Ανεμοδεικτης

3' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Βλέποντας στην τηλεόραση τις εικόνες από τις πλημμυρισμένες περιοχές της Αθήνας προχθές το βράδυ, ασυναίσθητα ερχόταν στο μυαλό η σκέψη «τι ρεζιλίκι θα είχαμε υποστεί…» αν αυτό το «ακραίο καιρικό φαινόμενο» (όπως είχε προειδοποιήσει η EMY), μια ξαφνική και παρατεταμένη καλοκαιριάτικη καταιγίδα, είχε συμβεί πέρυσι πάνω στους Ολυμπιακούς Αγώνες! Διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος, αδιάβατοι δρόμοι που για ώρες είχαν μετατραπεί σε λίμνες, πλημμυρισμένες υπόγειες διαβάσεις, ακινητοποιημένο το τραμ (κανονικό «κανάλι» η Ποσειδώνος…) και οι συγκοινωνίες στις περιοχές που επλήγησαν περισσότερο – οι συνήθεις υποβαθμισμένες αλλά και αρκετές «καλές», όπως το (και «ολυμπιακός»!) Μαρούσι, το Ηράκλειο, το Φάληρο. Οι αιτίες, πασίγνωστες από όλα τα προηγούμενα χρόνια που με «την πρώτη (μεγάλη) βροχή…» ολόκληρα τμήματα αυτής της μεγάλης και άναρχα δομημένης μεγαλούπολης γίνονται αδιάβατα: κακοτεχνίες σε μια σειρά δημοσίων έργων, έλλειψη επαρκούς και έγκαιρης συντήρησης, «εκκρεμότητες» που παρά τις κατά καιρούς δεσμεύσεις δεν λένε να τελειώσουν, ώστε να μην καταστρέφονται περιουσίες και να μην κινδυνεύουν άνθρωποι – γιατί στην Αθήνα του 21ου αιώνα έχουμε θρηνήσει και θύματα από τις κατά καιρούς «θεομηνίες»…

Σοβαρός και μετρημένος άνθρωπος (όπως απέδειξε και στην επιτυχημένη θητεία του ως αρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος) ο κ. Π. Φούρλας, σήμερα επικεφαλής της Γενικής Γραμματείας Πολιτικού Σχεδιασμού, εξηγούσε χθες το πρωί, προσκεκλημένος στην ενημερωτική εκπομπή της NET, την αιτία του προβλήματος με πολύ απλά και συνάμα… συγκλονιστικά (για το πού βρίσκεται το χάλι μας!) λόγια: επειδή στα περισσότερα έργα που έχουν γίνει δεν υπήρξε… μελέτη, το πρόβλημα το διαπιστώνουμε αφού… γίνει το κακό, και αμέσως μετά ακολουθεί ο «προβληματισμός» για το πώς και πότε θα πρέπει να αντιμετωπισθεί!

Εγινε ο δρόμος («εθνικός») που περνάει μπροστά από τη Χαλυβουργική «έτσι», και έπρεπε να πέσει η πρώτη μεγάλη μπόρα που τον… «βύθισε» κάτω από το νερό για να «ανακαλύψουν» πριν από χρόνια οι διάφοροι «αρμόδιοι» ότι δεν είχαν προηγηθεί μελέτες για την παροχέτευση των ομβρίων! Τώρα (και με καθυστέρηση ετών!) γίνονται τα «διορθωτικά» έργα (που βεβαίως θα κοστίσουν στο πολλαπλάσιο απ’ ό,τι αν είχαν αρμονικά ενταχθεί στην αρχική κατασκευή του δρόμου…) και το πρόβλημα θα πάψει να υπάρχει! Μια από τα ίδια (και μιλάμε για έργο πολύ παλιό!) με την «παραλιακή», που με λίγο πιο «βαριά» βροχή μετατρέπεται σε ποτάμι, αφού τα νερά από τους γύρω λόφους και βουνά, εκεί στην περιοχή του Ελληνικού, κουβαλάνε μαζί τους και «φερτά» υλικά, που «μπουκώνουν» τις (ήδη ανεπαρκείς) «διεξόδους» των ομβρίων!

Θύμισε ο κ. Φούρλας το τι μας κόστισε (δυστυχώς και σε ανθρώπινες ζωές) ο πρόχειρος και «ανάποδος» τρόπος με τον οποίο έγιναν οι οδικές και αποχετευτικές παρεμβάσεις στον Κηφισό, που πάνω από τέσσερις φορές τα πολύ τελευταία χρόνια πλημμύρισε – «τώρα που έγιναν όλα τα απαραίτητα έργα δεν αντιμετωπίζουμε πλέον πρόβλημα, όπως θα συμβεί το ίδιο και με όλες τις άλλες περιοχές που έχουν σημειωθεί κακοτεχνίες ή τα έργα έγιναν χωρίς προηγούμενες μελέτες, όταν γίνουν οι απαραίτητες διορθωτικές ενέργειες…».

Η υπόγεια διάβαση στον Ιλισό, στην Καλλιρρόης, έκλεισε πάλι προχθές για περίπου δύο ώρες, όπως συμβαίνει τουλάχιστον… μια δυο φορές τον χρόνο (σημειώστε ότι το συγκεκριμένο έργο είναι παλιό…), ενώ σε άλλες νεροποντές (ακόμη και στις αρχές του περυσινού χρόνου) κινδύνευσε η ζωή οδηγών και επιβατών I.X., που παγιδεύθηκαν μέσα στα οχήματά τους την ώρα που περνούσαν την υπόγεια διάβαση που οδηγεί από τη λεωφόρο Ποσειδώνος στη λεωφόρο Συγγρού, στην οποία το ύψος των υδάτων έφθασε μέσα σε λίγα λεπτά της ώρας το 1,5 μέτρο!

Η λεωφόρος Βάρης – Κορωπίου ολοκληρώθηκε πέρυσι, λίγες μέρες πριν από την έναρξη της Ολυμπιάδας, και λόγω των προκλητικών καθυστερήσεων που παρατηρήθηκαν στην κατασκευή αυτού του έργου αποφασίσθηκε, στα τέλη του 2003, να «παρακαμφθούν» οι (απολύτως απαραίτητες!) εργασίες υποδομής σε ό,τι αφορά τους αγωγούς ομβρίων, που θα γίνονταν… μετά την εσπευσμένη κατασκευή της λεωφόρου, για τις ολυμπιακές ανάγκες – αποτέλεσμα: αυτός ο ολοκαίνουργιος δρόμος μετατρέπεται στην πρώτη «καλή» βροχή (ούτε καν καταιγίδα!) σε κανονικό… βενετσιάνικο κανάλι!

Ολόκληρα τμήματα «εθνικών οδών» (λίγο μετά τη Νεμέα, στην Κορίνθου – Τρίπολης, και στην «Τσακώνα» στο τμήμα της οδού Τρίπολης – Καλαμάτας) κατολίσθησαν πριν από 2-3 χρόνια και ως εκ θαύματος δεν θρηνήσαμε ανθρώπινα θύματα. Από τις έρευνες που έγιναν… αφού σημειώθηκε το κακό, διαπιστώθηκε ότι οι γεωλογικές και εδαφοτεχνικές μελέτες που έπρεπε να έχουν γίνει, «απλώς» ουδέποτε έγιναν! Και το πιο εξοργιστικό (γιατί υποτίθεται ότι οι αρμόδιοι γνώριζαν το πρόβλημα…), η περίπτωση της γραμμής του τραμ που εγκαταστάθηκε κατά μήκος της παραλιακής: ενώ ήταν… μαθηματικώς βέβαιο πως με την πρώτη καταρρακτώδη βροχή η λεωφόρος και τα πεζοδρόμιά της θα «χαθούν» κάτω από το νερό, οι «αρμόδιοι» δεν δίστασαν να εγκαταστήσουν το τραμ, χωρίς να προβλέψουν κάποιες διεξόδους για τα όμβρια…

«Απλή» απορία: για όλες αυτές τις εγκληματικές «αβλεψίες» και τις… καραμπινάτες κακοτεχνίες, «υπεύθυνοι» (κατασκευαστές εργολάβοι, αλλά και μηχανικοί του Δημοσίου που υπέγραψαν για την «παραλαβή» των έργων) δεν υπάρχουν; Και κανείς δεν θα τους τραβήξει τ’ αυτί;

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή