Τα Μαθηματικά και οι άριστοι

Τα Μαθηματικά και οι άριστοι

Κύριε διευθυντά

Διάβασα στην εφημερίδα «Καθημερινή» της 2/7/2017 και 4/7/2017 τα εκτενή ρεπορτάζ του έγκριτου δημοσιογράφου Απόστολου Λακασά σχετικά με την ανακοίνωση της βαθμολγίας για τα ΑΕΙ και ΤΕΙ των υποψηφίων σπουδαστών. Στην επιστολή μου θα περιοριστώ στα Μαθηματικά για τις θετικές και τεχνολογικές επιστήμες. Παρατήρησα τα εξής:

Από 0 – 10 έγραψε το 56,25% των υποψηφίων, από 18 – 20 έγραψε το 2,43+1,96=4,39% και οι υπόλοιποι αριθμοί που δεν αναφέρονται και αποτελούν το 39,36% των υποψηφίων έγραψαν μεταξύ 10 και 18.

Το να γράψει το 56,25% κάτω από το 10 και το 4,39% άνω του 18, αναμφιβόλως σημαίνει ότι τα θέματα ήταν πολύ δύσκολα και ο χρόνος των τριών ωρών πολύ περιορισμένος. Με αυτά τα δεδομένα, τα Μαθηματικά, σε συνδυασμό με τα άλλα μαθήματα, δεν παίζουν τον ανάλογο ρυθμιστικό τους ρόλο ως προς την επιτυχία ενός υποψηφίου σε σχολή προτίμησης, ΑΕΙ ή ΤΕΙ κ.τλ.

Είναι μεγάλο λάθος να πιστεύεται από τους αρμοδίους ότι τα πολύ δύσκολα Μαθηματικά θα αναδείξουν τους καλύτερους. Οι καλύτεροι ούτως ή άλλως θα επιτύχουν. Μήπως όμως τα πολύ δύσκολα θέματα και ο χρόνος συντελούν στο ότι δεν κατορθώνουν και οι πολύ καλοί να λάβουν βαθμολογία που τους αντιστοιχεί και έρχονται σε μεσαία βαθμολογία; Ερωτώ: μόνον το 4,39% είναι άνω του 18; ΄Η το 56,25% δεν είναι τόσο καλοί και πήραν κάτω του 10; Το φάσμα των γνώσεων στα Μαθηματικά στη Γ΄ Λυκείου, που είναι απαιτητές στις εξετάσεις, και τα θέματα που ετέθησαν συμπορεύονται μεταξύ των; Τα ανωτέρω αποτελέσματα αποδεικνύουν ότι, αν δεχθούμε ότι τα ανωτέρω θέματα ήσαν «βατά», τότε τα μαθήματα στα λύκεια είναι υποβαθμισμένα, γεγονός που πολύ δύσκολα δύναται να το δεχθεί κανείς. Αν δεχθούμε ότι τα θέματα ήσαν πολύ δύσκολα και ο χρόνος μικρός, τότε ακεραία την ευθύνη την έχει η επιτροπή εξετάσεων. Τέλος, η επιτροπή γνωρίζει ένα μεγάλο «μυστικό». Είτε εύκολα θέματα βάλει είτε δύσκολα, ο αριθμός των εισακτέων μένει αμετάβλητος. Τους διαφεύγει όμως η δίκαιη επιλογή! Δεν τους ενδιαφέρει η καλύτερη επιλογή μεταξύ του σταθερού αριθμού των εισακτέων και της επίδρασης των Μαθηματικών, σε συνδυασμό με τα άλλα μαθήματα, αν θα εισαχθεί ο Α ή ο Β υποψήφιος! Ετσι υποβαθμίζονται ο ρόλος των Μαθηματικών και η αδικία που δημιουργείται σε χιλιάδες υποψηφίους!

Ιωαννης Θ. Χαϊνης, Ομ. καθηγητής Ε.Μ. Πολυτεχνείου

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή