Αναγκαστική προσγείωση με το «σύννεφο» του Τόλη

Αναγκαστική προσγείωση με το «σύννεφο» του Τόλη

3' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η ταινία θα άρχιζε σε λίγα λεπτά. Η δασκάλα έδειξε στα παιδάκια του νηπιαγωγείου πού να κάτσουν. Η μικρή Αντζελα ανασήκωσε τον κίτρινο φιόγκο που στόλιζε την πλάτη στο φορεματάκι της και βολεύτηκε στην καρέκλα. Και τότε, το αγοράκι στο πίσω κάθισμα την είδε. Κι ένιωσε κάτι που δεν είχε νιώσει ποτέ ξανά. Μην ξέροντας τι να κάνει, ξέσπασε στον κίτρινο φιόγκο: έλυνε τον φιόγκο της Αντζελας, μετά τον έδενε, μετά τον έλυνε… Και δεν είδε ποτέ το έργο. Μόνο τον φιόγκο.

Κι έτσι, με τη βοήθεια του φιόγκου στο κίτρινο φορεματάκι, στα τέσσερά της χρόνια η μικρή Αντζελα συνειδητοποίησε πώς μπορεί να δέσει τους άλλους φιόγκο η ομορφιά. Κάπου ανάμεσα στο λύσιμο και το δέσιμο του φιόγκου, η Αντζελα Γκερέκου έκανε καριέρα στην τηλεόραση, φωτογραφήθηκε στα περιοδικά, γοήτευσε τον Φεντερίκο Φελίνι, παντρεύτηκε τον Τόλη Βοσκόπουλο, προσέγγισε τον Γιώργο Παπανδρέου, μπήκε στη Βουλή, τρύπωσε στο πολιτικό συμβούλιο, έγινε και υφυπουργός. Μέχρι τις αρχές αυτής της εβδομάδας, που ο φιόγκος μπερδεύτηκε και άρχισε να μοιάζει με γόρδιο δεσμό. Ο οποίος λύνεται μόνο με ένα τρόπο.

Ο μέντορας της κ. Γκερέκου, ο Φελίνι, δεν ήταν κατάλληλος γι’ αυτό το έργο. H σκηνή, όπως την περιγράφουν αυτόπτες μάρτυρες, έχει κάτι από Γιάννη Δαλιανίδη: ο Τόλης κάθιδρος στο καμαρίνι, με το άσπρο του μπουρνούζι. Η αμπιγέζ τού κάνει εντριβές με κολόνια. Η Αντζελα Γκερέκου μπαίνει δειλά από την πόρτα με τον συνοδό της να τον συγχαρεί. Το ύφος του Τόλη αλλάζει αστραπιαία: «Τι μάτια είναι αυτά, κοπελάρα μου!». Cut!

Το επόμενο καρέ έχει υπότιτλο «Αύγουστος 1996, Κέρκυρα». Ο Σάκης Ρουβάς, ο Ηλίας Ψινάκης κι άλλες χρυσοσκονισμένες φυσιογνωμίες αλώνουν την Ιόνιο Βουλή. Εκεί που στην αγγλική Κατοχή οι ριζοσπάστες βουλευτές ξεσηκώνονταν για την ένωση των Ιονίων με την Ελλάδα, παρκάρει η Τζάγκουαρ του Τ. Βοσκόπουλου. Τι κι αν οι δύο νεόνυμφοι έχουν κάνει 6 γάμους συνολικά; Οπως λέει η Αντζελα, «στο μαγικό σύννεφο της σχέσης με τον Τόλη είναι σαν να μην υπήρξε προηγούμενη ζωή».

Ούτε «Τολμηρές Ιστορίες» ούτε «Πρόβα Νυφικού» ούτε γυμνές πόζες στο Playboy. Η ζωή της Αντζελας Γκερέκου αρχίζει να μοιάζει με τη «Διπλή ζωή της Βερόνικα», που τόσο ήθελε να είχε παίξει στο σελιλόιντ. Σύντομα θα ξεπεράσει τη Βερόνικα: το 2004, η κ. Γκερέκου θα ξεκινήσει «τριπλή ζωή», διεκδικώντας μια θέση στον ήλιο του ΠΑΣΟΚ.

«Παρά κάποιος άλλος»

Ο Γιώργος Δρυς ακόμη θα πρέπει να το θυμάται: ο Κ. Σημίτης τον ρώτησε «αυτή η Γκερέκου τι είναι;» κι εκείνος απάντησε: «Πρόεδρε, παρά κάποιος άλλος, καλύτερα αυτή». Πού να φανταζόταν τη συνέχεια ο Κερκυραίος υπουργός. Στις πρώτες της εκλογές η ενζενί Γκερέκου τον έβαλε κάτω με νταμπλ σκορ: 7.000 σταυρούς εκείνος, 14.000 εκείνη!

Δρυός πεσούσης, η κυρία Γκερέκου ξεκίνησε να απλώνει τις δικές της σοσιαλιστικές ρίζες. Οι επιστολογράφοι της στην αρχή παραξενεύτηκαν – «ποια είναι αυτή;», αναρωτιούνταν όταν λάμβαναν χαρτιά με τυπωμένο το λογότυπο της Βουλής κι από κάτω το όνομα «Αγγελική Γκερέκου». Η μετάλλαξη είχε μόλις ξεκινήσει. Σήμερα πλέον, στη ιστοσελίδα της Αντζελας Γκερέκου δεν υπάρχουν τα δημοσιεύματα του ΜΕΝ και του Playboy. Μόνο η συνέντευξη στο περιοδικό «Τροφογνωσία και Τουρισμός» παρατίθεται. Και στις φωτογραφίες το ταγέρ είναι κουμπωμένο μέχρι πάνω, να μη φαίνεται ούτε ο λαιμός καλά καλά.

Οπως ακριβώς τα τελευταία χρόνια δεν φαινόταν και ο Τ. Βοσκόπουλος. Περίπου σαν κερκυραϊκή εκδοχή της μις Χάβισαμ, ο τροβαδούρος ζούσε κλεισμένος σε μια βίλα στο Μπαρμπάτι της Κέρκυρας, πάνω στο κύμα. Οι γείτονες έλεγαν πως έβλεπε την Αντζελα όποτε την έδειχνε η τηλεόραση. Οι Κερκυραίοι πάλι τους έβλεπαν μαζί κάθε Μεγάλο Σάββατο: από το μπαλκόνι στο Λιστόν, πετούσαν χαρούμενοι κανάτια. Και μόνο όταν έπεφταν τα ποσοστά της κυρίας Γκερέκου στις δημοσκοπήσεις εμφανιζόταν ο κ. Βοσκόπουλος στα καντούνια ως ομιλούσα (ή άδουσα) διαφήμιση.

Πώς τα φέρνει η ζωή… Τη Δευτέρα το βράδυ, ο Τόλης με το χρέος των 5,5 εκατομμυρίων ευρώ στοίχισε στην κ. Γκερέκου την υπουργική της καρέκλα. Αλλά πάλι, η κυρία Γκερέκου, σε ανύποπτο χρόνο το είχε παραδεχθεί: «Η ομορφιά χρησιμοποιείται και ως μέσον άσκησης εξουσίας», έλεγε παλαιότερα, «κι αυτό αργά ή γρήγορα πληρώνεται». Εκείνη, ως κερδοσκόπος της ομορφιάς, δεν πρέπει να έχει παράπονο. Το spread της φυσικής της παρουσίας το εξαργυρώνει από εκείνο το πρωί που ο τετράχρονος πιτσιρικάς εντόπισε τον φιόγκο της στο σινεμά. Σαράντα χρόνια μετά, ο φιόγκος έφθασε στο χτένι και ο Γ. Παπανδρέου πήρε το ψαλίδι. Γιατί αυτό είναι το κακό με τους φιόγκους: όσο ωραίοι κι αν είναι, κάποια στιγμή τους λύνεις. Και τότε πλέον αποκαλύπτεται τι έχει μέσα στο πακέτο…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή