ΑΠΟΨΕΙΣ

Ελεγχος στα σχολικά λεωφορεία και κοινή λογική

Από «συναρμόδια υπουργεία» -τι εφεύρημα κι αυτό, για να ρίχνει το φταίξιμο το ένα υπουργείο στο άλλο!- άλλο τίποτα, εκεί που φαίνεται ότι χωλαίνουμε είναι η απλή κοινή λογική. Το ότι χρειάζεται ιδιαίτερα αυστηρός έλεγχος στα σχολικά λεωφορεία, τα γνωστά μικρά κίτρινα και ιδίως τα πούλμαν τα ενοικιαζόμενα, για τη μεταφορά των μαθητών, κανείς δεν έχει αντίρρηση και μπράβο που και έλεγχοι γίνονται, και πρόστιμα πέφτουν, και απέκτησε το θέμα ευρεία δημοσιότητα. Μόνον που εδώ υπάρχει και το «αλλά»… Αλλά γιατί έπρεπε να περιμένουμε να αρχίσει η νέα σχολική χρονιά για να ξεχυθούν στους δρόμους, με την πρώτη σχολική ημέρα, η Τροχαία του υπουργείου Δημόσιας Τάξης και η Νομαρχία Αθηνών, που είναι στην περίπτωση αυτή συναρμόδια; Αρκούσε μια ανακοίνωση της Τροχαίας ή της Νομαρχίας ή και του υπουργείου Μεταφορών στις αρχές Ιουνίου που να ειδοποιούσε ότι: στο διάστημα των τριών μηνών, όσα λεωφορεία πρόκειται να χρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά των μαθητών στην επόμενη σχολική χρονιά να περάσουν από έλεγχο, ένα ειδικό KTEO σχολικών, και εφόσον πληρούν όλες τις προϋποθέσεις να δοθεί σε αυτά άδεια από την αρμόδια αρχή, ότι είναι κατάλληλο, η οποία και να αναρτηθεί στο παρμπρίζ. Με την πρώτη ημέρα της νέας χρονιάς όλα τα λεωφορεία – πούλμαν θα είχαν την υποχρέωση να πληρούν τους όρους, για τους οποίους θα είχαν ήδη περάσει από τον έλεγχο και θα είχαν πάρει την άδεια. Δηλαδή, δεν υπάρχει περίπτωση να νοείται άγνοια από τους οδηγούς, τους οποίους βλέπουμε στην τηλεόραση στα δελτία ειδήσεων να τα σταματούν συνεργεία ελέγχου της Νομαρχίας, να τους ζητούν άδεια κυκλοφορίας, να κοιτάζουν την κατάσταση των ελαστικών, εάν υπάρχει… πυροσβεστήρας, και άλλα τέτοια αυτονόητα, ενώ μέσα υπάρχουν παιδιά, από νήπια που είναι ακόμη μισοκοιμισμένα έως μεγάλοι μαθητές.

Σκοπός του σημειώματος είναι, όχι να σταματήσουν οι έλεγχοι, αλλά να είχαν προϋπάρξει, να είχαν περάσει αναγκαστικά από ειδικό KTEO για σχολικά το όχημα, ώστε να πάρουν έγκαιρα την άδεια καταλληλότητος. Και με την έναρξη, και στη διάρκεια του σχολικού έτους, αιφνιδιαστικά, οι έλεγχοι της Τροχαίας και της Νομαρχίας θα ήταν θέμα ρουτίνας και ουδείς οδηγός θα μπορούσε να διαμαρτυρηθεί, εάν το όχημα δεν πληρούσε τους απαραίτητους όρους για τη μεταφορά των μαθητών. Και το πρόστιμο, δίκαια, θα έπεφτε βαρύ. Σωστό να τιμωρείται η παράβαση ή η αμέλεια, αλλά καλύτερα, πολύ καλύτερα, εφόσον οι συναρμόδιες αρχές -Τροχαία και Νομαρχία- είχαν κάνει προηγουμένως απαραίτητο τον έλεγχο, όσο διαρκούσαν «τα μπάνια του λαού». Θα μου πείτε, τότε μετέφεραν τα πούλμαν τους λουομένους! Μια ημέρα ας έπαιρναν «ρεπό», για να γίνει ο έλεγχος για τον οποίο θα είχαν πάρει σειρά, ημέρα και αριθμό παρουσίας του οχήματος και οδηγού για έλεγχο. Και κάτι ακόμη, να γράφεται σε κάθε σχολικό, ποιος έχει δικαίωμα να το οδηγεί, όνομα, ηλικία, αριθμός αδείας οδήγησης, για να μην παίρνει, στην ανάγκη, το τιμόνι ο… μπατζανάκης του οδηγού, επειδή εκείνος πρέπει να πάει να μαζέψει ελιές ή αρρώστησε ή του ‘τυχε κάτι… Είναι και το κάθε σχολείο συναρμόδιο και μπορεί να ελέγχει την κατάσταση με τις συνοδούς που και αυτές πρέπει να ‘ναι άψογες στη δύσκολη αποστολή τους. Καλή χρονιά και στους τέσσερις τροχούς, με τους οποίους μεταφέρονται οι μαθητές στο σχολείο, σε μεγάλες μάλιστα αποστάσεις μέσα στην πρωινή ώρα αιχμής…