Τα απλά είναι και πιο δύσκολα

Τα απλά είναι και πιο δύσκολα

2' 7" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το γεγονός πέρασε ασχολίαστο από όλους πλην των εκπροσώπων της τρόικας, η οποία έσπευσε να επιδοκιμάσει τη διοίκηση του ΟΑΕΔ. Αλλά μέσα στην τόση μαυρίλα και στα αδιέξοδα της χώρας, ακόμη και οι καλές προσπάθειες και τα δείγματα αποτελεσματικής διοίκησης χάνονται. Κι όμως το νέο σύστημα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης που ξεκίνησε τη λειτουργία του από την 1η Ιουνίου στον ΟΑΕΔ είναι κάτι το εντυπωσιακό. Ακριβώς γιατί είναι απλό, εύχρηστο και κυρίως χαμηλού κόστους. Τόσο που αναρωτιέσαι γιατί να μην μπορεί να εφαρμοστεί κι αλλού, στην ευρύτερη δημόσια διοίκηση ή στα δημόσια νοσοκομεία.

Η ιδέα είναι απλή. Αλλά όπως κάθε απλή ιδέα -γιατί ως γνωστόν δεν μπορούμε να ξανανακαλύψουμε την Αμερική- απαιτείται πολιτική θέληση και αποφασισμένα στελέχη να διοικήσουν αποτελεσματικά κι όχι… θεωρητικά. Πρόκειται για την εφαρμογή μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας σε όλες ανεξαρτήτως τις λειτουργίες του Οργανισμού, η οποία δίδει τη δυνατότητα πληροφόρησης σε πραγματικό χρόνο όχι μόνο για τους ανέργους, τα επιδόματα, τις πληρωμές, αλλά και για τις προμήθειες, από τη χαμηλότερες και τη φαινομενικά πιο ασήμαντες, έως τα πιο ακριβά ηλεκτρονικά εργαλεία.

Ανά πάσα στιγμή η διοίκηση μπορεί να έχει εικόνα όλης της διαδικασίας και του κόστους – από την υποβολή του αιτήματος, σε οποιαδήποτε περιοχή της χώρας, έως την έγκριση από τον προϊστάμενο την τελική αγορά και την παραλαβή. Με μια κίνηση μπορεί να γνωρίζει εάν οι προμήθειες αντιστοιχούν σε πραγματικές ανάγκες, αν υποκρύπτουν συμφωνίες με φίλους, γνωστούς. Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο σε αυτό το ηλεκτρονικό μάτι είναι ότι Οργανισμός για κάθε μία προμήθεια μπορεί να προβεί σε συγκρίσεις με τις τιμές όλων ή των βασικών προμηθευτών. Να εξάγει συμπεράσματα, να αλλάξει προμηθευτές ή να προχωρήσει σε εσωτερικές διορθώσεις του συστήματος. Κι όλα αυτά αμέσως, αφού η όλη η διαδικασία συνοδεύεται από εσωτερικό παρατηρητήριο τιμών. Ταυτοχρόνως, στα θέματα των επιδομάτων, καθώς και σε άλλους τομείς λειτουργεί μια προειδοποίηση η οποία «ανάβει» όταν ξεπεραστεί το όριο.

Με αυτόν τον τρόπο το ίδιο το σύστημα προκαλεί για αυτοσυμμόρφωση, διότι τίποτε και κανένας δεν μπορεί να κρυφτεί. Ηδη στον λίγο χρόνο λειτουργίας του συστήματος εξασφαλίστηκε μείωση 15%- 20% στη λειτουργική δαπάνη, κι όχι μόνο. Ο Οργανισμός μπορεί ανά πάσα στιγμή να δει το διοικητικό του κόστος και να τσεκάρει τη δαπάνη για την εξυπηρέτηση 1.000 πολιτών.

«Με αυτόν τον τρόπο έρχεται η ίδια η αγορά μέσα στον Οργανισμό και σε αναγκάζει να προσαρμοστείς» επισημαίνει η διοικητής του ΟΑΕΔ κ. Ηλ. Κικίλιας. Κι έχει δίκιο. Δεν χρειάζονται ούτε σύνθετες διαδικασίες ούτε απεριόριστα κονδύλια για να κάνεις σωστά τη δουλειά. Κι αν όλοι κάνανε σωστά τη δουλειά δεν θα χρειαζόταν να μιλάμε για νέο πακέτο περικοπών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή