«Δημητρούλα» μου, γεια σου…

2' 39" χρόνος ανάγνωσης

«Χρειάσθηκε, δηλαδή, να πάει ο πρωθυπουργός στην Ιο και να διαπιστώσει ιδίοις όμμασι τα συμβαίνοντα στην ακτοπλοΐα για να καλέσει τον υπουργό Ναυτιλίας στο γραφείο του και να του δώσει εντολές για τη βελτίωση της καταστάσεως εν όψει της μεγάλης εξόδου;» ρώτησε, δικαίως, ο συνομιλητής μας. Οχι, ασφαλώς, αφού ο Κώστας Καραμανλής είναι ίσως ο μοναδικός πρωθυπουργός των τελευταίων ετών που έχει σταθεί πολύ κοντά στα θέματα της μεγαλύτερης βιομηχανίας της χώρας. O πρωθυπουργός,γνωρίζει πολύ καλά ότι η ακτοπλοΐα, στο σύνολό της, αντιμετωπίζει σημαντικά δομικά και οικονομικά προβλήματα. Στην OKE Ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας, όταν το κόμμα βρισκόταν στην αντιπολίτευση, έχουν εκπονηθεί μελέτες και σχέδια, των οποίων ο πρωθυπουργός είναι γνώστης, και μάλιστα καλός. Συνεπώς, το πρόβλημα είναι γνωστό και η πρωθυπουργική παρέμβαση ήταν αναμενόμενη. Το θέμα είναι τι θα γίνει απ’ εδώ και πέρα. Και, καθώς ο K. Καραμανλής είναι άνθρωπος πρακτικός και του αρέσουν οι λύσεις και όχι τα «πολλά πολλά», θα πρέπει να αναμένουμε ότι ο εφετινός χειμώνας θα έχει έντονο «θαλασσινό» χρώμα. Το υπουργείο Ναυτιλίας (και όχι απλώς ακτοπλοΐας) έχει πολλά θέματα σε εκκρεμότητα. H ακτοπλοΐα είναι ένα από αυτά και γίνεται «επείγον» κάθε Πάσχα και Δεκαπενταύγουστο. Τα βαπόρια, όμως, ταξιδεύουν ολοχρονίς. Και το μεγάλο τους πρόβλημα είναι ο χειμώνας κι όχι το καλοκαίρι! Δυστυχώς, όμως, τα «κανάλια» δεν ενδιαφέρονται αν ο κάτοικος της Ανάφης, της Αμοργού ή των Λειψών «έχει βαπόρι» τον Δεκέμβριο ή τον Μάρτιο. Τρέχουν, όμως, να «καλύψουν» τον τύπο με τη «σαγιονάρα» και τη «βερμούδα», που «δεν μπορεί να φύγει στην ώρα του». Δεκάρα, όμως, τσακιστή δεν δίνουν για τον νησιώτη που τους «άγονους» εννιά μήνες του χρόνου δεν μπορεί καν να φύγει από το νησί του! Αυτό, λοιπόν, το πρόβλημα επισήμανε, όπως μαθαίνουμε, ο πρωθυπουργός «προς πάντα αρμόδιο» και ζήτησε λύσεις. Κι έτσι πρέπει να λυθεί το συγκοινωνιακό μας θαλάσσιο πρόβλημα. Σε βάση δωδεκάμηνη και όχι «εμβαλωματικώς»! Το κράτος δαπανά -και ορθώς- δισεκατομμύρια ευρώ για να φτιάξει δρόμους, εθνικές οδούς και λεωφόρους, προκειμένου να φθάσει η συγκοινωνία και στο τελευταίο ορεινό χωριό. Το ίδιο θα πρέπει να πράξει και για τις θάλασσές του, ώστε να εξυπηρετήσει τα πολυάριθμα και τόσο απαραίτητα για την επιβίωσή του νησιά. Να χαράξει τις «θαλάσσιες λεωφόρους», να βελτιώσει τις λιμενικές του υποδομές, να συνεργασθεί ειλικρινώς και χωρίς υπεκφυγές με την ιδιωτική πρωτοβουλία και να επιδιώξει να έχει αποτέλεσμα το συντομότερο. Αυτό, όμως, δεν μπορεί να γίνει υπό την απειλή της ρομφαίας του «κατεπείγοντος» ούτε «στην τούρλα του «Σαββάτου». Χρειάζεται προσοχή, μελέτη και συνεχής παρακολούθηση. Και αυτές είναι οι κατευθύνσεις που δόθηκαν από την κορυφή της πυραμίδας. Να ληφθούν τα απαραίτητα «πυροσβεστικά» μέτρα, ώστε να διακινηθούν χωρίς προβλήματα οι εκδρομείς του Δεκαπενταύγουστου και παράλληλα να κινηθούν αμέσως οι απαιτούμενες διαδικασίες, ώστε του χρόνου, που αναμένεται περαιτέρω αύξηση των ξένων επισκεπτών μας, να μην παρατηρηθούν τα εφετινά (και περσινά και προπέρσινα) φαινόμενα. Γιατί είναι, χωρίς αμφιβολία, κρίμα να κερδίζει η χώρα τις μάχες στο πεδίο του τουρισμού και να κινδυνεύει να χάσει τον πόλεμο εξ αιτίας των αμαρτιών του παρελθόντος, οι οποίες, όμως, πρέπει να αντιμετωπισθούν αμέσως και μεθοδικά. Οι λύσεις θα βρεθούν αν υπάρξει η σωστή αντιμετώπιση. Καλό για όλους θα είναι, του χρόνου να μην έχουμε πάλι «Δημητρούλες» και «Ροδάνθες» με καθυστέρηση αλλά μια ακτοπλοΐα καθ’ όλα υγιή.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT