«Και περιμένοντας πέρασαν χρόνια…» που λέει το τραγούδι

«Και περιμένοντας πέρασαν χρόνια…» που λέει το τραγούδι

3' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αλλοι βγάζουν τη γραβάτα για να ’ναι στην επικαιρότητα, ιδίως όσοι συχνάζουν στις τηλεοπτικές συναντήσεις της πολιτικής επικαιρότητος, που δίνει και παίρνει στα κανάλια, νυχθημερόν και απολύτως δικαιολογημένα. Στις Βρυξέλλες συσκέπτεται σήμερα το Eurogroup με τους γραβατωμένους και αναμένεται να βγει η απόφαση – απάντηση στο ελληνικό αίτημα «της παράτασης (ή επέκτασης) της δανειακής σύμβασης για έξι μήνες υπό όρους». Καλύτερα να ’χουν το πουκάμισο ανοιχτό, οι σχολιαστές, για ν’ αναπνέουν πιο ελεύθερα. Αλλοι πάλι κλείνουν την τηλεόραση και περιμένουν να μάθουν την είδηση από την εφημερίδα τους. Ή αλλάζουν κανάλι και βλέπουν οτιδήποτε εκτός από πολιτική. Λίγο δύσκολο γιατί, ταραγμένοι όπως είμαστε, βλέπουμε παντού πολιτικό ή εταιρικό δάκτυλο – όπως «το καλτσόν αυτό δεν σχίζεται, όσο κι αν το τραβήξεις»… Η είδηση η καλή, αυτή που θα στηρίζει και θα ενισχύει την αλληλεγγύη μεταξύ χωρών, που θα έχει λάβει υπ’ όψιν τις θυσίες, και τη συμβολή, του ελληνικού λαού στην Ευρώπη σε βάθος Ιστορίας, «αν είναι να ’ρθη, θε να ’ρθή». Η γραβάτα είναι το μέσον και όχι το μήνυμα. Το ελεγαν για τα media, αλλά ισχύει πάντοτε. Απόψε θα ξέρουμε πού πάμε, πού μας πάνε και ποιοι… Οσο για το αμφίβολο γούστο μιας εκπομπής στο BBC, που παρομοίασε την οικονομία μας με τον… γύρο, «κόβεις φέτα-φέτα, το γυρίζεις, το ξανακόβεις, δεν τελειώνει ποτέ», επιφυλασσόμεθα. Οταν θα ’ρθουν οι τουρίστες για διακοπές στα ωραία μοναδικά νησιά μας, στην Ακρόπολη με πανσέληνο, στο Ηρώδειο και στην Επίδαυρο στο Φεστιβάλ με τον Γιώργο Λούκο (έχουμε ευτυχώς τις σταθερές μας αξίες!) δεν θάχει καμία σημασία γι’ αυτούς εάν, όπως ρώτησε τον κ. Μοσκοβισί η Γαλλίδα παρουσιάστρια, «θα πληρώσει με ευρώ ή με δραχμή». «Με ευρώ, νομίζω», είπε ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας. Τον συμπαθήσαμε κι όχι γιατί φορούσε γραβάτα και όχι κασκόλ… Απόψε θα ξέρουμε.

Της Τυρινής, γράφει το ημερολόγιο για την Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου. Νηστεύεται μόνον το κρέας, επιτρέπονται όλα τα γαλακτερά και τα ψάρια. (Ασχετο, θα μου πείτε.) Η Σελήνη είναι 2 ημερών…

«Μουσικές της Μεσογείου» από την Κεντρική Σκηνή της Στέγης, συναυλία από το Kyklos Ensemble, μια πραγματική προσφορά στη μουσική, χώρο όπου η Ελλάδα παίζει πρώτιστο ρόλο

Το Kyklos Ensemble, με καλλιτεχνικό διευθυντή τον συνθέτη Γιώργο Κουμεντάκη, συνεχίζοντας τη μουσική φετινή του διαδρομή, έδωσε χθες μια ξεχωριστή συναυλία στη Στέγη με έργα νεότερων αλλά και πιο ώριμων συνθετών από τη λεκάνη της Μεσογείου, που αξίζει ιδιαίτερης αναφοράς, όπως και όλο το έργο και η μουσική του Kyklos Ensemble. Το σύνολο μουσικής δωματίου, που οι συναυλίες του καλύπτουν το σύνολο του μουσικού φάσματος της δημιουργίας, από την μπαρόκ έως και τη μεταμοντέρνα σύνθεση, σ’ αυτήν του την εμφάνιση έδωσε ιδιαίτερο βάρος στη σύγχρονη δημιουργία των χωρών που βρέχονται από τη Μεσόγειο Θάλασσα – με την Ελλάδα, όπως είναι φυσικό, να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο. Ακούστηκαν έργα των Μιχάλη Αδάμη, Maurice Ohana, Zaid Jabri, Γιώργου Κουμεντάκη, Gianvincenzo Cresta, Δημήτρη Σκύλλα, Ζέυνερ Gedizlioglou, Zad Moultaka και Saed Haddad. Με τη συναυλία αυτή το καταξιωμένο μουσικό σύνολο Kyklos Ensemble έκλεισε το συνέδριο που έχει τίτλο «Σύνθεση και η Μεσόγειος: νέα μουσική χωρικότητα, νέες χρονικότητες». To Kyklos Ensemble αποτελείται από κορυφαίους σολίστ που κάνουν καριέρα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Ερμηνεύει έργα από όλο το φάσμα ρεπερτορίου της μουσικής δωματίου, παρουσιάζει μια διαρκή εκπαιδευτική δραστηριότητα και αναπτύσσει, μέσα από προγράμματα κοινωνικής προσφοράς, την προσέγγιση ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων. Είναι σε συνεχή επαφή με τους νέους και μέσω πρωτοπόρων μουσικών διαγωνισμών επιτυγχάνεται η σύνδεση των παλαιότερων με τους νέους δημιουργούς. Συνεργάζεται δε με κορυφαίους δασκάλους από το εξωτερικό και με διεθνούς φήμης μαέστρους, όπως ο Θεόδωρος Κουρεντζής και ο Γιώργος Πέτρου. Ολα αυτά καθιστούν το Kyklos Ensemble σημαντικό παράγοντα στα μουσικά πράγματα της Ελλάδας. Στο χθεσινό πρόγραμμα ακούστηκαν, από ελληνικής πλευράς, τα εξής έργα: Δημήτρης Σκύλλας (γενν. 1987) Grief Gestures, Γιώργος Κουμεντάκης (γενν. 1959) «Concertino». Σολίστ: Στέφανος Θωμόπουλος, πιάνο, και Μιχάλης Αδάμης (1929-2013) Rodanon, για μικρό σύνολο, ψάλτη και βυζαντινή χορωδία.

Kyklos Ensemble: γενικός διευθυντής Δημήτρης Δεσύλλας, καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης, διευθυντής παραγωγής Αγης Γυφτόπουλος. Μουσική διεύθυνση Artem Abasev. Μουσικοί: Σέρτζιου Ναστάσα (βιολί), Αντώνης Σουσάμογλου (βιολί), Σίμος Παπάνας (βιολί), Βασίλης Λύκος (τσέλο), Τάκης Καπογιάννης (κοντραμπάσο), Μαριλένα Δωρή (φλάουτο), Μάριος Αργυρός (όμποε), Σπύρος Μουρίκης (κλαρινέτο), Γεώργιος Φαρούγγιας (φαγγότο), Κώστας Σίσκος (κόρνο), Δημήτρης Γκόγκας (τρομπέτα), Σπύρος Βέργης (τρομπόνι), Αντρέας Θεοδώρου (τρομπόνι), Γιώργος Λαζαρίδης (πιάνο), Στέφανος Θωμόπουλος (πιάνο), Δημήτρης Δεσύλλας (κρουστά) και Μαρία Μπιλντέα (άρπα). (Σημείωση: Γράφοντας όλα αυτά τα ονόματα νέων μουσικών με το θεϊκό χάρισμα να παίζουν, να γράφουν, να ερμηνεύουν μουσική, σαν ν’ ακούσθηκε απόηχος από μακρινή συναυλία μέσα στο σκοτισμένο γραφείο…)

Τηλεφοσ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή