Μουσική, τέχνη και σινεμά στον δρόμο της αυγουστιάτικης πανσελήνου, με τη χάρη της Αίγινας…

Μουσική, τέχνη και σινεμά στον δρόμο της αυγουστιάτικης πανσελήνου, με τη χάρη της Αίγινας…

4' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Χάρτινο το φεγγαράκι, ψεύτικη η ακρογιαλιά, αν με πίστευες λιγάκι, θα ‘ταν όλα αληθινά»… Καθισμένοι πλάι πλάι, ο εκρηκτικός Στέφανος Κορκολής και η μοναδική μας σολίστ Ντόρα Μπακοπούλου αυτοσχεδιάζουν παίζοντας, «Quatre mains» το αγαπημένο τραγούδι που ένωσε Μάνο Χατζιδάκι και Νίκο Γκάτσο. Κι ήταν αυτή η μαγική στιγμή της προφεστιβαλικής εκδήλωσης της Παρασκευής 5/8, όταν η καλλιτεχνική διευθύντρια του 6ου Διεθνούς Φεστιβάλ Μουσικής της Αίγινας, Ντόρα Μπακοπούλου, σκόρπισε φεγγαρόσκονη, αγγίζοντας τα πλήκτρα του πιάνου, με τιθασεμένο τον Στέφανο Κορκολή, πάνω στη σκηνή-καράβι στο υπαίθριο θεατράκι της παραλίας Αύρας, κατάμεστο από Αιγινήτες, παραθεριστές, οικιστές, επισκέπτες, όλοι, τελικά, προσκυνητές της όμορφης φιλόξενης Αίγινας με το αξιόλογο πολιτιστικό «παρών» σε τέχνη και μουσική. «Χαιρετήστε τον Μάνο, μας βλέπει» είπε όταν ξέσπασε το χειροκρότημα ο Κορκολής, που κατασταλάζει πλέον στην πραγματική του ιδιότητα, αυτή του πιανίστα και συνθέτη. «Πού και πού, ας μας τραγουδάς σαν τον Ζακ Μπρελ, όπως απόψε» του είπαν, όταν κόπασε ο καταρράκτης του πιανιστικού του ταλέντου, περνώντας από τις δικές του συνθέσεις και τον Διεθνή Υμνο των Special Olympics στον Πιατσόλα, στις μελωδίες του «Σινεμά-Φαντασία» με Νίνο Ρότα, Ενιο Μορικόνε και, φυσικά, «Ζορμπά» του Μίκη Θεοδωράκη και στα βραβευμένα «Παιδιά του Πειραιά» του Χατζιδάκι… Το μισοφέγγαρο πρόβαρε την πανσέληνο που έρχεται, το καράβι της γραμμής περνούσε ολόφωτο. Στις πρώτες σειρές ο δήμαρχος και ο αντιδήμαρχος, και οι κυρίες της Αίγινας με τ’ ανοιχτά σπίτια, η κ. Αννα Μαΐλλη, η κ. Καίτη Σπύρου Αλεξίου, η κ. Λένα Εγγονοπούλου…

Το 6ο φεστιβάλ, όπως έγραψε η «Κ», μαζί με το αυγουστιάτικο φεγγάρι, παρουσιάζει την ολόγιομη προσφορά της ποιότητας, με Ντόρα Μπακοπούλου, Γιώργο Δεμερτζή, Αλίσσα Μαργκούλις, τα παιδιά του Μάισκι στο βιολί και στο πιάνο, αυτήν την Παρασκευή 12/8, πάλι στην «Αύρα» και το Σάββατο με τους «Μπαρόκ Εσπερινούς» στον Ναό της Αφαίας, ενώ την Κυριακή 14/8, επιστροφή στο κλίμα Χατζιδάκι, Θεοδωράκη, Μούτση, Ξαρχάκου με τη Μαρία Φαραντούρη και τον Αλκίνοο Ιωαννίδη. «Ο κόσμος της Αίγινας αγκάλιασε από την αρχή το φεστιβάλ αυτό, όραμα της Ντόρας Μπακοπούλου και έργο του Συλλόγου Φίλων του Φεστιβάλ, όπως μας είπε ο πρόεδρός του κ. Γιώργος Καλόφωνος, που αρθρογραφεί στην «Κ» σε πολιτιστικά θέματα. Ανταποκρίνεται και πλαισιώνει όλες τις εκδηλώσεις, ενώ ολοένα περισσότεροι επισκέπτες έρχονται από Αθήνα και Πειραιά για το πρόγραμμα και το όλο κλίμα, καθώς η μουσική αποκτά προνομιακούς χώρους, όπως ο Ναός της Αφαίας ή το Μουσείο Χρήστου Καπράλου. Στόχος του Διεθνούς Μουσικού Φεστιβάλ Αίγινας είναι να προωθήσει νέους μουσικούς σε διεθνή ακτίνα και να φέρει και μουσόφιλους από μακριά, όπως γίνεται με το φεστιβάλ της Βερόνας. Ως τότε, και μόνον η παρουσία της Ντόρας Μπακοπούλου, ως πιανίστριας και ως καλλιτεχνικής διεύθυνσης, το ξεχωρίζει ήδη σταθερά, στον φεστιβαλικό χάρτη της Ελλάδας!

«Βραδιές Ελληνικού Κινηματογράφου»

Δύο αιωνόβιες ελιές πλαισιώνουν τη μεγάλη οθόνη στο καλοκαιρινό «αμφιθέατρο» που στήνεται για το κοινό στο Κτήμα του Δημήτρη Κολλάτου. Ανένδοτος στον αγώνα του να δείχνει ελληνικό σινεμά, φέτος χωρίς εισιτήριο, ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κολλάτος επιμένει να δείχνει, από 1η Αυγούστου έως 1η Σεπτεμβρίου, ελληνικές ποιοτικές ταινίες και ντοκιμαντέρ, παρουσία, μάλιστα, των σκηνοθετών τους, που απαντούν στις απορίες των σινεφίλ Αιγίνης και όχι μόνον! Ετσι, το βράδυ του Σαββάτου 6/8, παρουσία του Φίλιππου Κουτσαφτή, προεβλήθη η εξαίρετη «Αγέλαστος Πέτρα», για την Ελευσίνα που χάνεται, για τους ανθρώπους της που ποτίζουν με τον μόχθο τους χώμα και μάρμαρα σπαρμένα στον ιερό τόπο της Ελευσίνας… Η είδηση ότι ο Φίλιππος Κουτσαφτής είναι στην Αίγινα για να γυρίσει ένα νέο ντοκιμαντέρ με θέμα την Αίγινα, πυροδότησε τις συζητήσεις και τις ιδέες. Οι Αιγινήτες που αγαπούν και διαφυλάττουν, το κατά δύναμιν, τον τόπο και την ιστορία τους, του μίλησαν για το Κυβερνείο, τις Φυλακές, όλα όσα σφράγισαν την Αίγινα ως πρώτη έδρα του ελληνικού κράτους επί Καποδίστρια. Οπως πάντα, ο Φίλιππος Κουτσαφτής άκουγε με ανεπαίσθητο χαμόγελο, ευγενικός αλλά αινιγματικός. «Ηρθα να δω, να ψάξω, το θέμα δημιουργείται μόνο του» είναι το μόνο που μπορέσαμε να του αποσπάσουμε όταν τον συναντήσαμε το ίδιο μεσημέρι στο νεοκλασικό αρχοντικό της οικογένειας Μαΐλλη, από το 1880 στην Αίγινα. Με «κάμεραμαν» τον Σταμάτη Κούρο, εκκολαπτόμενο σκηνοθέτη, έπαιρναν λήψεις από τα ζωγραφιστά ταβάνια, τα έπιπλα εποχής, το κάθε τι αυθεντικό και σωζόμενο, χάρις στην φροντίδα της οικογένειας Μαΐλλη. Η οικοδέσποινα κ. Αννα Μαΐλλη, από την οικογένεια Ομήρου, των ευεργετών της Σμύρνης και ιδρυτών του Ομήρειου Παρθεναγωγείου, του έδειχνε τις φωτογραφίες του συζύγου της Γιάννη Μαΐλλη, δικηγόρου, λόγιου και συλλέκτη, που έχει απαθανατίσει Ελύτη, Μόραλη, Βασιλείου, Νικολάου, και είχε φιλοξενήσει το 1956 τον Ζεράρ Φιλίπ και τη σύζυγό του στο σπίτι με τις πήλινες Κόρες στην αυλή. Ετσι, απλωμένες στο τραπέζι, σαν σκηνή από το «Φάνι και Αλεξάντερ» του Μπέργκμαν, τους βρήκαμε. Οσο για το γεύμα που ακολούθησε, κάτω από ένα ακρόπρωρο του 1814, γνωστή η σμυρναϊκή τέχνη της γεύσης, από γενιά σε γενιά… Εγκαίνια εκθέσεων του Αιγινήτη Νεκτάριου Κοντοβράκη «Γλυπτά και Σχέδια» και του Θεσσαλονικιού ζωγράφου της Διασποράς Πάβλου Χαμπίδη στο Λαογραφικό συγκέντρωσε όλους τους φιλότεχνους, και σταμάτησε την κυκλοφορία στον επάνω δρόμο, λόγω συρροής κόσμου, με γέφυρα επικοινωνίας τον Μανώλη Περατικό.

Αχ, Αίγινα, έχεις απ’ όλα και προσφέρεις απλόχερα φιλοξενία, πολιτισμό και τα θεϊκά ξενύχτια στην παραλιακή, όταν τα βράδια σταματά η κυκλοφορία των τροχών κι οι άνθρωποι ξαναπιάνουν το νήμα της συζήτησης…
ΤΗΛΕΦΟΣ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή