Περί Πανελλαδικών, Παιδείας και παιδείας

Περί Πανελλαδικών, Παιδείας και παιδείας

Κύριε διευθυντά

Με την ευκαιρία της πρόσφατης ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων, παραθέτω κάποια σχόλια.

1. Η αποτυχία σε ορισμένα μαθήματα με ποσοστά 70% και 80% προβληματίζει τους αρμοδίους ότι σημαντικός αριθμός μαθητών δεν διδάχθηκε επαρκώς τα αντίστοιχα μαθήματα; Εγινε ποτέ σκέψη για τους λόγους τέτοιας αποτυχίας και το επίπεδο διδασκαλίας ποιο είναι και γιατί;

2. Τα αποτελέσματα σε συνδυασμό με τον συνωστισμό προ των πυλών των ΑΕΙ μήπως θα έπρεπε να οδηγήσουν σε μια αναδιάταξη της όλης δομής της δευτεροβάθμιας παιδείας;

3. Ποια είναι η αναλογία μαθητών λυκείου – προσερχομένων στις Πανελλήνιες σε σχέση με χώρες όπως Σουηδία, Εσθονία κ.λπ. Μήπως η αναλογία ενισχύει την προηγούμενη παρατήρηση;

4. Πόσες επαγγελματικές διεξόδους έχουν οι μαθητές λυκείου σε σύγκριση με άλλες χώρες πλην της εισόδου σε ΑΕΙ;

Και μια γενικότερη παρατήρηση: Το πανεπιστήμιο δεν προσφέρει μόρφωση ή παιδεία, αλλά γνώσεις. Ισως σχολές όπως Φιλοσοφική, Νομική και Θεολογία να παρέχουν παιδεία. Ας ληφθεί αυτό υπ’ όψιν, όταν κοπτόμεθα περί ανόδου του επιπέδου του λαού λόγω αθρόας εισαγωγής στα ΑΕΙ. Η παιδεία παρέχεται στην εγκύκλιο εκπαίδευση και στο σπίτι.

Γ. Τσωχος, Ομότ. καθ. ΑΠΘ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή