Τουρισμός με βραχιολάκι

2' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εχουν και οι διακοπές τις δικές τους μόδες. Πώς θα μπορούσε να είναι αλλιώς; Οπως έχουν τα ρούχα, η επίπλωση, τα φαγητά που τρώμε, τα αυτοκίνητα ή τα κινητά που επιλέγουμε. H φετινή μόδα των διακοπών έχει όνομα και φοράει… βραχιολάκι!

Τι σημαίνει αυτό; Σ’ όσους το επιλέξουν «προσφέρεται μια εβδομάδα διακοπών με χαμηλό σχετικά τίμημα, το οποίο καταβάλλεται στην εταιρεία στον τόπο λειτουργίας της. Στο πακέτο περιλαμβάνονται εισιτήρια, διαμονή, διατροφή, ποτά και αναψυκτικά χωρίς περιορισμό, αλλά και αγορές διαφόρων προϊόντων μόνο μέσα στο ξενοδοχείο», μας πληροφορούν αναγνώστες από τον Μόλυβο της Μυτιλήνης, στην περιοχή του οποίου έφτασε το νέο φρούτο.

Οι τουρίστες – χρήστες αυτού του πακέτου, φορούν ένα βραχιολάκι στο χέρι όταν φτάσουν στο ξενοδοχείο που επέλεξαν και αρχίζουν τις… διαδρομές τους, από την πισίνα του ξενοδοχείου στο μπαρ, από το εστιατόριο στο γυμναστήριο, από το δωμάτιο στο ρουφ γκάρντεν!

Αν τους περιηγητές του 18ου και του 19ου αιώνα τους χαρακτήριζε η ροπή προς την περιπέτεια, η αναζήτηση νέων διαδρομών, η γνωριμία με άλλες χώρες, άλλους πολιτισμούς, άλλους ανθρώπους και τον πολιτισμό τους, οι τουρίστες του 21ου αιώνα φαίνεται να διέπονται από μια και μόνη αντίληψη: άραγμα.

Από το αεροδρόμιο στον τόπο προορισμού, εγκατάσταση στο ξενοδοχείο και η μετακίνηση έχει ολοκληρωθεί. Πού να τρέχεις τώρα να δοκιμάζεις παραλίες, ταβέρνες, να χαζεύεις εκεί όπου η τοπική κοινωνία κάνει τον περίπατό της! Τι σημασία έχει να δει κανείς τι προϊόντα βγάζει αυτή η διαφορετική γη, τι θα του προσφέρει να γνωρίσει πώς ζουν οι άνθρωποι αυτού του τόπου, από πού προέρχονται οι οικονομικοί πόροι τους.

Οι τουρίστες με το βραχιολάκι μπορεί να ταξιδέψουν στην άλλη άκρη της γης, αλλά δεν θα γνωρίσουν τίποτα απ’ αυτή τη νέα γη που επέλεξαν (με ποια κριτήρια άραγε;) για να περάσουν τις διακοπές τους. Φαίνεται ότι αυτό που μετράει σ’ όσους επιλέγουν τέτοιες διακοπές είναι απλώς η διαδικασία της μετάβασης· η αναμονή του ταξιδιού και η διαδικασία της επιστροφής. O προορισμός είναι αδιάφορος, αφού τέτοιου είδους τουριστικές παροχές δεν έχει καμία σημασία σε ποιον ακριβώς τόπο βρίσκονται. Σημασία έχει ότι πήγαν διακοπές…

Ο τουρισμός με το βραχιολάκι μου θυμίζει πάρα πολύ τα πάρτι που γίνονται με φαγητά σε πακέτα, τα μαναβικά που ψωνίζονται από τα σούπερ μάρκετ κι όχι από τη διπλανή λαϊκή αγορά, τα γυμνά από φυτά μπαλκόνια των σπιτιών μας, τη σομόν όψη όλο και περισσότερων πολυκατοικιών. Δηλαδή, όλα όσα ακυρώνουν το προσωπικό στοιχείο και τον ελαχιστότατο κόπο. Ολα όσα απαιτούν στοιχειώδη αυτενέργεια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή