Τα χαρακτικά του Λυκούργου Κογεβίνα σε δύο συλλεκτικά λευκώματα

Τα χαρακτικά του Λυκούργου Κογεβίνα σε δύο συλλεκτικά λευκώματα

1' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Συνεχίζοντας την εκδοτική προσπάθεια για παρουσίαση σημαντικών πτυχών της ελληνικής πορείας στον χρόνο, οι εκδόσεις «Μίλητος» κυκλοφόρησαν δύο συλλεκτικά λευκώματα με χαρακτικά του μεγάλου καλλιτέχνη Λυκούργου Κογεβίνα (1887-1940). Ηταν ο «πρωτοπόρος της χαλκογραφίας» αυτής της μοναδικής τέχνης που στις αρχές του 20ού αιώνα είχε δώσει σπουδαία δείγματα. Ανάμεσα στο 1906 και το 1912, ο Κογεβίνας έζησε στο Παρίσι και εκεί θήτευσε στην τέχνη της χαλκογραφίας. H θεματολογία του ελληνική: ταξίδευσε απ’ άκρη σ’ άκρη στην Ελλάδα και αποτύπωσε όψεις και τοπία. Δύο από τα ιστορικά, πλέον, λευκώματά του από τα χρόνια του Μεσοπολέμου ανατύπωσε η «Μίλητος» με πρόλογο του ιστορικού τέχνης και διευθυντή του Μουσείου Χαρακτικής, Νίκου Γρηγοράκη.

Τα «Καράβια του Αγώνος» και το «Αγιον Ορος», τα δύο νέα λευκώματα περιλαμβάνουν από 12 χαλκογραφίες του Λυκούργου Κογεβίνα. Αισθητικά προσφέρουν μεγάλη απόλαυση, αλλά και το πνευματικό τους βάρος είναι σημαντικό. Στα «Καράβια», ο Κογεβίνας είχε σχεδιάσει 12 χαλκογραφίες, βασιζόμενος στις αντιγραφές που είχε κάνει ο ναύαρχος Π. Κριεζής από τα πρωτότυπα έργα του A. Roux. Οι χαλκογραφίες του Κογεβίνα χρονολογούνται από το 1938 και απεικονίζουν τα καράβια των καπεταναίων που είχαν ριχτεί στον Αγώνα. Στο «Αγιον Ορος», ο Κογεβίνας ξαναζωντανεύει την ατμόσφαιρα των παλαιών μοναστηριών με έναν τρόπο ώριμο και γοητευτικό. Είναι το πρώτο ολοκληρωμένο χαρακτικό έργο του που το παρουσίασε τον Δεκέμβριο του 1922. H ανατύπωσή του με αυτήν την ποιότητα είναι μία προσφορά στην ελληνική ιστορία της τέχνης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή