά– να εκπλήσσεται από την όψη και τη γλώσσα του Τέρατος.

Ελεονώρα Μελέτη: Τέρατα-1Δεν μπορεί να μην ήξερε ότι η μετάβαση στην πολιτική συνεπάγεται και την έκθεση σ’ αυτόν τον κόσμο, στον οποίο και η ίδια εξακολουθεί να απευθύνεται για να απαντήσει (με σέλφι) και, εν τέλει, να αλιεύσει εκλογική αποδοχή.

Στον κόσμο των κοινωνικών δικτύων η δημοσιότητα είναι δίκοπη: μια νέα γυναίκα με τηλεοπτική επιφάνεια, αρχίζει την προσπάθειά της στην πολιτική με ένα μάλλον ασυναγώνιστο κεφάλαιο αναγνωρισιμότητας.

Η άλλη κόψη αυτού του πλεονεκτήματος είναι η οικειότητα που συνεπάγεται αυτή η αναγνωρισιμότητα. Ο καταναλωτής της εικόνας αισθάνεται την άνεση να «καταναλώσει» διά του πληκτρολογίου του και την εικονιζόμενη. Η διαδικτυακή φήμη είναι αμφίψυχη. Επιφέρει λατρεία και μίσος και λατρεία για το μίσος σε φρενήρη εναλλαγή.

Ποια είναι τα αγαπημένα θύματα αυτής της αμείλικτης αγοράς; Βεβαίως, οι γυναίκες. Πριν λάβει η Μελέτη την επιφοίτηση της δημόσιας προσφοράς, το «Τέρας» είχε επιχειρήσει να κατασπαράξει πολλές νέες γυναίκες, που πληρώνουν ως τίμημα της συμμετοχής τους στα κοινά, την παραβίαση της ιδιωτικής τους ζωής με τρόπο που σπάνια υφίσταται άνδρας συνάδελφός τους.

Πού τελειώνει η θεμιτή κριτική και πού αρχίζει η «κακοήθεια»;

Δυστυχώς, οι πιο προβεβλημένες από αυτές δεν έχουν πια την πολυτέλεια να ασχολούνται με τη σεξιστική κοινοτοπία που κατακλύζει καθημερινά τους λογαριασμούς τους στα κοινωνικά δίκτυα.

Δυστυχώς, το νέφος της τοξικής σκόνης θεωρείται το φυσικό περιβάλλον μέσα στο οποίο εργάζονται. Το να αναπτύξουν τα κατάλληλα βράγχια για να επιζούν μέσα στο νέφος είναι μέρος της δουλειάς.

Πού αρχίζει η «κακοήθεια» και πού τελειώνει η θεμιτή κριτική;

Δικαιούται κανείς να θυμάται ότι σε εκπομπή της Μελέτη ο αρχηγός των νεοναζί δεχόταν ερωτήσεις για το αν σκοπεύει να παντρευτεί και αντιμετωπιζόταν ως ζεν πρεμιέ που αρέσει στα κορίτσια;

Περίμενε η ίδια ότι ως επίδοξη πολιτικός δεν θα κρινόταν πολιτικά, ακόμη και για τη συμβολή της στη βιομηχανία της φτηνής διασκέδασης;

Κακοήθεια; Κακοποίηση; Ναι. Υπάρχει πολλή εις βάρος πολλών γυναικών.

Μόνο που οι περισσότερες δεν έχουν 518.000 followers για να τους συστηθούν ως θύματα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή