Ανεμοδεικτης

5' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τι το… κοινό έχει η κυβέρνηση με τους Γαλάτες; Πως και οι δύο φοβούνται μπας και… τους πέσει ο ουρανός στο κεφάλι! O Αστερίξ και ο Οβελίξ απλώς «ζουν» με τον φόβο (που μάλλον δεν θα τον δουν να γίνεται πραγματικότητα…), ενώ η κυβέρνηση και οι ημέτεροι «Οβελίξ» (ο κ. Βενιζέλος, λ.χ., που και λόγω διαστάσεων κάπως «φέρνει» με τον Γαλάτη γίγαντα!) το πιθανότερο είναι να νιώσουν «κατακέφαλα» τον «ουρανό» – ή εν πάση περιπτώσει το πλησιέστερο «ανάλογο» μ’ αυτόν, δηλαδή… τον καλατράβειο «θόλο» του Ολυμπιακού Σταδίου, το «έργο των έργων» της ελληνικής Ολυμπιάδας, το «σήμα κατατεθέν» της (όπως όλο αυτόν τον καιρό κομπορρημονεί η κυβέρνηση), αυτό που θα χαρακτήριζε αισθητικά τη διοργάνωση και η «εικόνα» του θα μεταδιδόταν απ’ άκρου εις άκρον σε ολόκληρο τον πλανήτη! Ενα αισθητικό έργο, το συνολικό κόστος του οποίου φθάνει (και λέμε «φθάνει», γιατί τα επιμέρους «στοιχεία» του έχουν ΗΔΗ κατασκευασθεί και οι εταιρείες που τα έφτιαξαν φυσικά και θα πληρωθούν!) περίπου τα… 400 εκατομμύρια ευρώ (μην κουράζεσθε, κάναμε εμείς τη… δραχμική μετατροπή του: 136 ΔΙΣ.!), από τα οποία τα 12 (4,1 δισ.) αφορούν μελέτες, στις οποίες περιλαμβάνεται και η «σύλληψη» της ιδέας από τον Σαντιάγο Καλατράβα…

Στη χθεσινή (τελευταία της παρούσης κυβερνήσεως – γι’ αυτό και συγκινησιακά «φορτισμένης», με ένθεν κακείθεν καλά λόγια για την «καλή συνεργασία» μεταξύ κυβέρνησης και «Αθήνα 2004»…) διυπουργική επιτροπή, που συνεδρίασε υπό τον Κώστα Σημίτη, εξετάσθηκαν σε βάθος οι «εκκρεμότητες» της ολυμπιακής προετοιμασίας και αναφέρθηκαν με πολλές (και ανησυχητικές) λεπτομέρειες τα επιμέρους προβλήματα, που στο σύνολό τους αφορούν ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ τομείς ευθύνης της κυβέρνησης και των «συναρμόδιων υπουργείων», τα έργα δηλαδή που ανέφερε στο κυριακάτικο ρεπορτάζ της η «K»: ο θόλος, το στέγαστρο του Ολυμπιακού Σταδίου, ο «θόλος» του Κολυμβητηρίου, η έγκαιρη αποπεράτωση της «Ολυμπιακής Διαδρομής» (κατά μήκος της λεωφόρου Μαραθώνος και εκείθεν), καθώς επίσης κι ένα σωρό άλλα «επιμέρους» (αλλά καίριας σημασίας…) έργα, που 165 μέρες πριν από την τελετή έναρξης παρουσιάζουν πολλά «κενά» και καθυστερήσεις που επιβαρύνονται επιπρόσθετα από το γεγονός ότι ρυθμίσεις που επείγουν (αποφάσεις, υπογραφές αρμοδίων κ.λπ.)… τελματώνουν λόγω προεκλογικής συγκυρίας…

Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι αυτό του «Θόλου Καλατράβα», το έργο, μεγάλο και πολύπλοκο από τη φύση του, όχι μόνο έχει καθυστερήσει σημαντικότατα εξ αρχής, αλλά τελευταία «κόλλησε» από την επισήμανση κάποιων εδαφολογικών μελετών, που λένε ότι το υπέδαφος είναι «ασταθές» και χρήζει περαιτέρω (και βεβαίως πρόσθετου υψηλότατου κόστους!) «στηρίξεων» για να αντέξει το τεράστιο βάρος του «θόλου», ώστε να μη… μας πέσει «ο ουρανός κατακέφαλα»! Τώρα, πώς και γιατί ένα έργο που έχει αποφασισθεί να γίνει από το 1988, «κατάντησε» μόλις 200 μέρες πριν από τους Αγώνες να ανακαλυφθεί ότι «έχει στατικά προβλήματα», ρωτήστε τους σχεδιαστές του, τους εργολάβους που ανέλαβαν να το «στήσουν» και… την κυβέρνηση που ακόμη και όταν προέκυψαν τα προβλήματα, ΕΠΙΜΕΝΕΙ (γιατί άραγε;) πως θα το ολοκληρώσει – κι αυτό, παρά τις από ετών πολύ συγκεκριμένες προειδοποιήσεις της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής, πως πρόκειται για πολύπλοκο και «υψηλού ρίσκου» έργο, που κάλλιστα μπορεί να MH γίνει, χωρίς η ίδια να δημιουργήσει το παραμικρό πρόβλημα στην κυβέρνηση!

«Είναι πολλά τα λεφτά γιε μου…», κατά τη λαϊκή θυμοσοφία – με άλλα λόγια, πολλά τα συμφέροντα, αλλά και… οι ευθύνες που φυσικά και θα αποδοθούν για τα χαμένα δισεκατομμύρια του Ελληνα φορολογούμενου, που θα πεταχτούν αν ματαιωθεί, αλλά βεβαίως θα τα… καλοεισπράξουν οι σχεδιαστές, μελετητές και εργολάβοι! Ακόμη και… χθες, η ΔΟΕ, διά των πλέον αρμοδίων χειλέων, επανήλθε και είπε πως το συγκεκριμένο έργο πέραν της πολυπλοκότητός του «δεν έχει το παραμικρό περιθώριο καθυστέρησης» (σ.σ.: από την έγκαιρη ολοκλήρωσή του εξαρτώνται μια σειρά άλλων «παράπλευρων» έργων, όπως οι προσαρμογές της τηλεοπτικής κάλυψης, η διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου, διάφορες «ολυμπιακές προσαρμογές» κ.λπ., οι ανάδοχοι των οποίων… περιμένουν να τελειώσει ο «θόλος» για να αρχίσουν να δουλεύουν αυτοί στους ασφυκτικούς χρόνους που απομένουν!) και πως «υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να MH γίνει – χωρίς αυτό να επηρεάζει τη διεξαγωγή των Αγώνων» – η ΔΟΕ, βεβαίως, δεν… νοιάζεται για τα πεταμένα λεφτά!

Κι ενώ ΟΛΟΙ συμφωνούν για τους υψηλούς κινδύνους, η μόνη που… επιμένει (μα, γιατί άραγε;) πως το έργο θα γίνει «κανονικά» είναι η κυβέρνηση και κυρίως ο υπουργός Πολιτισμού κ. Ευάγγελος Βενιζέλος και ο αρμόδιος για τα κυβερνητικής ευθύνης ολυμπιακά έργα, υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Νάσος Αλευράς, που περίπου τον «θόλο» τον έχουν… αναγάγει σε «προσωπικό τους στοίχημα»! Μάλιστα, χθες το πρωί ακούσαμε («μωραίνει Κύριος…») τον κ. Αλευρά σε κάποιο ραδιόφωνο να «ωρύεται» και να ορκίζεται πως όσα λέγονται και γράφονται για «πρόβλημα» στον «θόλο» είναι ψευδή και ανυπόστατα – καλά, δεν… περίμενε ο τάλας να μάθει τι θα ελέγετο στη Διυπουργική και ποιες οι χθεσινές (για πολλοστή φορά!) προειδοποιήσεις της ΔΟΕ;

Από… Καλατράβα μεριά, έχει «τελειώσει» οριστικά και η αισθητική «παρέμβασή» του στον βασικό σταθμό της «Νεραντζιώτισσας» (για να γίνει, θα ‘πρεπε… να κλείσει για καιρό η Αττική Οδός που περνάει από κάτω – ούτε αυτό δεν το είχε «προβλέψει» κάποιος κυβερνητικός φωστήρας;), ενώ ένας ακόμη «θόλος», αυτός του Κολυμβητηρίου, δίπλα στο OAKA, «απειλείται» με «μη κατασκευή» (κατά την… παλαιοΠΑΣΟΚική ορολογία!) και ο κ. Σημίτης έδωσε χθες εντολή στον κ. Αλευρά να «βρει λύση μέχρι την Παρασκευή» (μεθαύριο, δηλαδή!) και να την ανακοινώσει «δεσμευτικά» στον πρόεδρο της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Υγρού Στίβου, που βρίσκεται στην Ελλάδα και… περιμένει με αγωνία να δει τι θα απογίνει με το «στέγαστρο» του Κολυμβητηρίου, αφού χωρίς αυτό δημιουργούνται αξεπέραστα προβλήματα με την τηλεοπτική κάλυψη, καθώς επίσης και με την προστασία αθλητών και θεατών από τον αυγουστιάτικο αττικό ήλιο και τις… «40άρες» θερμοκρασίες της εποχής διεξαγωγής των αγωνισμάτων…

Πιο «αισιόδοξοι» (δεν θέλουμε σχόλια του τύπου «χαζά παιδιά, χαρά γεμάτα»!) εμφανίζονται οι κυβερνητικοί «αρμόδιοι» για τη «μαραθώνια διαδρομή»: θα βρεθεί αντικαταστάτης του εργολάβου που χρεοκόπησε (πότε, μετά… τις εκλογές, όταν θα «φεύγει» και ο Μάρτιος;) και το έργο «θα ολοκληρωθεί» – έστω, λέμε εμείς, και χωρίς τις αρχικές… φιλόδοξες και αισθητικά «εντυπωσιακές» προσαρμογές του; Ολα όσα ανήκουν στην αποκλειστική κυβερνητική ευθύνη με… «εκπτώσεις» και ματαιώσεις; Και, επιτέλους, με ποιο ΕΠΙΠΛΕΟΚΟΣΤΟΣ, αφού τόσο… «βολικά» (για ένα πλήθος «υμετέρων»!) άφησαν χρόνια και χρονάκια να πάνε χαμένα, ώστε να φθάσουμε (όπως «κάποιοι» μεθόδευαν εξ αρχής!) στο «εδώ που φθάσαμε, όσο όσο πια, για να… προλάβουμε»;

Δεν ξέρουμε με… τι μυαλό πορεύονται κάποιοι κυβερνητικοί (και ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ υπεύθυνοι για όλα αυτά!) «αρμόδιοι», πόσο τους έχει καταβάλει το ενδεχόμενο μιας εκλογικής ήττας και η νοοτροπία του «αποθανέτω η ψυχή μου» – αλλά θα πρέπει να γνωρίζουν (ιδίως κάποιοι… «Οβελίξ»!) πως η προσπάθειά τους (μαθαίνουμε ότι το επεχείρησαν «με τρόπο» και χθες στη Διυπουργική…) να περάσουν «γραμμή» πως για τις τρομακτικές καθυστερήσεις και ολιγωρίες «όλοι είναι συνυπεύθυνοι» (λοξοκοιτάζοντας πονηρά προς όλους όσοι όλο αυτόν τον καιρό έκαναν τη δουλειά τους, προειδοποιούσαν και πίεζαν) και κανέναν δεν θα πείσει και την πολιτική τους αήθεια καταυγάζει…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή