Το νέο σύστημα για το Λύκειο

Το νέο σύστημα για το Λύκειο

2' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ένα σχολείο καλύτερο από το σημερινό, είναι το στοίχημα για την Ελλάδα. Αποτελεί αίτημα των τελευταίων δεκαετιών, όμως αναδεικνύεται επιτακτικά μετά τις ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας για τη νέα δομή του Γενικού Λυκείου, το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, και για το Τεχνικό Λύκειο, όπου εισάγεται ο θεσμός της μαθητείας – και άρα η σύνδεση της εκπαίδευσης με την οικονομία. Βέβαια, το όποιο νέο σύστημα για το Λύκειο θα επιτύχει, εάν έχει ρεαλισμό και στόχευση με βάση τις ανάγκες της κοινωνίας και της χώρας, και υλοποιηθεί σωστά.

Εως τώρα, οι μαθητές μετά το Γυμνάσιο προσανατολίζονται προς το τελευταίο βήμα του Λυκείου, δηλαδή τις πανελλαδικές εξετάσεις για τα ΑΕΙ. Ετσι οι περισσότεροι αδιαφορούν, επί της ουσίας, για τα μαθήματα όλου του Λυκείου πλην των εξεταζομένων στις πανελλαδικές εξετάσεις. Καθώς όμως οι θέσεις στα ΑΕΙ είναι λιγότερες από τον αριθμό των υποψηφίων (και οι περιζήτητες ακόμη πιο λίγες), ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος, και τα παιδιά απευθύνονται στα εξειδικευμένα φροντιστήρια για να προετοιμαστούν όσο το δυνατόν καλύτερα.

Οι αλλαγές που προτείνει το υπουργείο Παιδείας για την Α΄ και Β΄ Λυκείου έχουν στόχο να στρέψουν την προσοχή των παιδιών στα μαθήματα γενικής παιδείας, αφού σε αυτά δίνονται όλες (35) ώρες του εβδομαδιαίου προγράμματος της Α΄ Λυκείου, ενώ στη Β΄ Λυκείου δίνονται οι 30 ώρες (μένουν πέντε για τα μαθήματα προσανατολισμού). Αντίστροφα, στην Γ΄ Λυκείου το βάρος πέφτει στα μαθήματα προσανατολισμού. Επίσης, τα μαθήματα των πανελλαδικών εξετάσεων περιορίζονται από 6 σε 4.

Η νέα δομή του Λυκείου, καθώς δίνει βάρος στα μαθήματα γενικής παιδείας είναι σε θετική στόχευση. Βέβαια, μπορεί να ασκηθεί εύλογη κριτική πάνω στο ότι οι προαγωγικές εξετάσεις σε Α΄ και Β΄ Λυκείου αποκτούν βαρύτητα -τα μισά θέματα θα είναι κοινά για όλους τους μαθητές της χώρας από Τράπεζα Θεμάτων, και ο βαθμός προαγωγής θα προσμετριέται στα μόρια για την εισαγωγή στα ΑΕΙ- και άρα αυτό θα αυξήσει το άγχος μαθητών για καλύτερη προετοιμασία και θα τους στρέψει στα φροντιστήρια. Μπορεί αυτό να αποτραπεί ή έστω να περιοριστεί;

Ας μη γελιόμαστε: η παραπαιδεία θα υπάρχει καθώς ο ανταγωνισμός για καλές σπουδές μετά το Λύκειο είναι μεγάλος. Ομως, μόνο το καλό σχολείο, που θα ενισχύει το μορφωτικό επίπεδο των μαθητών και θα καλύπτει τις ελλείψεις τους στα μαθήματα, σε συνδυασμό με ένα άρτιο σύστημα μεταλυκειακής εκπαίδευσης (επαγγελματικής ή τριτοβάθμιας), θα περιορίσουν την παραπαιδεία. Κερδίζοντας το στοίχημα της Αριστείας (σε επίπεδο οργάνωσης, σπουδών, επαγγελματικών προοπτικών) το εκπαιδευτικό σύστημα θα κερδίσει την εμπιστοσύνη της ελληνικής οικογένειας-κοινωνίας, η οποία ζητεί ένα καλό σχολείο για τα παιδιά της και η οποία (συχνά-πυκνά το τελευταίο διάστημα) αποδεικνύεται ωριμότερη των κρατούντων και όσων ασκούν εύκολη κριτική.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή