Η… τσέχικη Ολυμπιακή…

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Αγαπητοί επιβάτες, καλωσορίσατε στην πτήση των Ολυμπιακών Αερογραμμών για την Αθήνα. Σήμερα, θα πετάξουμε με αεροσκάφος και πλήρωμα της εταιρείας… Εurowings»!

Πώς είπατε; Οχι, δεν έγινε λάθος. Απλώς, αυτός είναι ο πολύ… «έξυπνος» τρόπος που έχει βρει ο λεγόμενος «εθνικός» μας αερομεταφορέας, η Ολυμπιακή, για να ανταποκρίνεται σε ζήτηση στην οποία δεν είναι σε θέση να ανταποκριθεί. Τι κάνει λοιπόν; Ναυλώνει αεροσκάφη και πληρώματα άλλων (και εν προκειμένω άγνωστων) εταιρειών, χωρίς βέβαια να ειδοποιήσει σχετικά τους επιβάτες της όταν αγοράζουν τα εισιτήριά τους και οι οποίοι μαθαίνουν τα νέα την ώρα που βρίσκονται μπροστά στους υπαλλήλους του τσεκ ιν…

Ετσι, το τελευταίο διάστημα, πλήθος επιβατών της Ολυμπιακής, όταν φτάνουν στον έλεγχο εισιτηρίων έρχονται αντιμέτωποι με το… ξαφνικό: βλέπουν ένα χαρτί που, συντεταγμένο δήθεν την τελευταία στιγμή, τους ειδοποιεί ότι η πτήση θα εκτελεστεί από άλλη εταιρεία, την ύπαρξη της οποίας, όμως, στη συντριπτική τους πλειοψηφία ουδέποτε έχουν καν ακούσει στο παρελθόν. Κι αυτό, επειδή η Ολυμπιακή έχει επιλέξει να μεταφέρει επιβάτες κάποιων δρομολογίων της με κάποιες από τις λεγόμενες εταιρείες «χαμηλού κόστους», τις οποίες είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν εκείνοι, με δική τους πρωτοβουλία, ουδέποτε θα επέλεγαν.

Ενα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί και η προαναφερθείσα τσεχική εταιρεία. Ομως, το πιο εντυπωσιακό είναι ότι δεν πρόκειται για κάτι έκτακτο – αν, και πάλι, το μεγάλο θέμα είναι με ποια εταιρεία για αντικαταστάτη. Εν προκειμένω, πρόκειται για πάγια πλέον τακτική της Ολυμπιακής που υπογράφει σχετικές συμβάσεις για να πετούν συστηματικά επιβάτες της με αεροσκάφη και πληρώματα άλλων εταιρειών, τις προδιαγραφές ασφαλείας των οποίων ουδείς είναι σε θέση να εγγυηθεί πραγματικά. Κι αυτό γίνεται εν κρυπτώ από τους επιβάτες μέχρι να το ανακαλύψουν με τις βαλίτσες στο χέρι! Κι όταν, ύστερα από λίγο, αυτοί βρίσκονται καθισμένοι στις θέσεις ενός τσέχικου αεροσκάφους το οποίο δεν ξέρουν αν, ποιος, που και πότε έχει ποτέ πιστοποιήσει, όπως άλλωστε και τους πιλότους του, ε, τότε, νιώθουν κάπως παράξενα. Ομως η Ολυμπιακή έχει φροντίσει και γι’ αυτό: έχει… ξεκρεμάσει από τα προσκέφαλα του τσέχικου αεροσκάφους τα πανάκια με το λογότυπό της κι έχει κρεμάσει τα δικά της…

Η πρακτική των πτήσεων που διενεργούνται από δύο ή και περισσότερες αεροπορικές εταιρείες με ένα κοινό κωδικό δεν είναι ούτε νέα, ούτε ελληνική. Πλήθος μεγάλες και αξιόπιστες εταιρείες μοιράζονται πτήσεις. Ομως τις μοιράζονται με άλλες εταιρείες μέλη της ΙΑΤΑ, του διεθνούς οργανισμού στον οποίο μετέχουν. Και το κάνουν έχοντας μια συμφωνία που, αντί να την κρύβουν, τη διαφημίζουν στους επιβάτες τους.

Για την Ολυμπιακή, ξέραμε ότι πολύ συχνά καθυστερεί. Και ότι πολλές φορές απεργεί. Και ότι μας κοστίζει χρυσάφι. Αλλά, τουλάχιστον, ξέραμε ότι μπορούμε να βασιστούμε στην ασφάλεια που έδιναν τα πληρώματα, τα αεροσκάφη και η συντήρησή τους. Τώρα, δεν έμεινε πια ούτε κι αυτό.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή