Η Αθήνα της Belle epoque με άρωμα εποχής στην Εκθεση Παύλου Μαθιόπουλου, στο Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών

Η Αθήνα της Belle epoque με άρωμα εποχής στην Εκθεση Παύλου Μαθιόπουλου, στο Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών

2' 5" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η νοσταλγία για μιαν άλλη Αθήνα, μιαν άλλη εποχή διατρέχει έντονα την Εκθεση, όπου οι κυρίες της αριστοκρατίας και ιδίως της ανερχόμενης αστικής τάξης, αλλά και οι μοιραίες της Belle epoque, ποζάρουν με αραχνοΰφαντες μουσελίνες, κοσμήματα και ηδυπαθή μισόκλειστα μάτια για τον Παύλο Μαθιόπουλο, τον Αθηναίο καλλιτέχνη – ευπατρίδη που σπούδασε στην Αθήνα και μετά στο Παρίσι, όπου και διαμόρφωσε την προσωπικότητα και την αισθητική του. Καθηγητής της Σχολής Καλών Τεχνών, μετέπειτα πρύτανης, έφθασε να γίνει «Αθάνατος», το 1949, όταν αναγορεύτηκε ακαδημαϊκός. Πανόραμα του έργου τού αναγνωρισμένου πορτρετίστα, κυρίως της αθηναϊκής Belle epoque, προσφέρει ταιριαστά το Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών, Ιδρυμα Βούρου – Ευταξία, με Εκθεση που περιλαμβάνει 50 από τα έργα του Μαθιόπουλου. Η αφορμή είναι η επέτειος για τα 50 χρόνια από τον θάνατό του, το 1956. Την Εκθεση συνοδεύει κατάλογος 112 σελίδων με κείμενα του καθηγητή Στέλιου Λυδάκη, διευθυντή του Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών (Ιδρύματος Βούρου – Ευταξία), σε επιμέλεια Βιργινίας Μαυρίκα. Τα εγκαίνια τέλεσε η πρόεδρος της Βουλής, καθηγήτρια κ. Αννα Μπενάκη-Ψαρούδα, ενώ χαιρετισμούς απηύθυναν οι υπουργοί Πολιτισμού κ. Γιώργος Βουλγαράκης και Παιδείας κ. Μαριέττα Γιαννάκου, που απουσίασαν. Χορηγός η εταιρεία Omega Pharma Hellas, με διευθύνοντα σύμβουλο τον κ. Χάρη Μπαλάνο, που ανέλαβε το κόστος όλης της παρουσίασης.

Οι καλεσμένοι του Μουσείου είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν από κοντά έργα του Παύλου Μαθιόπουλου που βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές, ιδρύματα και μουσεία και να γοητευθούν από το αποτέλεσμα της τεχνικής του παστέλ πάνω σε χρωματιστά χαρτιά, ενώ στα τοπία χρησιμοποιεί το ελαιόχρωμα. Εχει κάνει προσωπογραφίες πολιτικών της εποχής του, όπως ο Γεώργιος Α΄, ο Βενιζέλος, ο Τρικούπης και αστών, αλλά και των ωραίων γυναικών, που αποτελούν το σήμα κατατεθέν του έργου του. «Ξέρει όσο λίγοι να αποδίδει το «άρωμα του μπουντουάρ» όταν πρόκειται για ωραίες γυναίκες ντυμένες ανάλαφρα. Τα φορέματά τους διαπερνά το φως, το οποίο διαχέεται στη νεανική, ανθηρή τους επιδερμίδα», γράφει ο καθηγητής Στέλιος Λυδάκης. Ξεχωρίζει επίσης για την τάση του στο Non Finito, το ημίεργο, που είναι τάση ενδεικτική για μια τέχνη και τεχνική που επιδιώκει το ανάλαφρο και τον περιορισμό της απεικόνισης σε βασικά, εκφραστικά στοιχεία. Η Εκθεση Παύλου Μαθιόπουλου στο ωραίο περιβάλλον του Ιδρύματος Βούρου – Ευταξία στην πλατεία Κλαυθμώνος, στο κέντρο της Αθήνας, θα διαρκέσει ώς τις 31 Αυγούστου.

Για μια περιήγηση στο ωραίο και στο τεχνικά άρτιο, με τον αισθησιασμό της Belle epoque, οι ωραίες Αθηναίες ή τα τοπία, όπως «το Πανεπιστήμιο» ή «Το ατελιέ του ζωγράφου» μας περιμένουν. Εχουν πολλά να μας πουν, που τα κράτησε η τέχνη του ζωγράφου ώς τις μέρες μας…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή