Ψυχικά τραύματα και περί αμβλώσεων

Ψυχικά τραύματα και περί αμβλώσεων

Κύριε διευθυντά

Πολύς λόγος γίνεται τελευταία για τις αμβλώσεις και η Εκκλησία γίνεται στόχος για την «αναχρονιστική» δήθεν στάση της έναντι της απαγορεύσεώς τους («Καθημερινή», 28/7/19).  Δεν χρειάζεται να είναι κανείς γιατρός για να δεχθεί ότι η χωρίς ιατρικό λόγο βάρβαρη και αποτρόπαιη εκρίζωση ενός ανυπεράσπιστου όντος από τα σπλάγχνα της μητέρας του όχι μόνον πράξη «προοδευτική» δεν είναι, όπως η επί παντός επιστητού έχουσα γνώμη κοινωνία μας αποφαίνεται, αλλά «σκοταδιστική», σαδιστική και αποκρουστική ενέργεια, όπως η κάπως βαθύτερη και περισσότερο αντικειμενική προσέγγιση διαπιστώνει.

Τότε προς τι το μίσος;  Οπως στο πλείστο παρόμοιων περιπτώσεων συμβαίνει, στο βάθος κρύβεται α) η προκατάληψη, β) η σύγχυση των εννοιών και γ) η άγνοια.

α) Αν θέλεις να χαρακτηρίσεις κάποιον «σκοταδιστή», κατηγόρησέ τον ότι είναι κατά των αμβλώσεων. Λίγοι θα καταλάβουν τη λαθροχειρία.

β) Πολλοί συγχέουν την άμβλωση με τους τρόπους ελέγχου των γεννήσεων. Ενα καλό λεξικό δίνει τη λύση· αν και πολύ φοβάμαι ότι η ετυμολογία θα προσφέρει ευειδές ένδυμα που θα αμβλύνει τη θέα του απαίσιου προσώπου της άμβλωσης.

γ) Καυχόμαστε για την είσοδο της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στην Παιδεία μας. Περιέχεται σε αυτήν άραγε και ένα καλογυρισμένο ντοκιμαντέρ που να παρουσιάζει με σεβασμό και αντικειμενικότητα τη διαδικασία της άμβλωσης, ώστε να μπορεί να την παρακολουθήσει ο έφηβος όπως ο κάθε φοιτητής της Ιατρικής μπορεί από τον εξώστη των χειρουργείων του νοσοκομείου του; Πιστεύω ότι κάτι τέτοιο θα καλύψει πολλές ώρες ανιαρής σωφρονιστικής διδασκαλίας.

Βέβαια στη θέα των χειρουργικών «κοχλιαρίων» που ανελέητα σκάβουν στα σπλάγχνα της μητέρας για να μεταφέρουν στο καλάθι των απορριμμάτων το ασχημάτιστο ακόμα σωματάκι του ανυπεράσπιστου παιδιού, μπορεί μερικοί να λιποθυμήσουν.

Εδώ είναι που οι ταχέως πληθυνόμενοι αγωνιστές κατά των «ψυχικών τραυμάτων» θα εξεγερθούν. Αλλά τι να κάνουμε. Κάποτε πρέπει να επιλέξουμε: ή «ψυχικά τραύματα» ή «τραυματική δολοφονία» ανυπεράσπιστων υπάρξεων.

Ανδρεας Κ. Ντεληθεος, Αναπληρωτής καθηγητής Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών,  Γλυφάδα

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή